Hi faltes tu!
Entitats, activitats, jornades, debat, representació estudiantil, delegades d'igualtat. Què hi falta? Hi faltes tu!
L’exposició Art i ictus. Obra pictòrica de Javier Engel, comissariada per Francesc-J. de Rueda Roigé, presenta una selecció de pintures al pastel d’un artista que ha desenvolupat una trajectòria singular marcada per la capacitat d’adaptació i la continuïtat de la seva activitat creativa després de patir tres ictus isquèmics l’any 1998.
Aficionat a la pintura des de la joventut, Javier Engel va començar treballant amb la tècnica de l’oli. Després dels ictus, que li van afectar la part dreta del cos, va reprendre la seva activitat artística amb la mà esquerra i va descobrir en el pastel un mitjà que li permetia continuar expressant la seva sensibilitat creativa.
La mostra reuneix una seixantena d’obres que reflecteixen alguns dels temes més presents en la seva producció: els mars i els rius, les construccions, la fauna i la flora. Entre aquests motius destaca especialment la representació del mar i de les embarcacions, una temàtica estretament vinculada a la seva afició per la navegació.
Al llarg dels anys, l’artista ha presentat la seva obra en diferents espais culturals i expositius, entre els quals l’Hospital Vall d’Hebron, diverses sales d’exposicions de Catalunya i Madrid, i les mostres organitzades per l’Associació Superar Ictus Barcelona (ASIB).
Més enllà del seu interès artístic, aquesta exposició vol contribuir a sensibilitzar la comunitat universitària i el conjunt de la societat sobre l’ictus i les seves conseqüències. La mostra posa en relleu com la creativitat i l’activitat artística poden continuar formant part de la vida de les persones després d’un accident cerebrovascular, alhora que ofereix al visitant l’oportunitat de conèixer una obra construïda des de l’experiència, la constància i el compromís amb la creació artística.
Del 9 d'octubre al 14 de desembre de 2026
Presentació: divendres 9 d'octubre, a les 13.00h, al vestíbul de la Sala Teatre de la UAB
Lloc: Espai Expositiu Sala Teatre de la UAB, plaça Cívica
Horari: de dilluns a divendres de 10.00 a 19.00h
Entitats, activitats, jornades, debat, representació estudiantil, delegades d'igualtat. Què hi falta? Hi faltes tu!
Jornada cultural i lúdica per compartir activitats i projectes del conjunt de la comunitat universitària
El Centre de Recursos per a Col·lectius i l'Hotel d'Entitats són espais de suport al teixit associatiu i als consells d'estudiants de la universitat.
Vídeo inclòs dins de la campanya de la UAB
Contempla 70 activitats i engloba dos plans, el Campus Saludable i el Sostenible, dirigits a les persones que estudien i treballen a la Universitat.
Vine a fer esport al SAF, on tenim la missió de promoure la pràctica d'activitat física en totes les seves vessants i orientada a la formació integral de les persones.
La figura del delegat/a és vital pel bon seguiment acadèmic. És l’interlocutor que millora la formació integral dels estudiants i els fa protagonistes del procés d’aprenentatge.
Visita el complex residencial de l’Autònoma des del cel. 40 hectàrees de natura, 810 habitatges, 2000 residents. Viu l’experiència Vila al campus de la UAB.
Els estudiants internacionals són ben rebuts a la UAB que durant uns dies es posa a la seva disposició perquè coneguin a fons les instal·lacions, els serveis i tots els racons del campus universitari.
La UAB rep el distintiu que reconeix aquells espais de Festa que compten amb un seguit de recursos relacionats amb la salut i el benestar.
Si vols formar part del millor equip de voluntariat universitari. Uneix-te al #ComandoV que es presenta en aquest vídeo.