Assessoraments a treballs de recerca
Com funcionen la inscripció i l'assignació dels assessoraments a treballs de recerca?
El professorat de la UAB, a través del Programa Argó, proporciona propostes de temes i assessorament per a fer el treball de recerca de Batxillerat.
El període d'inscripció de la 23a edició (curs 2025/26) finalitzarà el dia 18 de desembre de 2025.
Per participar en el procés, el tutor o tutora del centre de secundària on està matriculat l’alumnat que hi vol participar haurà d’omplir el formulari d’inscripció que trobareu al final d’aquesta pàgina, fent constar les dades sol·licitades i triant entre els temes proposats des del Programa Argó.
Al formulari d’inscripció, l’alumnat pot sol·licitar fins a dos dels temes proposats, ordenant-los com a primera i segona preferència. L’alumnat que només estigui disposat a participar en el programa amb un tema concret NO ha de seleccionar una segona preferència: si s’omple aquest apartat del formulari d’inscripció, s’entén que, si finalment se li assigna la segona preferència, l’alumnat acceptarà la plaça que se li ha concedit.
Llistat de temes proposats per al curs 2025-2026
Per completar el procés d’inscripció, cal enviar un certificat amb la nota mitjana dels 4 cursos de tota l'ESO obtinguda per l’alumnat a inscriure, signat i segellat per la direcció del centre.
El document s'ha d'enviar a l'adreça argo.ice@uab.cat amb l’assumpte “Nota mitjana ESO (Assessoraments Argó)”.
La nota mitjana ha d'estar calculada seguint les instruccions del Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, que trobareu al punt 3.5 del següent document.
Les places són limitades. Des del Programa Argó se seleccionarà l'alumnat que rebrà l’assessorament, utilitzant com a criteri prioritari la nota mitjana d’ESO i tenint en compte que la nota mínima per accedir a un assessorament és de 7. També s’intentarà tenir en compte la repartició per centres. En cas d’empat, la selecció es farà per sorteig.
En cas d'haver estat seleccionat/da, al llarg del mes de gener s’enviarà un missatge de correu electrònic a l’alumnat i el centre corresponent amb la documentació que s'haurà de retornar signada i segellada per confirmar la participació al programa (carta de compromís del centre i de l’estudiant).
Una vegada seleccionat l’alumnat, se’l convocarà amb els seus tutors de centre a una presentació en línia dels assessoraments. També es farà una presentació telemàtica per al professorat assessor de la Universitat.
Durant l’assessorament, es faran un mínim de 3 reunions de treball (presencials o telemàtiques) entre l’alumnat, el seu tutor/a del centre educatiu, i el professorat que assessora cada treball.
L’assessor/a de la UAB que ha proposat el tema convocarà la primera reunió al llarg de febrer de 2026, on es concretarà l’enfocament del treball i es proporcionarà bibliografia, recursos i altres mitjans. La resta de reunions o contactes s’acordaran entre l’alumnat, el tutor/a del centre educatiu, i l’assessor/a de la UAB.
En el cas dels assessoraments que requereixin la realització de pràctiques de laboratori, aquestes es realitzaran presencialment a la UAB o als centres adscrits.
L’alumnat haurà de fer constar a la portada del seu treball el nom de l’assessor/a de la UAB, juntament amb el del tutor/a del centre educatiu. Al finalitzar el seu treball, l’alumnat haurà d’enviar-lo per correu electrònic al seu assessor/a i al Programa Argó (argo.ice@uab.cat), informant de la qualificació obtinguda i de la valoració de l’ajuda rebuda.
L'assessorament finalitza el desembre del 2026.
El professorat assessor de la UAB té la funció d'expert, orientant el treball i donant indicacions puntuals per al seu bon funcionament, però el seguiment del mateix depèn del tutor o tutora del centre educatiu.
La persona responsable del treball de recerca de l’alumnat és el tutor o tutora del centre educatiu, el qual haurà d'estar al corrent de totes les reunions i missatges intercanviats amb l'assessor o assessora de la UAB. En les reunions, és imprescindible que hi assisteixi l’alumnat assessorat i el tutor/a del centre educatiu.
Per resoldre qualsevol dubte o consulta que pugui sorgir durant el procés d’inscripció o el desenvolupament dels assessoraments, podeu enviar un missatge a argo.ice@uab.cat.