Detall acord

COMISSIÓ ECONÒMICA 15-02-2019

Ordre del dia

  1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 17 de desembre de 2018. [+]
  2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
  3. Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes corresponents a l’exercici 2019 dels serveis següents:
3.1 Laboratoris de Prestació de Serveis. [+]
3.2 Instituts, Estructures, Centres de Recerca Propis i Serveis Docents de la UAB. [+]
  1. Aprovació, si escau, de la modificació de les tarifes corresponents a l’exercici 2019 dels següents Serveis Científico-Tècnics:
4.1 Servei de Cultius Cel·lulars, producció d’Anticossos i de Citometria. [+]
4.2 Servei de Microscòpia. [+]
  1. Aprovació, si escau, de la proposta de complements retributius autonòmics per mèrits de docència per al personal docent i investigador funcionari i contractat de la UAB. AQU avaluació 2017 per recurs. [+]
  2. Aprovació, si escau, de la proposta de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca per al personal docent i investigador funcionari. AQU 2a convocatòria AAI2018. [+]
  3. Informació sobre la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2018.
  4. Informació sobre la proposta de modificació del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social pel que fa a les competències de la Comissió Econòmica. [+]
  5. Aprovació, si escau, de la proposta de procediment per a la justificació de les accions i projectes finançats pel Consell Social de la UAB de l’any 2019. [+]
  6. Aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de les tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2019. [+]
  7. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de desembre de 2018. [+]
  8. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de gener de 2019. [+]
  9. Informar al Ple del Consell Social per a la seva aprovació, si escau, de la proposta d’operacions d’endeutament a curt termini per part de la UAB per a l’autorització del Govern de la Generalitat de Catalunya. [+]
  10. Informar al Ple del Consell Social per a la seva aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’espais en el marc de l’activitat de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació durant el crus 2018-2019. [+]
  11. Informar al Ple del Consell Social per a la seva aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’espais a favor de Caixa de Crèdit dels Enginyers. [+]
  12. Informar al Ple del Consell Social per a la seva aprovació, si escau, de la proposta de dissolució del Consorci Institut Infància i Adolescència de Barcelona. [+]
  13. Informació sobre la relació de les licitacions i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació de fins a 200.000 euros (IVA exclòs) del segon semestre de 2018. [+]
  14. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la:
18.1 Pròrroga del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del Servei d’estabulació del CBATEG. [+]
18.2 Pròrroga dels serveis de jardineria. [+]
  1. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de conveni de col·laboració entre el Consell Social i AQU Catalunya i de la despesa pluriennal derivada del conveni. [+]
  2. Torn obert de paraules.

Relació dels acords

1. Acta de la sessió del dia 17 de desembre de 2018 

S'acorda (Acord CE 1/2019):

1.Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 17 de desembre de 2018.

 


3.1. Tarifes dels Laboratoris de Prestació de Serveis per a l’any 2019.

Exposició de motius

Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de les tarifes dels laboratoris de prestació de serveis següents: Laboratori de Muntatge de Prototips Electrònics per a Sistemes Embedded (LAMPES); Laboratori d’Anàlisis Palinològiques; Servei d’Anàlisi de Fàrmacs; Servei d’Anàlisi i Aplicacions Microbiològiques; Servei de Dosimetria Biològica i Serveis Integrals de l’Animal de Laboratori.

Atès l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Atès l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Atès l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord  CE 02/2019):
  1. Aprovar les tarifes per a l’any 2019 dels laboratoris de prestació de serveis següents:
  1.    Laboratori de Muntatge de Prototips Electrònics per a Sistemes Embedded (LAMPES), d’acord amb el que consta en el document 1.
  2.    Laboratori d’Anàlisis Palinològiques, d’acord amb el que consta en el document 2.
  3.    Servei d’Anàlisi de Fàrmacs, d’acord amb el que consta en el document 3.
  4.    Servei d’Anàlisi i Aplicacions Microbiològiques, d’acord amb el que consta en el document 4.
  5.    Servei de Dosimetria Biològica, d’acord amb el que consta en el document 5.
  6.    Serveis Integrals de l’Animal de Laboratori, d’acord amb el que consta en el document 6.
      2. Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

3.2. Tarifes dels Instituts, Estructures, Centres de Recerca propis i Serveis Docents de la UAB per a l’any 2019.

Exposició de motius

Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de les tarifes dels Instituts, Estructures, Centres de Recerca propis i Serveis Docents de la UAB per a l’any 2019 següents: Comissió d’Ètica en Experimentació Animal i Òrgan Habilitat – Comissió d’Ètica en Experimentació Animal.

Atès l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Atès l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Atès l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda (Acord  CE  03/2019):
  1. Aprovar les tarifes per a l’any 2019 dels Instituts, Estructures, Centres de Recerca Propis i Serveis Docents de la UAB següents:                                            
  1. Comissió d’Ètica en Experimentació Animal, d’acord amb el que consta en el document 1.
  2. Òrgan Habilitat – Comissió d’Ètica en Experimentació Animal, d’acord amb el que consta en el document 2.

      2. Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

4.1. Tarifes Servei de Cultius Cel·lulars, producció d’Anticossos de Citometria per a l’any 2019.

Exposició de motius

Vist l’acord CE 115/2018 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 17 de desembre de 2018 en el qual s’acorda aprovar les tarifes per a l’any 2019 dels serveis científico-tècnics, entre els quals hi figura en l’apartat g, el Servei de Cultius Cel·lulars, producció d’Anticossos i de Citometria.

Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de modificació de la tarifa, per a l’any 2019, del Servei de Cultius Cel·lulars, producció d’Anticossos i de Citometria, en el sentit de modificar les condicions en les quals es pot accedir a un descompte.

Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda (Acord CE 04/2019):

1. Aprovar la modificació de les tarifes per a l’any 2019 del Servei de Cultius Cel·lulars, producció d’Anticossos i de Citometria, que queden definides d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2. Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

4.2. Tarifes Servei de Microscòpia per a l’any 2019.

Exposició de motius

Vist l’acord CE 115/2018 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 17 de desembre de 2018 en el qual s’acorda aprovar les tarifes per a l’any 2019 dels serveis científico-tècnics, entre els quals hi figura en l’apartat l, el Servei de Microscòpia.

Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de modificació de la tarifa, per a l’any 2019, del Servei de Microscòpia, en el sentit d’esmenar alguns preus en els quals s’ha detectat un error.

Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda (Acord CE 05/2019):

1. Aprovar la modificació de les tarifes per a l’any 2019 del Servei de Microscòpia, que queden definides d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2. Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 

5. Complements retributius autonòmics per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat de la UAB. AQU avaluació 2017 per recurs.

Exposició de motius

Vistos els articles 72 i 90 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 64. m dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

D’acord amb la Resolució EMC/2976/2017, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2017, per a l'assignació de les retribucions addicionals. 

D’acord amb l’informe favorable al recurs presentat pels interessats i emès per la Comissió de Personal Acadèmic en la reunió del dia 19 de novembre de 2018.

Vista la certificació emesa per l’AQU Catalunya referent als complements retributius autonòmics per mèrits de docència del professorat de la UAB.
 
Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Vist l’acord 9/2019 pres pel Consell de Govern de 6 de febrer, en virtut del qual s’acorda: PRIMER.- Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de docència del personal docent i investigador, funcionari i contractat, que han obtingut avaluació positiva per l’estimació d’un recurs d’alçada en els termes que s’annexen.; SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; TERCER.- Comunicar els presents acords a l’Àrea de Personal Acadèmic i de Nòmines, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu; QUART.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda  (Acord CE 06/2019):

1. Aprovar els complements retributius autonòmics per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva per l’estimació d’un recurs d’alçada, d’acord amb el que consta al document 1.

2. Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic i de Nòmines per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

3. Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d'aquest acord


6. Complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari de la UAB. AQU 2a convocatòria AAI 2018.

Exposició de motius

Vistos els articles 72 i 90 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 64. m dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

D’acord amb la Resolució EM/2977/2017, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2017.
 
D’acord amb la Resolució EMC/3064/2018, de 21 de desembre, per la qual es dona publicitat a l'ampliació del termini de resolució de sol·licituds per a l'emissió de la segona convocatòria d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari de les universitats públiques i la convocatòria de les universitats privades i centres adscrits.
 
Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB.
 
Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Vist l’acord 10/2019 pres pel Consell de Govern de 6 de febrer, en virtut del qual s’acorda: PRIMER.- Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva en els termes que s’annexen; SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; TERCER.- Comunicar els presents acords a l’Àrea de Personal Acadèmic i de Nòmines, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu; QUART.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda  (Acord CE  07/2019):

1. Aprovar els complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva en la segona convocatòria AAI2018, d’acord amb el que consta al document 1.

2. Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic i de Nòmines per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

3. Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d'aquest acord.


8.  Informació sobre la proposta de modificació del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió Econòmica.

Exposició de motius

Vist que en la reunió del Ple del Consell Social de 19 de desembre de 2018 es planteja la conveniència de delegar en la Comissió Econòmica del Consell Social l’aprovació de les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB a la Comissió Econòmica.

Vist que la modificació que es proposa afecta a l’article 28.2.j, en el sentit de modificar el seu redactat actual “El pressupost del Consell Social, les possibles modificacions d’aquest pressupost i la posterior liquidació”, perquè passi a establir “El pressupost del Consell Social i la posterior liquidació”.

Vist que la modificació que es proposa comporta la creació d’un nou apartat en l’article 28.3, que estableixi “Aprovar les modificacions del pressupost del Consell Social”.

Vista la previsió de tractar en el Ple del Consell Social de 26 de febrer de 2019 la proposta de modificació del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social segons l’exposat en els paràgrafs anteriors.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda (Acord CE  08/2019):

La Comissió Econòmica del Consell Social es dóna per assabentada sobre la proposta de modificació del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona pel que fa a les competències de la Comissió Econòmica.
 
9.  Procediment per la justificació de les accions i projectes finançats pel Consell Social de la UAB de l’any 2019.

Exposició de motius

D’acord amb la necessitat del Consell Social d’establir un procediment per a la justificació dels projectes 2019 en els que col·labora el Consell Social mitjançant aportació econòmica que acorda el Ple del Consell Social.

Atès que aquest procediment serà aplicable per les accions que s’acordin al llarg de l’any 2019 i que incloguin accions dels àmbits Societat-Universitat i/o Universitat-Empresa, així com projectes d’altres  àmbits.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 09/2019):

Aprovar el procediment per a la justificació de les accions i projectes finançats pel Consell Social de la UAB de l’any 2019, d’acord amb el que consta  en el document 1.
10. Ratificació de les tarifes de serveis prestats per CSUC per a l’any 2019.

Exposició de motius

Atès l'acord de la Comissió Executiva del CSUC de 3 de desembre de 2018 pel qual s’acorda aprovar les tarifes pels serveis prestats i la seva política de facturació per a l’exercici 2019.

Vist l’Acord GOV/173/2013, de 10 de desembre, pel qual es va ratificar la dissolució del CBUC per absorció per part del Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya (CESCA)  i que passà a denominar-se Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) el qual va assumir els objectius del CBUC.
 
Atès que l’article 26.2 dels Estatuts del CSUC estableix que l’aprovació de les tarifes correspon al Consell de Govern, qui podrà delegar-ho, si escau, en la Comissió Executiva; així mateix regula que les tarifes del CSUC en la seva actuació com a mitjà propi instrumental i servei tècnic de les institucions consorciades requerirà la ratificació d’aquestes.

Atès que la UAB és una de les entitats consorciades en el CSUC i que, per tant, les tarifes abans esmentades corresponents a l’any 2019 (document 1) requereixen la ratificació d'aquesta Universitat.
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 23 de gener, que estableix el següent: PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) per a l’exercici 2019, que s'annexa; SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i  Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords; QUART. Comunicar els presents acords al comissionat de la rectora per a les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació i a la vicegerent d'Economia per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions

S'acorda (acord CE 10/2018):

1. Ratificar les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) per a l’exercici 2019, d’acord amb el que consta en el document 1. 

2. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.

3. Comunicar el present acord al comissionat de la rectora per a les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació i a la vicegerent d'Economia per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 

11. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de desembre de 2018.

Exposició de motius

Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de desembre de 2018 (document 1).

Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 11/2019):

1. Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 20 de desembre de 2018, d’acord amb el que consta en el document 1.

2. Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 
12. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de gener de 2019.

Exposició de motius

Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de gener de 2019 (document 1).

Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 12/2019):

1. Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de gener de 2019, d’acord amb el que consta en el document 1.

2. Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


13.  Proposta d’operacions d’endeutament a curt termini per part de la UAB per a l’autorització del Govern de la Generalitat de Catalunya.

Exposició de motius

Vist l’article 89.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’informe de necessitats de tresoreria presentat per la gerència i la Vicegerència d’Economia de la UAB i el pla de tresoreria per a l’any 2019 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 13/2019):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1. Acordar, perquè sigui autoritzat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, que la UAB formalitzi operacions d’endeutament a curt termini, amb la contractació d’una o vàries pòlisses de crèdit, fins a un import màxim de 34,9 milions d’euros, d’acord amb el termini i les característiques de cost màxim d’operació, incloent comissions i altres despeses, que acordi el Govern de la Generalitat de Catalunya.
2. Les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades s’informaran als òrgans corresponents  del Consell Social.

3. Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent d’Economia, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

14. Cessió espais a l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (FUABf) durant el curs 2018-2019.

Exposició de motius

Atès que en data 19 de gener de 2016 la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB) van signar un conveni per a la participació del professorat de la UAB a la FUAB i la gestió d’espais en el marc de la l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) on es preveu, entre d’altres, el procediment d’autorització d’ús d’espais de la UAB (document 1).
 
Atès que en data 30 de novembre de 2018 es va signar un annex a l’anterior conveni pel qual es concretaren els espais necessaris recurrentment per portar a terme diferents màsters (document 2).

Vist l’article 89.j) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist l’acord 6/2019 pres pel Consell de Govern reunit el 6 de febrer de 2019 en virtut del qual s’aprova el següent: PRIMER.-  Donar-se per assabentat la signatura de l’annex al conveni per a la participació del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona a la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i la gestió d’espais en el marc de l’activitat de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona – Formació (fUABf) en data 30 de novembre de 2018 i ratificar-ho (document 2).; SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; TERCER.- Encarregar la vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment de l'acord primer.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 14/2019):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1. Donar-se per assabentat de la signatura de l’annex al conveni per a la participació del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona a la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i la gestió d’espais en el marc de l’activitat de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona – Formació (fUABf) en data 30 de novembre de 2018 i ratificar-ho, d’acord amb el que consta en el document 2.

2. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment d’aquest acord.

3. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


15. Cessió espais a favor de Caixa de Crèdit dels Enginyers.

Exposició de motius

Atès que en data 2 de desembre de 2015, la UAB i Caixa de Crèdit dels Enginyers-Caja de Crédito de los Ingenieros Sociedad Cooperativa de Crédito (Caixa d’Enginyers) van formalitzar un conveni de col·laboració, l’objecte del qual va ser el desenvolupament d’activitats i projectes conjunts d’interès comú per la promoció de la professió d’enginyeria, la promoció de talent innovador, la regulació de la presència de caixers del Grup Caixa d’Enginyers a l’Escola d’Enginyeria de la UAB, així com el reconeixement d’avantatges comercials a favor dels alumnes, titulats i personal docent de l’Escola d’Enginyeria, per un termini inicial de 5 anys, prorrogable automàticament per anualitats successives (document 1).

Atès que, a través d’aquest conveni, es va autoritzar l’ús d’espais de l’Escola d’Enginyeria perquè Caixa d’Enginyers ubiqués un caixer automàtic i que aquesta institució financera va assumir l’obligació de participar amb una aportació econòmica.

Atès que es vol realitzar, entre d’altres actualitzacions, especificacions sobre l’ús d’espais que la UAB va atorgar a favor de Caixa d’Enginyers.

Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist l’acord 7/2019 pres pel Consell de Govern reunit el 6 de febrer de 2019 en virtut del qual s’aprova el següent: PRIMER.- Autoritzar la formalització d’una addenda al conveni de  2 de desembre de 2015  relativa, entre d’altres, a la cessió del dret d'ús d’espais a CAIXA DE CRÈDIT DELS ENGINYERS-CAJA DE CRÉDITO DE LOS INGENIEROS SOCIEDAD COOPERATIVA DE CRÉDITO amb CIF F-08216863 dels següents espais en els següents termes:   
  • Objecte: 2,5 m2 a l’edifici Q, Escola d’Enginyeria, segons plànol d’emplaçament (document 2).
  • Cànon: 1.000 € anuals (impostos exclosos). A més a més, CAIXA D’ENGINEYRS assumeix els costos derivats de les obres d’instal·lació, d’equipament, d’infraestructura, de comunicacions, de mecanismes de seguretat, d’estudis tècnics i qualsevol altra que calgui realitzar per a la posada en marxa de l’equipament. En tot cas, la instal·lació i manteniment de l’equipament no suposarà cap cost per a la UAB.
  • Termini de duració: El conveni tindrà una durada de 4 anys, a comptar des de l’entrada en vigor de la llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, per tant, finalitzarà el 2 d’octubre de 2020. Transcorregut el termini inicial, el conveni es prorrogarà automàticament per períodes iguals i successius anuals, fins un màxim de 4 pròrrogues al període inicial, tret que qualsevol de les parts denunciï el conveni amb un preavís de sis mesos del seu venciment o de qualsevol de les seves pròrrogues.
  • Destinació: CAIXA D’ENGINYERS queda facultada per instal·lar, muntar, explotar, mantenir, conservar, reparar i modificar en aquest espai, l'equipament necessari per prestar el servei de  caixer automàtic.
SEGON.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord; TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; QUART.- Encarregar la vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment de l'acord primer; CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 15/2019):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1. Autoritzar la formalització d’una addenda al conveni de 2 de desembre de 2015 relativa, entre d’altres, a la cessió del dret d’ús d’espais a Caixa de Crèdit dels Enginyers- Caja de Crédito de los Ingenieros Sociedad Cooperativa de Crédito amb CIF F-08216863 dels següents espais en els termes següents:
a. Objecte: 2,5 m2 a l’edifici Q, Escola d’Enginyeria, segons plànol d’emplaçament que consta en el document 2.

b. Cànon: 1.000 euros anuals (impostos exclosos). A més a més, Caixa d’Enginyers assumeix els costos derivats de les obres d’instal·lació, d’equipament, d’infraestructura, de comunicacions, de mecanismes de seguretat, d’estudis tècnics i qualsevol altra que calgui realitzar per a la posada en marxa de l’equipament. En tot cas, la instal·lació i manteniment de l’equipament no suposarà cap cost per a la UAB.

c. Termini de duració: El conveni tindrà una durada de 4 anys, a comptar des de l’entrada en vigor d ela llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, per tant, finalitzarà el 2 d’octubre de 2020. Transcorregut el termini inicial, el conveni es prorrogarà automàticament per períodes iguals i successius anuals, fins un màxim de 4 pròrrogues al període inicial, tret que qualsevol de les parts denunciï el conveni amb  un preavís de sis mesos del seu venciment o de qualsevol de les seves pròrrogues.
 
d. Destinació: Caixa d’Enginyers queda facultada per instal·lar, muntar, explotar, mantenir, conservar, reparar i modificar en aquest espai, l’equipament necessari per prestar el servei de caixer automàtic.
 
2. Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
 
3. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment d’aquest acord.

4. Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

16. Dissolució del Consorci Institut Infància i Adolescència de Barcelona.

Exposició de motius

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona participa en el Consorci Institut Infància i Adolescència de Barcelona C’(IAAB) en virtut de l’acord de la Junta de Govern de 5 de novembre de 1998, integrat per l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona, i que té per objectiu contribuir a millorar polítiques locals que afavoreixin els drets d’infants i adolescents generant i compartint coneixement sobre aquesta etapa vital per al conjunt de la societat, amb especial referència a Barcelona ciutat, àrea metropolitana i província.

Vist l’informe de justificació i proposta d’acord per tal de procedir a la dissolució de l’esmentat Consorci (document 1).
 
Atès que en sessió de data 29 de novembre de 2018 el Consell de Govern del Consorci va acordar, entre d’altres, l’inici del procediment per a la dissolució del Consorci, fixant com a data d’efectes de la liquidació del Consorci a partir de la última obligació contreta i liquidada que es generi de l’activitat de l’exercici 2019, prevista inicialment el 31 de maig de 2019, sens perjudici que es pugui demorar no més enllà del 31 de desembre de 2019 (document 2).

Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vista l’acord 11/2019 pres pel Consell de Govern reunit el 6 de febrer de 2019 en virtut del qual s’aprova el següent: PRIMER.- Donar-se per assabentat de l’acord pres pel Consell de Govern del Consorci Institut Infància i Adolescència de Barcelona, C’ (IAAB) de data 29 de novembre de 2018 pel qual s’inicia el procediment per a la dissolució del Consorci; SEGON.- Elevar els presents acords al Consell Social perquè exerceixi les seves funcions; TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords; QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 16/2019):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1. Donar-se per assabentat de l’acord pres pel Consell de Govern del Consorci Institut Infància i Adolescència de Barcelona, C’ (IAAB) de data 29 de novembre de 2018 pel qual s’inicia el procediment per a la dissolució del Consorci.

2. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord.

3. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

17. Relació de contractes i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a 200.000 euros (IVA exclòs)  del primer semestre de l’any 2018.

Vist els acords del Ple del Consell Social de 21 de febrer de 2017 (acord PLE 07/2017) i de 20 de desembre de 2017 (acord PLE 89/2017) mitjançant els quals es va aprovar la simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals pel que fa a l’adjudicació  de contractes administratius  fins a un import màxim de 200.000€.

Vista la relació de de les licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a 200.000€ (IVA exclòs) corresponents al segon semestre de 2018 (document 1).

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 23 de gener de 2019, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Informar favorablement  la relació de licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació  fins a un import màxim de  200.000€  corresponents al segon semestre de 2018; SEGON. Elevar aquest a acords al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 17/2019):

La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de la relació de contractes i pròrrogues pluriennals corresponents al segon semestre de 2018 que comporten despesa pluriennal fins a 200.000 euros, d’acord amb el que consta en el document 1.
18.1. Despeses pluriennals en concepte de la pròrroga del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG.

Exposició de motius

Vist el Certificat amb data 9 de gener de 2019 emès pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 71/2016 en concepte de la primera pròrroga de la contractació del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la UAB. (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 74/2018, de 19 de desembre de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vista la proposta d’acord que està previst tractar en la reunió de la Comissió d’Economia i Organització delegada del Consell de Govern de 14 de febrer de 2019 que estableix: PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al  contracte número 71/2016 de servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la UAB, que s’annexa; SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors

S'acorda (Acord CE 18/2019):
1. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al contracte número 71/2016 de servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la UAB i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, d’acord amb el que consta en el document 1. 

2. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

3. Comunicar aquest acord a la cap de la Unitat de Contractació de la UAB.

18.2. Despeses pluriennals en concepte de la pròrroga dels serveis de jardineria.

Exposició de motius

Vist el Certificat emès pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la pròrroga de la contractació número 72/2015 dels serveis de jardineria de la UAB. (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 74/2018, de 19 de desembre de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.
Vista la proposta d’acord que està previst tractar en la reunió de la Comissió d’Economia i Organització delegada del Consell de Govern de 14 de febrer de 2019 que estableix: PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al  contracte número 72/2015 dels serveis de jardineria de la UAB, que s’annexa; SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions,

S'acorda (Acord CE 19/2019):
1. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al contracte número 72/2015 dels serveis de jardineria de la UAB i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, d’acord amb el que consta en el document 1. 

2. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.


3. Comunicar aquest acord a la cap de la Unitat de Contractació de la UAB.


19.  Conveni de col·laboració entre el Consell Social i AQU Catalunya i de la despesa pluriennal derivada del conveni.

Exposició de motius

Vist l’article 88.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’acord PLE 79/2018 pres pel Ple del Consell Social reunit el 19 de desembre de 2018, en virtut del qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’exercici 2019, el qual, en concepte de col·laboració amb l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) per a la realització i finançament de la de la setena edició de l’estudi de la inserció dels graduats en el món laboral, del cinquè estudi sobre la inserció dels doctors i el tercer estudi sobre la inserció laboral dels graduats en màsters, consigna 16.250 euros, import que correspon al 50% del cost total de l’estudi (32.500 euros) que assumeix la UAB, segons consta en la proposta de conveni de col·laboració (document 1).

Vist que està previst satisfer el 50% del cost total de l’estudi (16.250 euros) en l’any 2020 i que, a aquestes efectes, AQU Catalunya requereix un certificat d’existència de crèdit de despeses pluriennals (document 2).

Atesa la confirmació de la vicegerència d’Economia de la UAB relativa a que la certificació d’existència de crèdit de les despeses pluriennals és emesa per la Secretària Executiva del Consell Social donat l’import total de la despesa.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic i que es presenta la proposta de conveni una vegada complimentat el procés de revisió i autorització corresponent de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 


S'acorda (acord  CE 20/2019):

Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1. Aprovar la proposta de conveni de col·laboració entre l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona i el seu Consell Social per a l’establiment d’un marc general de col·laboració per a la realització i finançament de l’estudi de la inserció dels graduats i graduades en el món laboral 2020, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2. Aprovar les despeses pluriennals corresponents al conveni de col·laboració al que es fa esment en el punt 1 d’aquest acord i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, d’acord amb el que consta en el document 2.