Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[22/04/2025] Comissió d'Afers Acadèmics
1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
2. Informe de l'Equip de Govern
2.1. Informe del president de la Comissió
2.2. Informe d'altres membres de l'equip
3. Creació i designació de la composició de la Comissió d’Enquestes d’Avaluació Docent
4. Formació contínua
4.1. Aprovació dels plans d'estudis de diplomes de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern [+]
4.2. Informació de nous cursos d’especialització [+]
5. Graus:
5a. Informe sobre la creació de títols de grau [+]
5b. Aprovació de memòries de grau [+]
6. Màsters: Informe sobre la creació, aprovació de memòries, aprovació de modificacions i informe d’extincions
6a. Informe sobre la creació de títols de màster universitari [+]
6b. Aprovació de memòries de màster universitari [+]
6.c. Aprovació de la modificació de memòries de màster universitari, curs 2025-2026 [+]
6.d. Informe sobre l'extinció de títols de màster universitari [+]
7. Afers Acadèmics: Concessió de premis extraordinaris de titulació del curs 2023-2024, per delegació del Consell de Govern [+]
8. Assumptes de tràmit: Aprovació de les bases de la convocatòria de projectes d’innovació docent 2025 [+]
9. Torn obert de paraules
1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
Acord 35/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Aprovar l’acta de la sessió ordinària de 11 de març de 2025. (DOC)
4.1. Aprovació dels plans d'estudis de diplomes de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern
Acord 36/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vistes les propostes d’aprovació i de renovació amb modificacions de plans d’estudis de màster de formació permanent i de diploma d’especialització presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.
Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per al curs 2025-2026.
Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist l’article 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre l’aprovació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.
Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis dels diplomes d’especialització següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin els títols corresponents, en els termes que s'annexen:
- Diploma d’especialització en Dinamització Local Agroecològica
Segon. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat i el seguiment d’aquests acords.
Tercer. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
4.2. Informació de nous cursos d’especialització
Acord 37/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vista la proposta de creació de cursos d'especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i que després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que reuneix els requisits exigits per la UAB la direcció de l'Escola ha aprovat la proposta.
Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis. Vist l’article 106 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre les propostes de cursos d’especialització.
Vist l’article 15.2 l’esmentada normativa, que estableix que són aprovats per la direcció de l’Escola de Postgrau, que informa de la seva aprovació a la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Considerar-se assabentada de l’aprovació dels cursos d’especialització que s’annexen:
• Curs d’especialització en Prevenció de Riscos Laborals: Especialitat en Higiene
• Curs d’especialització en Prevenció de Riscos Laborals: Especialitat en Psicosociologia
• Curs d’especialització en Prevenció de Riscos Laborals: Especialitat en Seguretat Laboral
Segon. Encarregar al vicerector d’Estudis i Qualitat el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.
5a. Informe sobre la creació de títols de grau
Acord 38/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat de creació d’un títol de grau que ha estat presentat pel centre corresponent.
Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 172 dels Estatus de la UAB, sobre la implantació i supressió de títols oficials de grau.
Vist l'article 9.4.e de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han der discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació d’estudis de grau.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Informar favorablement sobre la creació del títol grau següent:
• Humanitats i Gestió de la Cultura
Segon. Elevar el present acord al Consell Social perquè emeti el preceptiu informe i segueixi amb els tràmits establerts.
5b. Aprovació de memòries de grau
Acord 39/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vista la proposta d’aprovació de la memòria del títol de grau presentada pel centre corresponent, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per a la seva aprovació.
Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquest estudi.
Vist l'article 14 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyament universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, que estableix les directrius generals per al disseny dels plans d’estudis dels ensenyaments de grau.
Vist l'article 9.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i informar-ne el Consell Social.
ACORD:
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la memòria de l’estudi de grau següent:
• Humanitats i Gestió de la Cultura
Segon. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
6a. Informe sobre la creació de títols de màster universitari
Acord 40/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat de creació de títosl de màster universitari que han estat presentats pels centres corresponents.
Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 10 de la Normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de títols de màster universitari.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, d’estudis màster.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Informar favorablement sobre la creació del títol màster següent:
- Història de la Ciència: Història, Patrimoni i Comunicació Científica
- Geosciences for the Energy Transition
Segon. Elevar el present acord al Consell Social perquè emeti el preceptiu informe i segueixi amb els tràmits establerts.
6b. Aprovació de memòries de màster universitari
Acord 41/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vista la proposta d’aprovació de les memòries de títols de màster universitari presentades pels centres corresponents, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per a la seva aprovació.
Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.
Vist l'article 17 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i el procediment d’assegurament de la seva qualitat, que estableix les directrius generals per al disseny dels plans d’estudis dels ensenyaments de màster universitari.
Vist l'article 9.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i informar-ne el Consell Social.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels títols de màster universitari següents:
• Història de la Ciència: Història, Patrimoni i Comunicació Científica
• Geosciences for the Energy Transition
Segon. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6.c. Aprovació de la modificació de memòries de màster universitari, curs 2025-2026
Acord 42/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat d’aprovació de la modificació de memòries de títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.
Atesa la necessitat de modificar les memòries dels títols de màster universitari que es presenten, per tal d’adequar-les a les necessitats actuals.
Vist el Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i el procediment d’assegurament de la seva qualitat, pel que fa a la modificació dels plans d’estudi.
Vist l'article 9.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i informar-ne el Consell Social.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació de les memòries dels títols de màster universitari següents, en els termes que s'annexen:
• Emprenedoria i Innovació Social
• Antropologia Biològica
Segon. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
6.d. Informe sobre l'extinció de títols de màster universitari
Acord 43/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat d’informe sobre l’extinció del títol de màster universitari que ha estat presentat pel centre corresponent.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i els procediments d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.
Vist l’article 9.4.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a l’extinció d’estudis de màster universitari.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Informar favorablement sobre l’extinció del títol de màster universitari següent:
• Recerca Clínica
Segon. Elevar el present acord al Consell Social perquè emeti el preceptiu informe i segueixi amb els tràmits establerts.
7. Afers Acadèmics: Concessió de premis extraordinaris de titulació del curs 2023-2024, per delegació del Consell de Govern
Acord 44/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vistes les propostes d’atorgament de premis extraordinaris de titulació presentades pels centres corresponents.
Vist l’article 282 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 822/2021, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que regula l’atorgament dels premis extraordinaris de titulació.
Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar la concessió dels premis extraordinaris de titulació.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Atorgar, per delegació del Consell de Govern, els premis extraordinaris de titulació per al curs acadèmic 2023-2024. (DOC)
Segon. Encarregar al vicerectorat d’Estudis i Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.
8. Assumptes de tràmit: Aprovació de les bases de la convocatòria de projectes d’innovació docent 2025
Acord 45/2025, de 22 d'abril, de la Comissió d’Afers Acadèmics
Vista la proposta de la vicerector d'Estudis i de Qualitat d’aprovació de les bases de la convocatòria de projectes d’innovació docent 2025.
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona té la voluntat de valorar l’activitat docent del professorat i d’impulsar la innovació i la millora constant de la docència universitària.
Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
Primer. Aprovar les bases de la convocatòria de projectes d’innovació docent 2025. (DOC)
Segon. Encarregar a la vicerector de Formació i Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.
Tercer. Comunicar els presents acords a la vicegerent de Persones, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Documents relacionats