La Fundació UAB

El personal de la Corporació UAB reflexiona sobre els models de lideratge

Collage Formació Col·lectiva
Una formació col·lectiva, celebrada el 31 de maig, a l’Hotel Exe Campus, va reunir a 130 treballadors/es de les diferents entitats i estructures de la Corporació UAB per participar en una activitat formativa sobre el lideratge en les organitzacions i els equips de treball.

03/06/2019

Més d’un centenar de treballadors i treballadores de totes les àrees i entitats de l’entorn FUAB van participar el divendres passat a una trobada conjunta, organitzada per la Direcció de la Fundació UAB, a l’Hotel Exe Campus UAB.

La formació col·lectiva, el contingut de la qual no s’havia desvelat, es va iniciar amb una sèrie de dinàmiques i exercicis d’intercanvi en un ambient distès en el qual treballadors/es de diferents perfils i àrees de treball poguessin interactuar i conèixer-se mútuament. D’aquesta manera, per exemple, membres d’entitats com UAB Idiomes o la Fundació Salut i Envelliment UAB -que tenen el seu lloc de feina habitual a Casa Convalescència-, van poder entrar en contacte amb personal de Vila Universitària o la Fundació Autònoma Solidària -situats al Campus de Bellaterra-.

La segona part de la jornada va consistir en una conferència sobre el lideratge de les empreses i organitzacions actuals, a càrrec d’una persona experta en el món dels Recursos Humans.

A continuació, es va dividir al personal de les diferents entitats i estructures de la Corporació en 18 taules de treball, on a partir de les conclusions de la conferència van poder opinar i definir -individual i conjuntament- els atributs dels líders ideals: aquells que requereixen les organitzacions per fer front als reptes dels propers anys.

Com ha de ser un “líder ideal”?

L’objectiu de l’exercici era que els diferents equips, formats per grups de 5 o 6 persones, reflexionessin de manera conjunta sobre les qualitats i atributs d’un/a bon/a directiu/responsable, i coneguessin la seva funció comunicativa en la gestió d’equips.

Tots els grups de treball van participar activament en la definició de les característiques que ha de tenir un bon líder d’avui. A través d’aquesta activitat formativa, molts membres han pogut interactuar i intercanviar experiències amb altres treballadors/es d’entitats i estructures, i expressar la seva opinió sobre àrees de l’entorn de treball determinants com el lideratge o el treball en equip.

La creació d’aquests espais col·lectius per reflexionar i formar-se sobre diversos aspectes, professionals, personals i d’equip, és una de les actuacions proposades en el Pla de millora de la comunicació interna, un dels objectius del qual va ser establir maneres de fer, sistemes i xarxes que permetin una relació més propera amb el personal de la FUAB i que fomentin el diàleg amb els diferents col·lectius de la Corporació.

De l’anàlisi de les noves necessitats i de les accions que es posarien en marxa, al llarg del 2019 es van destacar els següents: una major interacció entre les persones i els grups per tal d’enfortir la relació i el coneixement de la Corporació; realització d’activitats conjuntes que ajudin a construir equip i comunitat,  i activitats socials corporatives que millorin el sentiment de pertinença i la fidelitat. Aquestes reunions es podrien celebrar, com a mínim, una vegada a l’any.

En els propers dies, tots els participants rebran una enquesta per poder fer una valoració de l’activitat formativa.