Sala de premsa Premsa i mitjans

XXXIV Congrés de Bioquímica i Biologia Molecular

Imatge XXXIV congrés SEBBM
Barcelona acollirà del 5 al 8 de setembre el XXXIV Congrés de la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), que serà inaugurat el dia 6, a les 11 hores, per la ministra de Ciència i Innovació Cristina Garmendia, acompanyada de l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, el president de la SEBBM, Miguel Ángel de la Rosa, la directora general de Biocat, Montserrat Vendrell i el catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat Autònoma de Barcelona, Joaquín Ariño, president del comitè organitzador. La iniciativa de l'organització del congrés, que se celebra al Palau de Congressos de Barcelona i compta amb la participació de prop de mil investigadors, sorgeix, en gran mesura, de la UAB, representada por vuit investigadors al comitè organitzador.

19/07/2011


La SEBBMés la major societat científica a Espanya i el seu congrés un dels esdeveniments més rellevants en el camp de biologia. El congrés d'aquest any, amb més de 200 ponències i 500 pòsters, manté l'esquema d’anys anteriors de tres sessions simultànies de simposis, però ha associat a cadascuna d'elles una nova conferència plenària, impartida per ponents d'alt nivell nacional i internacional. El primer simposi, “Bioquímica i Biologia Molecular del Càncer”, presentarà els últims avanços en l'estudi de gens supressors tumorals i oncògens. El segon estarà dedicat a la “Senyalització Cel·lular” en diversos models d'investigació -bacteris, llevats, vegetals, Drosophila i mamífers-. El tercer, “L'Univers de les Proteïnes: Estructura i Dinàmica”, estudiarà les noves tecnologies per a l'anàlisi massiva de genomes i proteomes i per a la visualització d'estructures moleculars i ultramoleculars.
 
Entre els científics de renom que hi participen figuren Philip Cohen (MRC, University of Dundee), que impartirà la conferència inaugural F. Ramón Areces; Richard Marais (Cancer Research UK), Michael Hall (Biozentrum, Universität Basel), Tom Blundell (University of Cambridge), que impartirà la conferència Alberto Sols-fBBVA, Luis Serrano (Centre de Regulació Genòmica, Barcelona) i altres prestigiosos investigadors. La Conferència L’Oréal, específicament dedicada a dones amb una brillant trajectòria científica, serà impartida per Elisa Izaurralde (Max-Planck-Institute). Les conferències Niemeyer i Leloir, com és habitual, seran impartidesper destacats investigadors procedents de Xile i Argentina, en aquest cas pels professors Martín Montecino (Universidad Andrés Bell, Santiago de Xile) i Hugo D. Luján (Universidad Católica de Córdoba), respectivament.
 
El congrés acollirà activitats ja consolidades, com el curs Iniciació a la Investigació en Bioquímica i Biologia Molecular, el Fòrum de l'Emprenedor i les reunions dels diversos grups de la SEBBM. Amb la denominació Bioquímica a la ciutat, se celebraran taules rodones entorn dels usos i debats de la modificació genètica de plantes i animals i sobre bioquímica i cuina. Dues taules rodones més analitzaran l'oportunitat que ha suposat l'Any Internacional de la Química per a la divulgació de la ciència i l'avaluació de l'activitat científica. En paral·lel a aquestes activitats, es desenvoluparà la presentació de panells i l'exposició de novetats comercials.
 
Durant el congrés es lliuraran també el Premi Izasa-Werfen a un jove investigador, el Premi Promega Biotech Ibèrica al millor treball realitzat a Espanya i publicat l'any 2010, el Premi José Tormo de Biologia Estructural, el Premi al millor projecte emprenedor en Biotecnologia d'un jove investigador -dins del Fòrum de l'Emprenedor i patrocinat per ASEBIO, Genoma Espanya, SEBiot i la SEBBM-, el Premi Eppendorf a la Millor imatge científica de l'any, el Premi Roche al millor pòster i el premio EACR al millor pòster sobre càncer.
 
La 34ª edició de congrés de la SEBBM ha estat organitzada per investigadors de la següents institucions: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra i Consell Superior d'Investigacions Científiques.
 
XXXIV Congrés de Bioquímica i Biologia Molecular