Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut deCiències de l'Educació ICE

Estades d'estiu per a estudiants de 1r de batxillerat

Estades estiu 1r Batxillerat

Estades d'estiu Argó 2025 - Informació

La UAB ofereix a estudiants que estan cursant 1r de batxillerat la possibilitat de fer una Estada d’estiu al Campus i col·laborar en les tasques que habitualment es realitzen a laboratoris, departaments, instituts o centres de recerca.

Aquestes estades permeten a l'alumnat apropar-se a l'àmbit universitari i al camp de recerca que desitgin conèixer, comptant amb l’assessorament del professorat universitari. D’aquesta manera l’alumnat comptarà amb una orientació contrastada per prendre decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. Les estades permeten: 

  • Contactar amb el món universitari i professional i amb el seu sistema de relacions socials i laborals.
  • Adaptar-se a les normes de funcionament, a les situacions del centre de treball i al funcionament dels centres i departaments universitaris.
  • Informar-se per enfocar el propi projecte acadèmic i professional.
  • Iniciar-se en la recerca amb el suport del professorat de la UAB i personal investigador de l'esfera UAB.

Característiques de les estades

Les Estades Argó es realitzaran del 25 de juny a l'11 de juliol en horari de matins, amb una durada global de 50 hores.

La franja horària dependrà de cada Estada d'estiu (entre les 9 i les 14 h). Cada dia són 4 hores de treball.

Dimecres 25 de juny a les 10 h del matí, s'inicien les estades amb una sessió de presentació amb tot l'alumnat participant que es farà a la Sala d'Actes del Rectorat. A continuació l’alumnat anirà directament al lloc on farà l’Estada d’estiu.

Divendres 4 de juliol, de 10 a 13.00 h a la Sala de Juntes del Rectorat, el Programa Argó organitzarà unes sessions sobre recerca i orientació acadèmica per a tot l'alumnat participant.

Divendres 11 de juliol de 10 a 13.30 h a la Sala de Juntes del Rectorat, es farà la cloenda de les Estades d'estiu. En aquest acte, els i les estudiants presentaran el treball fet a cada una de les estades i es lliurarà el diploma acreditatiu corresponent.

Preu: 40 €. Aquest pagament es farà efectiu un cop es comuniqui que s'ha adjudicat la plaça i formarà part del procés de matriculació. S'haurà de fer amb targeta bancària.

Inscripció

L'alumnat interessat s'inscriurà omplint el formulari d'inscripció per a l’Estada d’estiu. Al formulari caldrà indicar si el centre és d'alta complexitat i, per tant, caldrà saber-ho en el moment d'omplir-lo.

Per confirmar la inscripció caldrà enviar el certificat amb la nota mitjana dels 4 cursos de tot l'ESO signat i segellat pel centre al correu: argo.ice@uab.cat, amb l'assumpte Nota mitjana ESO (Estades d'Estiu)

Atenció! la nota mitjana ha d'estar calculada seguint les instruccions del Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, que trobareu al punt 3.5.3. del document següent: https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCNormativa/DOIGC/CUR_ESO.pdf  

La data d’inscripció finalitza el 20 de maig.

Adjudicació de les places i matrícula

Les places són limitades. Des del Programa Argó se seleccionarà l’alumnat que farà l’Estada d’estiu. Per fer la selecció es tindrà en compte la qualificació mitjana de l’ESO.

Seguidament, un cop realitzada la selecció, es notificarà a les persones interessades, per correu electrònic, que han estat acceptades. En aquest missatge es donaran les indicacions per fer la matrícula i s'hi haurà d'adjuntar la documentació següent:

  1. Un document d’autorització del pare/mare o tutor/a legal de l'alumnat menor de 18 anys i de drets d’imatge degudament omplert i signat.
  2. Un document de compromís de l’alumne/a degudament omplert i signat.
  3. Una còpia del document d'identitat de l'estudiant (anvers i revers).

L'alumnat que no realitzi la matrícula en el termini indicat en el missatge perdrà la plaça.

Es reservaran dues places gratuïtes per a alumnat de centres d'alta complexitat, en cas que hagin obtingut plaça. Per a l'adjudicació d'aquestes gratuïtats també es tindrà en compte la nota mitjana de l'expedient. Les persones que hagin obtingut la bonificació rebran la comunicació per correu electrònic.

Condicions a tenir en compte

No es faran convenis de pràctiques en empresa per la realització d'aquestes estades.

Un cop formalitzada la matrícula, només es farà la devolució de l'import en els casos de malaltia greu o d'accident i sempre que no hagi començat l'estada. El tràmit es farà mitjançant sol·licitud al Registre de la UAB, amb la documentació corresponent que acrediti la situació al·legada. 

Estades per àmbit

Biociències

Ciències

Enginyeries