Comissió d'Afers Acadèmics

Òrgan i competències

1. Les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics fan referència als estudis de grau i de màster, tant oficials com propis, i a la formació contínua.

2. Correspon a la Comissió d'Afers Acadèmics:

• Assumir les competències que en relació amb els estudis recollits en l’apartat 1 s’estableixen en la normativa vigent.
  • Aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria acadèmica, de programació d’estudis i de docència, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos a la normativa.
  • Aprovar les convocatòries d’ajuts i premis en relació amb la innovació i la millora de la qualitat docent, l’excel·lència docent i la formació a mida.

3. Correspon a la Comissió d'Afers Acadèmics, per delegació del Consell de Govern:

• Aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster, tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar-ne les modificacions.
  • Aprovar la concessió dels premis extraordinaris de titulació.
  • Aprovar els itineraris curriculars simultanis d’estudis.
  • Aprovar l’oferta de places d’estudis mitjançant l’acreditació de l’experiència laboral o professional per a persones de més de 40 anys.
  • Aprovar les modificacions del calendari acadèmic i del calendari acadèmic administratiu.
  • Qualsevol altre assumpte que el Consell de Govern li delegui.

4. Correspon a la Comissió d'Afers Acadèmics informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a:

• Programació dels estudis de grau i de màster, tant oficials com propis, i de postgrau de la UAB.
  • Disposicions normatives en matèria acadèmica d’estudis de grau i de màster, tant oficials com propis, i de formació contínua.
  • Propostes d’aprovació del calendari acadèmic i del calendari acadèmic administratiu.
  • Creació, adscripció, vinculació, desadscripció i supressió de centres docents.
  • Creació, modificació i extinció d’estudis de grau i de màster, tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau.
  • Qualsevol altra matèria que estableixi la normativa vigent o per a la qual el Consell de Govern requereixi un informe de la Comissió.

Documents relacionats
Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern (pdf)

Composició de la Comissió d'Afers Acadèmics

PRESIDENTA