La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[24/11/2022] Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Punt 1    Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
Punt 2    Informe de les vicerectores.
Punt 3    Informar favorablement, si escau, la política d’accés obert i d’accés de dades de recerca de la UAB. [+]
Punt 4    Aprovació, si s’escau, del document de llicències creative commons  recomanades a la Universitat Autònoma de Barcelona. [+]
Punt 5    Informe favorable, si s’escau,  del reglament d’ús i accés a la biblioteca digital de la UAB. [+]
Punt 6    Aprovació, si s’escau, dels criteris de priorització de ajuts predoctorals FI2023. [+]
Punt 7    Informar favorablement la creació d’una nova estructura de recerca "Centre de recerca en Arts Escèniques" (CRAE). [+]
Punt 8    Informar favorablement, si s’escau, d’adscripcions i desadscripcions d’investigadors/es a instituts i/o centres de recerca. [+]
Punt 9    Informe favorablement, si s’escau, de sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca. [+]
Punt 10    Aprovació, si s’escau, de la resolució de la convocatòria d’ajuts mobilitat ECIU. [+]
Punt 11    Aprovació, si s’escau, de la supressió d’estructures de recerca (LPS Servei d’Anàlisi de Fragilitat Cromosòmica). [+]
Punt 12    Presentació d’informes d’ajuts Proof of Concept.
Punt 13    Afers de tràmit.
Punt 14    Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 063/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió de 20 d'octubre de 2022.(DOC)

 

Punt 3. Informar favorablement, si escau, la política d’accés obert i d’accés de dades de recerca de la UAB.

Acord 064/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la proposta de la vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria per modificar el document de “Política Institucional d’Accés Obert de la Universitat Autònoma de Barcelona” i el document de “Política institucional d’accés obert per a les dades de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona”.  

Atès que la Universitat va aprovar el 25 d’abril de 2012 el document de Política Institucional d’Accés Obert de la UAB, i que des de llavors s’ha avançat molt en el compromís cap a l’accés obert, s’ha publicat una nova Llei de la ciència i s’ha implementat l’Entorn per a la Gestió de la Recerca i la Transferència (EGRETA), factors tots ells que comporten canvis importants en la política d’accés obert d’aquesta Universitat.

Atès que la Universitat va aprovar l’11 de març del 2020 el document de Política institucional d’accés obert per a les dades de recerca de la UAB, i que d’ençà la seva aprovació el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) ha creat un repositori de dades de recerca per a totes les universitats i Centres de Recerca de Catalunya (CERCA), anomenat  CORA, i que cal incloure en el document de Política abans esmentat.

Vist l'article 25.4.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon emetre informes entre d’altres sobre la programació i línies generals de la política de recerca i de transferència de coneixements. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la modificació de la “Política Institucional d’Accés Obert de la Universitat Autònoma de Barcelona” i de la “Política institucional d’accés obert per a les dades de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona”.

SEGON.- Elevar aquests acords al Consell de Govern perquè exerceixi les seves funcions.

TERCER.- Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

Punt 4. Aprovació, si s’escau, del document de llicències creative commons recomanades a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Acord 065/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la proposta de la vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria per aprovar el document de “Llicències Creative Commons Recomanades a la Universitat Autònoma de Barcelona”.

Atès que la comissió de treball d’Accés Obert va elaborar un document de Llicències Creative Commons recomanades per facilitar al personal docent i investigador de la UAB escollir una llicència per als documents publicats en accés obert al repositori institucional Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD).

Atès que es considera convenient que la recomanació d’ús d’aquestes llicències per al DDD sigui d’aplicació també a d’altres plataformes de la UAB, com el campus virtual, i extensiva per a tot tipus de documents, tant de recerca com de docència, amb l’objectiu de protegir millor els drets de propietat intel·lectual dels recurs creats pel personal d’aquesta Universitat.

Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar el document de Llicències Creative Commons Recomanades a la Universitat Autònoma de Barcelona.(DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

Punt 5. Informe favorable, si s’escau, del reglament d’ús i accés a la biblioteca digital de la UAB.

Acord 066/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la proposta del Servei de Biblioteques de la UAB d’aprovació del Reglament d’ús i accés a la Biblioteca Digital de la UAB.  

Atès que la UAB subscriu llibres, revistes i bases de dades en format digital que conformen la biblioteca digital de la UAB, en base a unes llicències d’ús; i que la universitat ha de garantir que s’actua d’acord amb aquestes llicències.

Atès que s’han produït millores en la seguretat del sistema d’identificació d’usuaris i en l’establiment d’IP dinàmiques per als ordinadors que comporten la necessitat d’establir les tipologies d’usuari que poden accedir a la biblioteca digital i com s’autoritza aquest accés.

Vist l’article 45 de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en matèria d’investigació i l’article 25.4.d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableixen que la competència per aprovar els reglaments dels serveis generals és del Consell de Govern previ informe favorable de la Comissió del Consell de Govern competent per raó de la matèria. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement l’aprovació del Reglament d’ús i accés a la Biblioteca Digital de la UAB.

SEGON.- Elevar aquests acords al Consell de Govern perquè exerceixi les seves funcions.

TERCER.- Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

Punt 6. Aprovació, si s’escau, dels criteris de priorització de ajuts predoctorals FI2023. 

Acord 067/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la proposta de les  vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria

Atesa la proximitat de la publicació de la propera convocatòria d’ajuts Joan Oró destinats a universitats, centres de recerca i fundacions hospitalàries per contractar personal investigador predoctoral en formació per a l’any (FI 2023).

Atès que habitualment les bases reguladores de la convocatòria estableixen que l’AGAUR ha de validar el procediment de priorització de les institucions.

Atesa la proposta de criteris de priorització presentada per l’Àrea de Gestió de la Recerca (Annex núm. 1).

Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar els criteris de priorització aplicables als ajuts Joan Oró  per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació (FI2023).(DOC)

SEGON.- Encarregar la vicerectora de Recerca l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

Punt 7. Informar favorablement la creació d’una nova estructura de recerca "Centre de recerca en Arts Escèniques" (CRAE).

Acord 068/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la sol·licitud de creació d’un centre d’estudis i de recerca amb la denominació ‘Centre de Recerca en Arts Escèniques (CRAE)’ presentada pel doctor Francesc Foguet Boreu.  

Atès que la sol·licitud de creació del centre d’estudis i de recerca va acompanyada d’una memòria que conté les finalitats, les línies d’investigació principals, la proposta d’activitats, la relació de les persones que en formaran part i un pla econòmic (Annex núm. 1) i la proposta de regalment de funcionament (Annex núm. 2).

Atès que junt amb la sol·licitud també consten a l’expedient administratiu la sol·licitud signada  pels investigadors i investigadores interessats a participar-hi, amb el vistiplau del seus directors o directores de departament.

Vist l'article 17.1.a) de la Normativa de la UAB en matèria d’Investigació aprovada per acord del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.

Vist l’article 25.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, en virtut de la qual correspon a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació emetre informes sobre les propostes que hagin de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en matèria de creació de centres d’estudis i de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la creació del centre d’estudis i de recerca amb la denominació ‘Centre de Recerca en Arts Escèniques (CRAE)’ en els termes de la memòria acompanyada com Annex núm. 1  del reglament de funcionament, acompanyat com Annex núm. 2 .

SEGON.- Elevar aquests acords al Consell de Govern perquè exerceixi les seves funcions.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

  

Punt 8. Informar favorablement, si s’escau, d’adscripcions i desadscripcions d’investigadors/es a instituts i/o centres de recerca.

Acord 069/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la proposta de la vicerectora de Recerca  on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts d’acord l’Annex núm. 1.  

Vist l’article 22.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmica a un institut universitari d’investigació propi o a un centre d’estudis i de recerca es produeix per informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i resolució de la vicerectora competent en matèria de recerca, amb sol·licitud prèvia amb el vistiplau del departament al qual pertany i el de l’institut universitari d’investigació propi o centre d’estudis i de recerca d’acollida. 

Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria  on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a institucions amb personalitat jurídica pròpia d’acord l’Annex núm. 2.  

Vist l’article 33.1 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmica en una institució amb personalitat jurídica pròpia es produeix per acord de la Comissió competent en matèria de transferència de coneixements, amb sol·licitud prèvia de la institució amb personalitat jurídica pròpia, conjuntament amb l’investigador que hi tingui interès i el vistiplau del director del seu departament.

Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’adscripció de recerca corresponent al personal de la UAB. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.-

1. Informar favorablement l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors als instituts i centres d’estudis i de recerca.(DOC)

2. Elevar aquest acord a la vicerectora de Recerca perquè exerceixi les seves competències.

3. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

SEGON.-

1. Aprovar l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors a entitats amb personaliatt jurídica pròpia.

2. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

3. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

Punt 9. Informe favorablement, si s’escau, de sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca. 

Acord 070/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Atès que en data 7 de novembre de 2018 el Consell de Govern va aprovar la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona sobre reconeixement d’activitats  de recerca a  l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents (acord 98/2018).   

Atès que es van presentar les sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca, relacionades a l’Annex núm. 1. 

Atès que a l’empara del que estableix l’article 4.3 de l’esmentada normativa la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, en sessió de 20 d’octubre de 2022, va designar els membres de la comissió ad-hoc.   

Vist l’acord pres per la comissió ad-hoc en relació a les sol·licituds presentades  el qual s’eleva, en qualitat de proposta d’informe (Annex núm. 2), a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació perquè exerceixi les seves funcions.  

Vist l’article 4 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents.  

Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació, de transferència de coneixements, d'adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions externes de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial i de creació d'empreses tecnològiques, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar sobre el reconeixement de recerca a les següents persones, en els termes establerts als articles 5 i 6 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents, en el següent sentit:  

-              Selina Delgado Raack             Informe positiu

-              Elena Fernandez García          Informe negatiu

SEGON.- Elevar aquests acords al rector perquè exerceixi les seves funcions  

TERCER.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.  

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius 

 

Punt 10. Aprovació, si s’escau, de la resolució de la convocatòria d’ajuts mobilitat ECIU.

Acord 071/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Atesa la publicació de la convocatòria ECIU Researches Mobility Fund (Annex núm. 1). 

Atès que segons les bases de l’esmentada convocatòria, correspon a la UAB atorgar les subvencions corresponents a sol·licitants adscrits a aquesta universitat.

Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la proposta de resolució de la convocatòria ECIU Researches Mobility Fund.(DOC)

SEGON.- Encarregar la vicerectora de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

Punt 11. Aprovació, si s’escau, de la supressió d’estructures de recerca (LPS Servei d’Anàlisi de Fragilitat Cromosòmica)

Acord 072/2022, de 24 de novembre de 2022 , Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferencia i Emprenedoria per la supressió del LPS  Servei d’Anàlisi de Fragilitat Cromosòmica (Annex núm. 1).

Vist l’article 46 de la Normativa d’investigació de la UAB i l’article 25.2.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, segons els quals la modificació i supressió dels serveis cientificotècnics correspon a la comissió delegada del Consell de Govern competent en matèria de transferència de coneixements, a proposta del vicerector president de l’esmentada comissió.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la supressió del LPS Servei d’Anàlisi de Fragilitat Cromosòmica.(DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferencia i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Documents relacionats