Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[25/09/2025] Consell de Govern
1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior
ACORD 60/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
Aprovar l’acta de la sessió de 10 de juliol de 2025. Document 1 (DOC)
3.1. Aprovació de l'oferta d'ocupació pública del Personal Docent i Investigador de l'any 2025
Vist l’article 20.Uno.3.I de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023 – prorrogats per a l’any 2024 i 2025 -, que estableix un 120% de taxa de reposició pels cossos de Catedràtics d’Universitat i de Titulars d’Universitat i de professors contractats doctors d’Universitat (professors permanents laborals segons la nova denominació de la LOSU). Segons l’article 71.1.c de la LOSU, les universitats estan obligades a destinar, com a mínim, un 15% del total de places que s'ofereixin a la incorporació, en aquella categoria per a la qual estigui acreditat, de personal investigador doctor que hagi obtingut el certificat I3 o R3. Les places objecte d’aquesta reserva que hagin quedat vacants es podran acumular a la convocatòria ordinària de torn lliure del mateix any.
L'apartat 2 de de l'article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, per la qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de l’administració pública i l’article 20.tres.3.a) de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023, s’haurà de publicar al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l'Estat, abans de la finalització de l'any 2025.
L'oferta d'ocupació pública de personal docent i investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona per al 2025, inclou les necessitats de recursos humans amb assignació pressupostària que s’han de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés. Aquesta oferta ha estat comunicada a la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya.
El càlcul de la taxa de reposició d'efectius, comunicada a la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya en funció de nombre d'empleats fixos que durant l'exercici 2024 han deixat de prestar serveis en aquesta Universitat i les altes per reingrés, ascendeix a 128 places, de les quals, 19 es reserven a la contractació, com a personal fix, de personal investigador doctor que hagi obtingut el certificat I3 o R3.
Vist l’article 20.Quatre.1 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2022 – prorrogats per a l’any 2025 que permet l’acumulació de taxa en altres sectors i/o col·lectius, atenent a que la UAB disposa d’una taxa no utilitzada de PDI d’anys anteriors, i amb l’objectiu de què el creixement d’efectius de personal docent investigador (en endavant PDI) no ha estat acompanyat del mateix increment de Personal Tècnic, de Gestió i Administració (en endavant PTGAS) que pugui gestionar ni donar suport a l’activitat desenvolupada pel PDI.
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 17 de setembre de 2025 que va informar favorablement l’oferta d’ocupació pública del Personal Docent i Investigador de l'any 2025.
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 61/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Aprovar l'oferta d'ocupació pública del Personal Docent i Investigador de l'any 2025, de conformitat amb el document 2 (DOC).
SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a la seva aprovació pel Consell de Govern i ordenar la seva publicació als corresponents diaris oficials i a l’espai electrònic oficial de publicació d’actes administratius de la UAB.
TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
3.2. Aprovació del Model i Criteris de priorització de les places de Catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da
Vist l’acord del Consell de Govern de la UAB de data 16 de març de 2023, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic d’universitat i de catedràtic contractat, acord que es va modificar en data 12 de març de 2024.
Vista la necessitat de modificar les seves previsions ateses les noves categories de professorat de la LOSU, els nous criteris d’acreditació d’AQU i ANECA i la situació del col·lectiu acreditat, molt diferent a la que es donava en anys anteriors i la possibilitat d’incrementar el nombre de places per convocatòria.
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 17 de setembre de 2025 que va informar favorablement el Model i Criteris de priorització de les places de Catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da.
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 62/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Aprovar el Model i Criteris de priorització de les places de Catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da, de conformitat amb el document 3 (DOC).
SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a la seva aprovació pel Consell de Govern i ordenar la seva publicació a l’espai electrònic oficial de publicació d’actes administratius de la UAB.
TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
4.1. Aprovació de l’Oferta Pública d’Ocupació del personal tècnic, de gestió, i d'administració i serveis per a l’exercici 2025
Vist el que disposa l’article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic el qual estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de la Administració Pública i s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l'Estat, abans de la finalització de l'any 2024.
Vist en data 23 de setembre de 2025 està previst que la comissió d’Economia i d’Organització informi sobre la l’Oferta Pública d’Ocupació del PTGAS per a l’exercici 2025.
Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 63/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Aprovar la proposta d’oferta pública d’ocupació pel personal tècnic, de gestió, d’administració i serveis de la UAB corresponent a l’exercici 2025, segons document 4 (DOC).
SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i als responsables dels àmbits econòmics i d’organització de l’equip de govern l'execució i el seguiment d’aquest acord.
TERCER. Comunicar els presents acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
5.1. Creació de títols de màster universitari
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat de creació d’un títol de màster universitari que ha estat presentada pel centre corresponent.
Vist l’article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la supressió de títols universitaris oficials.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de màster universitari.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.
Atès que la proposta de creació del títol de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 27 de juny de 2025.
Vist que la proposta de creació del títol de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió del Ple del Consell Social de 24 de juliol de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 64/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Aprovar la creació del títol de màster universitari següent:
- Química Teòrica i Modelització Computacional
SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
6.2. Proposta de modificació del Reglament del Consell de Govern
L’entrada en vigor dels Estatuts nous de la UAB comporta la necessitat d’adaptar el Reglament del Consell de Govern als canvis introduïts en la composició del Consell, en les seves competències i en la durada del seu mandat.
En aquest sentit, es presenta a consideració del Consell de Govern una proposta de reforma del seu Reglament que inclou els assumptes abans esmentats, així com l’adaptació dels articles afectats per una redacció diferent en els Estatuts. D’altra banda, es proposa la modificació d’aspectes referents al funcionament del Consell de Govern per tal d’actualitzar-lo un cop analitzada la pràctica habitual. Finalment, es proposa la incorporació en l’articulat del Reglament l’articulat de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern que no està ara inclòs en el Reglament i incorporant la composició i competències de les diferents comissions en un annex, la qual cosa facilitarà la seva modificació.
Atès que l’article 28 del Reglament del Consell de Govern estableix que, un cop formulada la proposta de reforma del Reglament, el Consell de Govern s’ha de pronunciar sobre la conveniència de prendre-la en consideració, i si s’obté el vot favorable de la majoria absoluta, s’obre un termini de quinze dies per presentar esmenes.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 65/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Declarar la conveniència de prendre en consideració la proposta de reforma del Reglament del Consell de Govern, en els termes del document 5 (DOC).
SEGON. Obrir un termini de quinze dies per tal que els membres del Consell de Govern presentin les esmenes que considerin oportunes.
TERCER. Incloure l’aprovació de la reforma del Reglament del Consell de Govern en la propera sessió d’aquest òrgan.
QUART. Encarregar la secretària general l'execució i el seguiment d'aquest acord.
6.3. Aprovació de la Normativa d'elaboració i de distribució de membres del Claustre
Atès que l’article 45 i següents dels Estatuts de la UAB estableixen modificacions en la composició del Claustre.
Atès que l’article 46.1 dels Estatuts de la UAB disposa que la normativa d'elecció i de distribució de membres del Claustre és aprovada pel Consell de Govern.
En aquest sentit, correspon establir les normes que han de permetre garantir la representació dels diferents sectors i col·lectius en el Claustre, així com els mecanismes per a la distribució del nombre de membres de cadascun d’aquests sector i col·lectius, que han de permetre la convocatòria d’eleccions a membres del Claustre en els propers dies.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 66/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Aprovar la Normativa d'elaboració i de distribució de membres del Claustre, en els termes del document 6 (DOC).
SEGON. Encarregar la secretària general l'execució i el seguiment d'aquest acord.
6.4. Modificació del Reglament d'Ètica en la Recerca (CERec)
Atès que per acord del Consell de Govern de data 29 de setembre de 2022 s’aprova el Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB.
Atès que es proposa afegir dos apartats a l’article 6, relatiu a la composició del Comitè d’Ètica en la Recerca, per incloure una reducció docent a certs membres del comitè.
Vist el text articulat de proposta de modificació del Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB.
Vist l’informe favorable de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de data 24 de juliol de 2025.
Vistos els articles 49 i 52 dels Estatuts de la UAB pels quals la competència reglamentària de la Universitat correspon al Consell de Govern.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 67/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Aprovar la modificació del Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB, en els termes del document 7 (DOC).
SEGON. Encarregar les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
7.1. Aprovació d’una llicència de software i know-how a l'empresa Virtual Doctor and Medicines, S.L.
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria en relació amb la formalització d’un contracte de llicència, en exclusiva, d’ús de software i know-how associat (ref. interna T-2024/039), de la part de co-titularitat de la UAB corresponent a un 25%, on els autors són Vicenç Soler Ruíz, Marc Codina Barbera, Jordi Carrabina Bordoll i Debora Gil Resina, en els termes de l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 8 de setembre de 2025.
Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
Atès que els articles 187 i 189.2c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat intel·lectual i industrial dels quals sigui titular la Universitat com a conseqüència del desenvolupament pel personal acadèmic de les funcions que li són pròpies [...], com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
Atès que els articles 52.q) i 190 del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Atès l’article 36 bis.2 d) de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que estableix que la transmissió de drets sobre resultats de l’activitat investigadora, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la titularitat del dret correspongui a dos o més propietaris i la venda s’efectuï a favor d’un o més copropietaris.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 68/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Informar favorablement l’autorització per formalitzar un contracte de llicència, en exclusiva, d’ús de software i know-how associat (ref.interna T-2024/039) de la part de co-titularitat de la UAB corresponent a un 25%, on la UAB té qualitat de llicenciant, i l’empresa Virtual Doctor and Medicines, S.L de llicenciatària, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 8 de setembre de 2025.
SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l’execució i seguiment d’aquest acord.
QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
7.2. Modificació del contracte de llicència amb l'empresa Distinkt
Atès que per acord núm. CE 97/2022, de 16 de setembre, del Consell Social i per acord núm. 73/2022, de 29 de setembre, es va acordar l’autorització del reconeixement de l’empresa “Distinkt, S.L” com a empresa de base tecnològica de la Universitat, i entre d’altres, s’autoritzava al rector o persona en qui delegués la formalització del contracte de transferència en els termes continguts a l’informe data 5 d’agost de 2022 lliurat pel cap de l’Oficina de Valorització i Patents (avui Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca).
Atès que en data 18 de novembre de 2022 es va formalitzar l’acord de llicència entre la UAB, ICN2, i CSIC en qualitat de llicenciants, i l’empresa Distinkt, S.L, en qualitat de llicenciatària.
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria en relació amb la modificació de les condicions del contracte de llicència, en els termes de l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 9 de setembre de 2025.
Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
Atès que els articles 187 i 189.2c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat intel·lectual i industrial dels quals sigui titular la Universitat com a conseqüència del desenvolupament pel personal acadèmic de les funcions que li són pròpies [...], com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
Atès que els articles 52.q) i 190 del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Atès l’article 36 bis.2. g) de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que estableix que la transmissió de drets sobre resultats de l’activitat investigadora, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan s’efectuï a favor d’una entitat basada en el coneixement, creada o participada per l’entitat titular del dret [...].
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 69/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Informar favorablement l’autorització per formalitzar una modificació del contracte de llicència signat en data 18 de novembre de 2022 entre la UAB, ICN2, i CSIC en qualitat de llicenciants, i l’empresa Distinkt, S.L, en qualitat de llicenciatària, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 9 de setembre de 2025.
SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l’execució i seguiment d’aquest acord.
QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
8.1. Renovació de la Comissió de Reclamacions
L’article 73.2 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, estableix que contra les propostes de les comissions de concursos de selecció podrà presentar-se una reclamació davant el rector o rectora, i que una comissió, la composició de la qual es determinarà estatutàriament, valorarà la reclamació, sent vinculant el seu informe.
En aquest sentit l’article 123.1 dels Estatuts de la UAB i l’article 50 del Reglament de Personal Acadèmic, estableixen que la Comissió de Reclamacions és l'òrgan que valora les reclamacions que s'interposen contra les propostes de les comissions d'accés per a la provisió de places de cossos docents universitaris, i que està integrada per set membres del personal catedràtic d'universitat, de diverses especialitats de coneixement i amb àmplia experiència docent i investigadora, que designa el Consell de Govern per un període de quatre anys.
Finalment, l’article 50.3 del Reglament del Personal Acadèmic també disposa que la Comissió de Reclamacions és presidida pel catedràtic o catedràtica que tingui més antiguitat i exerceix les funcions de secretari o secretària el catedràtic o catedràtica amb menys antiguitat.
Atès que el Consell de Govern en data 30 de setembre de 2021 va procedir al nomenament dels membres de la Comissió de Reclamacions, correspon ara procedir a la renovació de la composició d’aquesta Comissió.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 70/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Nomenar, per un període de quatre anys, els següents membres de la Comissió de Reclamacions:
- Cecilio Garriga Escribano, Departament de Filologia Espanyola.
- Anna Matas Prat, Departament d’Economia Aplicada.
- Maria Teresa Mogans Amorós, Departament de Medicina i Cirurgia Animals.
- Carme Nogués Sanmiquel, Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d ’Immunologia.
- Rafael Rebollo Vagas, Departament de Ciència Política i de Dret Públic.
- Pilar Sánchez Gijón, Departament de Traducció i d’Interpretació i dels Estudis de l’Àsia Oriental.
- Joan Serra Sagristà, Departament d’Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions.
Suplent: Jordi Miró Roig, Departament de Medicina i Cirurgia Animals.
SEGON. Encarregar la secretària general i a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquest acord.
TERCER. Comunicar el present acord a les persones interessades.
8.2. Designació de membres del Comitè d'Ètica en la Recerca
Atès que en data 29 de setembre de 2022 el Consell de Govern va aprovar el nou Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB.
Atès el que estableixen els articles 6, 7, 14, 15 i 16 del Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB, en relació a la composició del Comitè d’Ètica i dels seus subcomitès.
Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on es proposa designar els membres necessaris per a la renovació parcial dels membres del CERec.
Vist l’informe favorable de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de 24 de juliol de 2025.
Atès que l’article 6.1 del Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB estableix que els membres del Comitè d’Ètica en la Recerca i els seus subcomitès seran designats o nomenats pel Consell de Govern.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD 71/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Aprovar el cessament d’Ignacio Segovia Hijarrubia, com a assessor en benestar animal del Servei d’Estabulari de la UAB, i de Rebeca Gómez Ibañez, com a membre del subcomitè de Ciències de la Salut del CERec.
SEGON. Aprovar els nomenaments d’Estefania Contreras Carretón, com assessora en benestar animal del Servei d'Estabulari de la UAB, i de Juan Manuel Leyva Moral, com membre del subcomitè de Ciències de la Salut del CERec.
TERCER. Encarregar les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
9. Informació sobre el Pla triennal del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona pel període 2025-2028
Atès que l’article 47.2.a de la LOSU, que estableix que correspon al Consell Social elaborar, aprovar i avaluar un pla triennal d'actuacions dirigit prioritàriament a fomentar les interrelacions i la cooperació entre la universitat, els seus antics alumnes i el seu entorn cultural, professional, científic, empresarial, social i territorial, així com el seu desenvolupament institucional.
Atès que l’article 109.1.a) dels Estatuts de la UAB estableix que és funció del Consell Social elaborar, aprovar i avaluar un pla triennal d'actuacions dirigit prioritàriament a fomentar les relacions i la cooperació entre la Universitat, els seus exalumnes i el seu entorn cultural, professional, científic, empresarial, social i territorial, així com fer-ne el desenvolupament institucional.
Atès que en la sessió del Ple del Consell Social de data 25 de juny de 2025 es va aprovar el Pla Triennal 2025-2028 del Consell Social.
Atès que l’article 111.2 dels Estatuts de la UAB disposa que anualment el Consell de Govern i el Consell Social han de celebrar una sessió conjunta per tal de fer el seguiment del pla triennal previst a l'article 109.1.a d'aquests estatuts, motiu pel qual es considera necessari que el Consell de Govern tingui coneixement d’aquest Pla Triennal 2025-2028 del Consell Social.
ACORD 72/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
Per assentiment el Consell de Govern acorda donar-se per assabentats del Pla Triennal del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona pel període 2025-2028, d’acord amb el document 8 (DOC).
10.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU Catalunya 2025
D’acord amb la Resolució REU/4679/2024 de 23 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2024.
Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de recerca del professorat de la UAB.
El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social
ACORD 73/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de recerca del professorat docent i investigador de la UAB, que han obtingut avaluació positiva. Document 9 (DOC)
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
QUART. Encarregar la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.
10.3. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador que accedeixen a categories amb dret a complement.
Vist el Conveni entre AQU Catalunya i les universitats públiques pel qual s’encarrega a aquesta entitat la concreció del procés i avaluació per a l’emissió dels informes de reconeixement de l’activitat de recerca pel personal investigador Ramón y Cajal i Beatriz Galindo.
Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.
Atès que les persones incloses en la documentació annexa han estat avaluades favorablement per AQU Catalunya quan pertanyien a les categories de personal investigador Ramón y Cajal i Beatriz Galindo i que, amb posterioritat, han accedit a una de les categories incloses en el Decret abans esmentat.
ACORD 74/2025, de 25 de setembre, del Consell de Govern
PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya referent a les persones avaluades favorablement per AQU Catalunya quan pertanyien a les categories de personal investigador Ramón y Cajal i Beatriz Galindo i que, amb posterioritat, han accedit a una de les categories incloses en el Decret 405/2006, de 24 d’octubre. Document 10 (DOC)
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
QUART. Encarregar la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Documents relacionats