Viu a la UAB

Actualitat

L'Aplec del Remei, recuperada de l'arxiu històric del Liceu, estrena la temporada al TNC

La primera obra recuperada de l’arxiu històric del Liceu obre la temporada del TNC

La sarsuela catalana L’Aplec del Remei, de Josep Anselm Clavé, que obre la temporada del TNC el 29 de setembre, és la primera obra que es recupera, i es posa en escena, procedent de l’arxiu històric de la Societat del G. T. del Liceu, que es digitalitza i cataloga a la UAB. La versió original de la partitura, estrenada el 1858, es donava per perduda.

Demostren que es pot generar electricitat doblegant semiconductors

Es pot generar electricitat doblegant semiconductors

Investigadors de l’ICN2 han descobert que la flexoelectrictat existeix també en els semiconductors, una família de materials a mig camí entre els metalls i els aïllants. Aquests materials, els més utilitzats per la indústria electrònica per a transistors o cel·les fotovoltaiques, es podrien fer servir ara com a microgeneradors elèctrics.

Creen un microsensor autònom capaç de detectar problemes respiratoris

Investigadors de la UAB, l'IMB CNM - CSIC i la UPC han desenvolupat un sensor termoelèctric basat en nanotecnologia de silici, que s'autoabasteix d'energia i és capaç de detectar problemes respiratoris com l'apnea del son o pneumònies. Per comercialitzar-lo han creat l'empresa de base tecnològica FutureSiSens.

Confirmen l’existència d’un edifici singular al fòrum de Llívia

Les excavacions realitzades al fòrum romà de Llívia han deixat al descobert l’habitació més gran trobada fins ara al recinte, que, possiblement, correspon al temple del fòrum, segons l’equip d’investigadors que hi treballa, liderat per la UAB. En la campanya d’enguany participa també una dotzena d’estudiants de la Universitat.

El relleu generacional, clau per al canvi del panorama polític català

La tesi doctoral del professor de la UAB Oriol Bartomeus mostra l’efecte del relleu generacional en la transformació del comportament electoral a Catalunya en els últims deu anys. La recerca descriu, entre altres qüestions, com el suport a partits tradicionalment dominants s’afebleix a mesura que una generació de votants substitueix una altra.

Cultura i vida al Campus