Comissió d'Igualtat i de Responsabilitat Social Universitària

Òrgan i competències

1. Correspon a la Comissió d'Igualtat i de Responsabilitat Social Universitària:

• Coordinar la preparació, implementació, seguiment i avaluació dels successius plans d'igualtat de la Universitat.
  • Coordinar la preparació, la implementació, el seguiment i l’avaluació dels successius plans d’acció sobre discapacitat i inclusió de la Universitat.
  • Vetllar pel compliment de la legislació vigent en matèria d’igualtat, inclusió i discapacitat, així com del principi d’igualtat en tots els àmbits de la vida universitària.
  • Impulsar i supervisar polítiques universitàries de prevenció i actuació davant de possibles situacions i actituds discriminatòries.
  • Promoure la transversalitat de gènere en el conjunt de la política universitària, així com la sensibilització i la formació de la comunitat universitària en matèria d’igualtat i d’inclusió.
  • Elaborar propostes d’activitats en matèria d’igualtat i d’inclusió.
  • Informar i assessorar en relació amb les activitats i les decisions institucionals sobre les polítiques d’igualtat i d’inclusió i recollir les propostes que facin sobre aquesta qüestió els diferents centres i unitats de la Universitat.
  • Aprovar i resoldre les convocatòries d’ajuts en matèria d’igualtat.
  • Aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades en matèria d’igualtat pel Consell de Govern, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos a la normativa, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.
  • Supervisar i assessorar en temes relacionats amb el comportament ètic de la UAB.
  • Definir i establir les línies directrius de la responsabilitat social universitària.
  • Aprovar la memòria de responsabilitat social universitària, que s’incorpora a la memòria acadèmica del curs.

2. Correspon a la Comissió d’Igualtat i de Responsabilitat Social Universitària aprovar, per delegació del Consell de Govern, els assumptes que aquest òrgan expressament li delegui.

3. Correspon a la Comissió d’Igualtat i de Responsabilitat Social Universitària informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a:

• Pla d'igualtat de la UAB.
  • Disposicions normatives en matèria d'igualtat.
  • Qualsevol altra matèria que estableixi el Consell de Govern.

Documents relacionats
Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern (pdf)

Composició de la Comissió d'Igualtat i de Responsabilitat Social Universitària

Zapater Duque, Esther Secretària general