Altres tràmits de recerca
En aquesta pàgina podeu trobar els tràmits de recerca, relacionats amb la temàtica sel·leccionada, que podeu fer on-line.
Per cada tràmit trobareu l'explicació del procediment que cal seguir, així com les dades de contacte per si teniu qualsevol dubte.
DESCRIPCIÓ
Sol·licitud de reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents.
Podeu consultar la Normativa d’acreditació de tasques de recerca.
La sol·licitud l'ha de presentar la persona interessada.
El personal d’administració i serveis que desenvolupa tasques de responsabilitat en recerca i transferència dins de l’activitat pròpia de la Universitat Autònoma de Barcelona pot sol·licitar el reconeixement d’aquesta activitat, sempre que es compleixin tots els requisits següents:
- Gaudir d’una vinculació contractual o estatutària amb la Universitat Autònoma de Barcelona a temps complet i estar enquadrat com a personal d’administració i serveis laboral o funcionari.
- Tenir el títol de doctor.
- Tenir la categoria LG1 (personal laboral) o pertànyer al grup A (personal funcionari).
CRITERIS D'AVALUACIÓ
Per obtenir el reconeixement es imprescindible acreditar, en els darrers 5 anys:
Pels perfils principalment de recerca:
- Participació acreditada en almenys en 1 projecte competitiu per una durada mínima de 3 anys durant el període avaluat. Aquest requisit l'haurà de confirmar el director/a del departament o responsable amb el seu informe de suport a la presentació de la sol·licitud de reconeixement de la recerca i la transferència.
- Ser autor/a d’almenys 3 publicacions de recerca indexades (Scopus o JCR) o 3 capítols de llibre en l’àrea de treball indexats en SPI o 1 llibre publicat en editorials reconegudes a l’àrea de treball.
Pels perfils principalment de transferència:
- Participació acreditada en convenis de transferència amb una durada acumulada d’almenys tres anys durant el període avaluat.
- Participació acreditada en almenys 1 projecte competitiu o ser autor/a d’almenys 2 publicacions de recerca indexadeso 2 capítols de llibre en l’àrea de treball indexats en SPI o 1 llibre publicat en editorials reconegudes a l’àrea de treball.
La Comissió considera que aquests criteris poden ser representatius de totes les àrees de recerca de la nostra universitat multidisciplinar. En cas que es detectés alguna àrea on no s’ajustessin, la Comissió podrà adaptar-los adequadament.
SOL·LICITUD
Primer. Ompliu el formulari electrònic de Sol·licitud d'acreditació de tasques de recerca
Un cop l'envieu (botó ENVIAR), us apareixerà l'opció de DESCARREGA COM A PDF, descarregueu-lo i signeu-lo electrònicament. Podeu consultar els certificats digitals reconeguts a la UAB a la web de la seu electrònica
Segon. A més de la sol·licitud, heu d'aportar, degudament complimentats, passats a PDF i signats electrònicament, el vostre curriculum vitae on identifiqui l’activitat de recerca que motiva la sol·licitud, en el següent format i un informe dels vostres responsables orgànics i funcionals
Tercer. Aquests documents (la sol·licitud, el curriculum vitae i l'informe) cal que els presenteu al Registre Telemàtic de la UAB
RESOLUCIÓ
La vostra sol·licitud serà valorada per la Comissió ad hoc delegada de la Comissió d'Investigació i se us informarà de la seva resolució.
RESPONSABLE I CONTACTE
Unitat de Gestió de Recursos (Àrea de Gestió de la Recerca)
Telèfon: 93 581 3738
Correu electrònic: agr.gestio.recursos@uab.cat
DESCRIPCIÓ Tramitació de l'autorització de participació en projectes i grups externs a la UAB. La sol·licitud l'ha de presentar la persona interessada.
REQUISITS
La política interna de la UAB estableix que:
- No es permet la participació dels nostres investigadors en projectes externs com a IP/CoIP, excepte si tenen conveni d’adscripció de la seva recerca amb l’entitat externa.
- L'activitat dels tècnics de suport a la recerca de la nostra institució, es limita als grups i projectes de la UAB, no es possible estendre-la a altres entitats i/o institucions. No es tracta de la vinculació que tenen amb la UAB, sinó la tipologia de tasques que desenvolupen.
- No es pot autoritzar la participació dels predoctorals en projectes externs donat que la contractació que els vincula amb nosaltres és per a la dedicació en un projecte concret de la UAB, l’única excepció seria si el seu director de tesi i/o responsable del projecte en el que està contractada participés també en el mateix projecte i ens hagués demanat també la seva autorització de participació en aquell mateix projecte extern, essent aquesta situació, sí es podria gestionar.
SOL·LICITUD
Per a sol·licitar l'autorització ompliu la següent Sol·licitud de participació en Projectes Externs i envieu-la a recerca.respon@uab.cat per la tramitació de la seva signatura.
RESOLUCIÓ
La vostra sol·licitud serà valorada pel Vicerectorat i se us informarà de la seva resolució.
RESPONSABLE I CONTACTE
Unitat de Gestió de Recursos (Àrea de Gestió de la Recerca)
Telèfon: 93 586 8491
Correu electrònic: recerca.respon@uab.cat
Servei de tramitació de certificats d’ajuts/convenis de recerca de la UAB, per al personal de la UAB.
SOL·LICITUD
Per a sol·licitar el certificat ompliu i envieu el següent formulari.
RESOLUCIÓ
El certificat sol·licitat s’enviarà a l’adreça de correu electrònic del sol·licitant.
Tingueu en compte a l'hora de fer la sol·licitud, que per executar el certificat es poden trigar fins a 7 dies laborals.
RESPONSABLE I CONTACTE
L'Oficina Tecnològica de Recerca i la UAB segueixen les normes establertes per la Llei Orgànica 3/2018 i el Reglament Europeu (RGPD) i estan registrades a l’Agència Catalana de Protecció de Dades.
Oficina Tecnològica de Recerca
Telèfon: 93 581 42 16
Correu electrònic: egreta@uab.cat
Servei de tramitació de certificats d’ajuts/convenis de recerca de la UAB, per a personal extern a la UAB.
SOL·LICITUD
Per a sol·licitar el certificat ompliu i envieu el següent formulari.
RESOLUCIÓ
El certificat sol·licitat s’enviarà a l’adreça de correu electrònic del sol·licitant.
Tingueu en compte a l'hora de fer la sol·licitud, que per executar el certificat es poden trigar fins a 7 dies laborals.
RESPONSABLE I CONTACTE
L'Oficina Tecnològica de Recerca i la UAB segueixen les normes establertes per la Llei Orgànica 3/2018 i el Reglament Europeu (RGPD) i estan registrades a l’Agència Catalana de Protecció de Dades.
Oficina Tecnològica de Recerca
Telèfon: 93 581 42 16
Correu electrònic: egreta@uab.cat
DESCRIPCIÓ
Servei d’inclusió de projectes o convenis no gestionats per la UAB a EGRETA.
SOL·LICITUD
- Per a sol·licitar la introducció d’un projecte extern a la UAB ompliu la sol·licitud d'inclusió de projectes externs i adjunteu la documentació requerida.
- Per a sol·licitar la introducció d’un conveni extern a la UAB ompliu la sol·licitud d'inclusió de convenis externs i adjunteu la documentació requerida.
RESOLUCIÓ
El projecte o conveni s’inclourà a EGRETA el més aviat possible un cop es revisi i es comprovi que la documentació adjunta és la requerida.
RESPONSABLE I CONTACTE
L'Oficina Tecnològica de Recerca i la UAB segueixen les normes establertes per la Llei Orgànica 3/2018 i el Reglament Europeu (RGPD) i estan registrades a l’Agència Catalana de Protecció de Dades.
Oficina Tecnològica de Recerca
Telèfon: 93 581 42 16
Correu electrònic: egreta@uab.cat
DESCRIPCIÓ
La convocatòria d’SGR estableix que la composició dels grups de recerca estarà format per:
b) Doctors i doctores contractats a dedicació completa: personal investigador amb el grau de doctor i amb una vinculació en actiu i a temps complet amb qualsevol entitat que compleixi els requisits per poder ser una entitat beneficiària d'acord amb el que preveuen aquestes bases reguladores. Els contractes ICREA, els contractes dels programes Ramón y Cajal, Miguel Servet, Beatriz Galindo, i els contractes postdoctorals dels programes Beatriu de Pinós, Juan de la Cierva, Sara Borrell, María Zambrano i Margarita Salas (sempre que impliquin vinculació contractual amb les universitats), Marie Skłodowska-Curie o similars amb una durada mínima de dos anys s'equipararan a contractes a dedicació completa.
Aquest personal es codificarà a EGRETA com INV
c) Altres membres: també es podrà incloure personal investigador doctor o no doctor, emèrit, tècnic de suport a la recerca i personal en formació predoctoral, que haurà de tenir una vinculació en actiu, a temps complet o parcial, mitjançant contracte o beca amb una entitat que compleixi els requisits per poder ser beneficiària d'acord amb el que preveuen aquestes bases reguladores, o mitjançant un contracte amb una empresa dins del programa de Doctorats Industrials. El personal en formació o predoctoral no podrà ser membre del grup si l'única vinculació amb la institució és la matrícula universitària.
Aquest personal es codificarà a EGRETA com COL
d) Tots els membres del grup han d'estar vinculats a universitats, centres de recerca o altres institucions de recerca del sistema català i dur a terme la seva recerca a Catalunya.
Pel que fa als col·laboradors, la convocatòria estableix:
e) Els grups de recerca també podran incloure col·laboradors i col·laboradores, que podran ser investigadors d'institucions de recerca de fora de Catalunya o persones vinculades a empreses o a centres d'ensenyament no universitari o a administracions i que realitzin col·laboracions puntuals però que no desenvolupin una tasca estable habitual ni contínua amb el grup de recerca. Els col·laboradors s'esmentaran a la sol·licitud a l'apartat pertinent i no computaran en cap cas com a membres del grup ni es comptabilitzaran els seus mèrits curriculars.
Aquest personal no s’inclourà a EGRETA
Recordeu que el personal associat/substitut no pot participar als SGR amb la seva vinculació a la UAB.
Pel que fa a les baixes als equips, la convocatòria estableix:
4.7 Durant els primers 12 mesos a comptar des de la resolució de la convocatòria no es tramitarà cap baixa dels membres dels grups de recerca. Fora d'aquest període, podran autoritzar-se les baixes de membres dels grups de recerca que no siguin el coordinador o la coordinadora, sempre que siguin per causa major: pèrdua de la vinculació laboral, baixa laboral de llarga duració o traspassament. En qualsevol cas, la composició dels grups de recerca per motiu de baixes no podrà variar més d'un 20 % respecte de la composició inicial del grup. Una variació en la composició del grup superior a aquest percentatge podrà suposar la pèrdua del reconeixement com a grup de recerca i la revocació del finançament atorgat, si escau.
No es podran tramitar baixes fins l’abril de 2024
Podeu consultar les bases reguladores i la convocatòria aquí.
SOL·LICITUD
Primer. Descarregueu el document excel que trobareu a la web d’AGAUR.
Ompliu la informació referent al personal que voleu incorporar al grup d’acord amb la convocatòria i les bases reguladores.
En el cas que la persona que es vulgui incorporar no tingui vincle amb la UAB caldrà adjuntar l’autorització del representant legal de la seva institució a participar a l’SGR.
Segon. Passeu el document excel a PDF, aquest document l'ha de signar l'IP de l'SGR i totes les persones que consten a l'excel. Envieu el document excel (sense signar) i el PDF a ajuts.agr@uab.cat, indicant a l'assumpte "Alta + Referència SGR" .
RESOLUCIÓ
La vostra sol·licitud serà revisada, si la persona compleix amb els requisits, es procedirà a la signatura de la Vicerectora i s’enviarà a l’AGAUR. No es notificaran individualment les trameses. Una vegada l’AGAUR resolgui les altes s’incorporaran a EGRETA. No es notificaran individualment les incorporacions per correu electrònic però tindreu una notificació a través d'EGRETA.
RESPONSABLE I CONTACTE
Unitat de Gestió de Recursos (Àrea de Gestió de la Recerca)
Correu electrònic: ajuts.agr@uab.cat