Equips Internivell
Coordinació:
Marcela Sandra Costanzi, mestra de primària i professora de secundària, llicenciada en Ciències de l'Educació per la Universitat de Buenos Aires i Màster en Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències per la UAB.
Responsable ICE:
Albert Díez Vañó, membre de l'equip docent ICE UAB.
Descripció de l’equip:
L’equip està composat per mestres d’educació infantil, primària, secundària i universitat que estudien i reflexionen sobre pràctiques d’aula vinculant l’educació matemàtica a una conversa cultural on les persones interactuen (des de les seves subjectivitats) amb els altres, la realitat i l’herència cultural. L’equip entén la matemàtica com a una activitat humana que amb la intenció de comprendre el món, genera llenguatge i pensament.
És un grup compartit amb FPCEE-Blanquerna (URL) .
Objectius:
- Planificar, implementar, analitzar i avaluar les línies d'innovació que estan desenvolupant els integrants del grup.
- Establir referents teòrics sobre determinats continguts i desenvolupar criteris i recursos que permetin la construcció social de coneixements complexos en contextos matemàtics.
- Sistematitzar els treballs realitzats, dedicant especial atenció als que permetin la seva difusió.
- Organitzar i desenvolupar les Jornades estatals “La cultura matemàtica de les persones".
Coordinació:
Olga Armengol Pastallé, mestre a l'escola Sant Nicolau (Sabadell)
Carmina Pinya i Salomó, tècnica docent al CRP de Sabadell
Responsble ICE:
Laura Santacruz.
Descripció de l’equip:
Món digital i educació és un equip de l’ICE de la UAB que des de 2010 reflexiona sobre les Xarxes Socials Digitals (XSD) i especialment sobre l'ús d'aquestes XSD als centres educatius i en els entorns infantils i juvenils. La nostra preocupació és com afrontar la dualitat en què viu l’alumnat ja que d'una banda, viu en una societat plenament digitalitzada, i de l’altra, molts dels centres educatius prohibeixen i temen les XSD.
Des de 2016 hem anat fent diferents publicacions sobre aquest tema. Al llibre “Xarxes socials als centres? Experiències a les aules” ja avançavem un decàleg amb una proposta de normes amb la voluntat d’acompanyar els alumnes en el procés d’esdevenir usuaris crítics i responsables.
Recentment hem publicat I tu, ets digitalment responsable? que és una eina que pretén fer reflexionar i acompanyar sobre l’ús dels dispositius digitals i el seu consum a l’alumnat, docents, famílies i agents de l’educació no formal. Aquesta eina se centra en l’ús dels dispositius digitals, en la manera com condicionen el temps de lleure; en el tipus de consum que se’n fa, en els continguts que s’hi publiquen, en la manera de fer-ho i, finalment, en les actituds de responsabilitat social que es manifesten a la xarxa.
Objectius Principals:
-
Elaborar una estratègia de difusió i formació del document: I tu, ets digitalment responsable?
-
Establir aliances amb altres equips i entitats¿ que treballen temàtiques properes a la nostra per poder fer una jornada de consciència digital i presentar la nostra l’eina:I tu, ets digitalment responsable?
-
Comentar lectures de temàtica relacionada amb els objectius de l’equip per al creixement del grup.
-
Fer transferència del treball de l’equip fent una publicació, participació al blog ICE, Twitter, etc.
Web de l'equip:
https://xsieiceuab.wixsite.com/inici
Usuari a twitter:
Coordinació:
Marilisa Birello, Llorenç Comajoan, Mireia Manresa i Laura Santacruz.
Responsable ICE:
Laura Santacruz.
Descripció de l’equip:
Equip multidisciplinar i internivell que centra la reflexió en els usos del català en l’actualitat i en el paper que hi juga l’ensenyament de la llengua. El treball de l’equip s’orienta a fer aportacions a la comunitat educativa, especialment, als docents, per tal d’incidir en la didàctica de la llengua catalana i en el foment del seu ús al sistema educatiu.
Objectius Principals:
-
Reflexionar sobre l’impacte que la societat actual i el nou paradigma tecnològic de la comunicació tenen en els usos lingüístics del nostre context cultural i, en conseqüència, les transformacions que això implica en la didàctica de la llengua catalana.
-
Explorar els usos i les pràctiques multilingües als centres educatius per tal d’incidir-hi.
-
Dotar la comunitat educativa de criteris i estratègies fonamentats en la investigació i, per tant, en l’evidència, per a ajudar-los a gestionar entorns i situacions comunicatius multilingües, en els quals el català és una llengua minoritzada.