Comissió de Personal Acadèmic

Òrgan i competències

1. Correspon a la Comissió de Personal Acadèmic:

• Aprovar el reconeixement de la condició de col·laborador o col·laboradora de docència.
  • Aprovar el desenvolupament dels sistemes d’avaluació del rendiment del personal acadèmic.
  • Aprovar l’aplicació dels sistemes d’avaluació del rendiment del personal acadèmic.
  • Aprovar l’avaluació de trams docents.
  • Aprovar la concessió de trams de gestió.
  • Aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades en matèria de professorat pel Consell de Govern, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos a la normativa, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

2. Correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern:

• Aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionari dels cossos docents i de personal acadèmic contractat.
  • Ratificar la proposta de membres de les comissions dels concursos de personal acadèmic feta pels departaments.
  • Aprovar la composició de les comissions dels concursos de professorat lector.
  • Aprovar els nomenaments i honoraris del professorat emèrit i honorari.
  • Autoritzar l’adscripció de membres del personal acadèmic d’una àrea de coneixement o especialitat en departaments diferents dels de la seva àrea o especialitat.
  • Autoritzar l’adscripció de membres del personal acadèmic a una àrea de coneixement o especialitat diferent de la seva.
  • Qualsevol altre assumpte que el Consell de Govern li delegui.

3. Correspon a la Comissió de Personal Acadèmic elaborar i aprovar propostes, que han de ser ratificades pel Consell de Govern, pel que fa a:

• L’adscripció de professorat a les estructures bàsiques de la Universitat.
  • La relació de llocs de treball del personal acadèmic i del personal investigador en formació contractat, i les retribucions addicionals per a activitats docents, investigadores i de gestió.
  • Els costos derivats de les propostes de canvi de denominació, de categoria o de dedicació de places de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
  • Qualsevol altra matèria que estableixi el Consell de Govern.

4. Correspon a la Comissió de Personal Acadèmic informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a:

• Disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
  • Sistemes d’avaluació del rendiment del personal acadèmic.
  • Qualsevol altra matèria que la normativa vigent estableixi o per a la qual el Consell de Govern requereixi un informe de la Comissió.

Documents relacionats
Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern (pdf)

Composició de la Comissió de Personal Acadèmic

PRESIDENT