Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut deCiències de l'Educació ICE

Seminaris de transició

Els seminaris de transició de l’ICE, integrats per docents novells (0-5 anys d’experiència en el sistema educatiu) i per professorat formador amb reconeguda experiència, pretenen millorar la professionalització i el treball en equip dels docents en la transició entre el Màster o Grau i la incorporació a les aules. Promoguts i coordinats per l’ICE en col·laboració amb la Facultat de Ciències de l’Educació, integren diverses accions de mentoria i de creació de comunitats docents reflexives a partir de la pràctica docent. El programa té els objectius següents:

  • Acompanyar el professorat novell en els seus primers anys a les aules a través del disseny de situacions d’aula fonamentades en principis pedagògics i didàctics actualitzats i de la reflexió sobre la pràctica. 
  • Possibilitar la transferència i la consolidació del coneixement pedagògic i didàctic a les aules de secundària.
  • Dotar la pràctica reflexiva d’una dimensió investigadora que propiciï la recerca acció sobre la implantació de les activitats dissenyades per tal de crear una cultura de treball i competència docent basada en l’evidència.
  • Crear cultura del treball docent en equip per a la construcció compartida de coneixement.
  • Compartir amb la comunitat educativa el coneixement construït (publicació d’articles, participació en seminaris, jornades, etc.).
  • Estudiar a partir d’evidències l’impacte en el desenvolupament professional dels docents participants.
  • El seminari és l'espai central del programa i des d’on es poden generar accions de transferència i de recerca-acció.

Seminaris de transició