Formació per a professorat no universitari
L’ICE UAB dissenya, programa, acredita i avalua activitats de formació permanent adreçades als docents dels diferents nivells educatius no universitaris. Es tracta d'una formació fonamentada en la recerca , que busca promoure processos de reflexió i debat entre els participants i orientada a l'aplicació a l l'aula.
Què oferim
-
Escola d'Estiu per a docents
Descripció de la nostra oferta
Des de l’Institut de Ciències de l’Educació oferim una àmplia varietat de cursos adreçats al professorat i professionals de l’educació, amb l’objectiu de promoure la millora contínua de la pràctica docent i el desenvolupament professional. La nostra oferta formativa abasta temàtiques diverses com la innovació pedagògica, l’avaluació competencial, les metodologies actives, l’educació inclusiva, les tecnologies digitals aplicades a l’ensenyament i el benestar docent, entre d’altres.
Els cursos s’imparteixen en formats flexibles (presencials, semipresencials i en línia), adaptant-nos a les necessitats del professorat i dels centres educatius. Tots els programes estan dissenyats per fomentar la reflexió, la col·laboració i l’aplicació pràctica dels continguts a l’aula.
Amb aquesta oferta, volem contribuir a una educació de qualitat, transformadora i arrelada al context actual, tot acompanyant els docents en els seus reptes quotidians i en la seva trajectòria professional.
Les jornades organitzades per l’Institut de Ciències de l’Educació són espais de trobada, reflexió i intercanvi d’experiències entre professionals del món educatiu. Amb una mirada oberta i crítica, aquestes jornades aborden temes clau per a la transformació i la millora de l’educació, tot donant veu a diferents perspectives i pràctiques innovadores.
Els continguts de cada jornada s’estructuren al voltant de ponències, taules rodones i tallers participatius, amb la voluntat de generar debat i coneixement compartit. Comptem amb la participació de persones expertes, docents i membres de la comunitat educativa que aporten la seva visió i experiència en àmbits com la inclusió, la sostenibilitat, l’educació digital, l’avaluació o el lideratge pedagògic.
Les jornades esdevenen, així, una oportunitat per construir col·lectivament una educació més compromesa, crítica i transformadora.
Els itineraris formatius que oferim des de l’Institut de Ciències de l’Educació estan pensats per acompanyar el desenvolupament professional del professorat de manera continuada, coherent i progressiva. Es tracta de recorreguts estructurats al voltant de temàtiques clau com la innovació metodològica, la inclusió educativa, el lideratge docent o l’ús pedagògic de les tecnologies digitals.
Cada itinerari combina diferents activitats formatives (cursos, tallers, seminaris o projectes d’implementació a l’aula) i permet aprofundir en els continguts de manera pràctica i contextualitzada. L’objectiu és facilitar l’adquisició de competències específiques i oferir eines concretes per a la millora de la pràctica educativa.
Amb els itineraris, promovem una formació significativa, sostinguda en el temps i adaptada a les necessitats i interessos dels equips docents i dels centres educatius.