V Edició BP UAB
V Edició BP UAB

En el format de debat Parlamentari Britànic cada debat està conformat per quatre equips, dos a favor, i dos en contra, alhora que cadascun d’aquests està format per dues persones. El primer equip a favor rep la denominació de Cambra Alta de Govern (CAG); el primer equip en contra, Cambra Alta de l’Oposició (CAO); el segon equip a favor, Cambra Baixa de Govern (CBG); i el segon equip en contra, Cambra Baixa de l’Oposició (CBO). Alhora, dins de cada equip, cada persona oradora rep una denominació concreta, fent que els ordres d’intervenció siguin els següents:
- Primer Ministre (primera persona oradora de CAG).
- Líder de l’Oposició (primera persona oradora de CAO).
- Vice-Primer Ministre (segona persona oradora de CAG).
- Vice-Líder de l’Oposició (segona persona oradora de CAO).
- Extensionista –o Membre– de Govern (primera persona oradora de CBG).
- Extensionista –o Membre– de l’Oposició (primera persona oradora de CBO).
- Fuet de Govern (segona persona oradora de CBG).
- Fuet de l’Oposició (segona persona oradora de CBO).
Cada persona oradora disposa de set minuts per a realitzar la seva intervenció. Aquest temps no és obligatori, és a dir, la persona oradora no ha d’omplir tot el temps, i no es penalitza per parlar durant tres minuts, i no necessàriament una intervenció de set minuts serà més valorada pel fet de ser de set minuts.
La temàtica s’anomena “moció”, i és diferent a cada ronda. És a dir, els oradors desconeixen el tema del qual debatran a cada ronda. Així doncs, primer coneixeran la posició que defensaran, i després, se’ls comunicarà el tema, disposant els equips de quinze minuts per preparar els seus arguments i posicions, sense poder cerca informació a internet ni comunicar-se amb els altres equips.
Acabada la ronda de debat, els jutges disposaran d'un temps de deliberació (entre quinze i vint minuts) per decidir els resultats. Posteriorment, el panell de jutges farà un retorn als oradors, on explicaran les posicions del debat (primer, segon, tercer i quart), així com les justificacions per les quals han acordat aquests resultats. L'equip que ha aconseguit la primera posició sumarà tres punts; el segon, dos; el tercer, un; i el quart, cap. Després de les rondes classificatòries, els vuit millors equips passaran a les semifinals, i de cada semifinal, en sortiran dos equips, sent-ne un total de quatre a la final, on n'hi haurà un que es proclamarà campió del torneig.
Hi ha diferents formes d’inscripció:
Pels equips:
- Inscripció i allotjament en una habitació doble, només cal que empleneu el següent formulari fins al 16 d'abril (Preu d'inscripció 240€ per equip).
- Inscripció sense allotjament, només cal que empleneu el següent formulari fins al 16 d'abril (Preu d'inscripció 80€ per equip)
Cal fer un únic pagament per equip sense fraccionar.
Per jurats:
- Inscripció i allotjament en una habitació doble compartida amb un altre jurat, només cal que empleneu el següent formulari fins al 16 d'abril (Preu d'inscripció 100€ per persona).
- Inscripció sense allotjament , només cal que empleneu el següent formulari fins al 16 d'abril (Preu d'inscripció 20€ per persona).
La inscripció i pagament és individual. No és pot fer juntament amb d’altres pagaments.
Trobareu indicat el número de compte en el formulari d’inscripció, així com la referència que heu d’indicar en fer el pagament.
En cas que la vostra universitat o club de debat requereixi d’una factura, cal que ens feu arribar la sol·licitud d’aquesta previ al pagament de la inscripció al correu info.participacio@uab.cat fent-nos arribar les dades de facturació (Raó social, adreça postal i NIF) així com el nom dels membres dels equips o jurats que s’han d’incloure en la factura i que s’han inscrit en el formulari. No es faran factures de pagaments realitzats abans de la sol·licitud i enviament de la factura.
L’organització atorgarà un ajut per l’estada a dos equip i a dos jurats. L’ajut consisteix en assumir les despeses de l’allotjament i la inscripció. Qui vulgui sol·licitar-ho haurà d’omplir aquest formulari com a molt tard el 12 de març de 2023.
L’organització i adjudicació els valorarà i es posarà en contacte amb les persones a qui se li hagi atorgat l’ajut.