Sala de premsa Premsa i mitjans

Un projecte de la UAB contribuirà a millorar la integració de menors migrants

REFUGE-ED
istockphoto/verve231

El nou projecte H2020 REFUGE-ED, coordinat des de la UAB per la professora Teresa Sordé, promourà solucions innovadores d'alta qualitat dissenyades per integrar persones menors migrades i refugiades a diferents espais educatius a Europa.

01/12/2020

El projecte REFUGE-ED, Effective practices in education, mental health and psychosocial support for the integration of refugee children, coordinat per Teresa Sordé, professora del Departament de Sociologia de la UAB i investigadora del GEDIME-CER MIGRACIONS, ha estat seleccionat pel programa europeu Horitzó 2020 i rebrà una subvenció de 2,997,830€ per promoure solucions innovadores d'alta qualitat dissenyades per la integració de persones menors migrades i refugiades a diferents espais educatius a Europa.

REFUGE-ED es converteix d’aquesta manera en una de les primeres recerques en Ciències Socials subvencionades en la categoria d’accions innovadores. El consorci liderat per la UAB aglutina tres universitats (Trinity College de Dublin, Università Degli Studi di Firenze i New Bulgarian University) i entitats  de reconegut prestigi internacional com Save the Children, Danish Red Cross, Support Group Network i Associazione Culturale Cooperazione internazionale Sud Sud (CISS).  

REFUGE-ED començarà el mes de gener de 2021 i portarà a terme tres accions pilot en 6 països (Suècia, Irlanda, Espanya, Itàlia, Grècia i Bulgària), en un total de 46 espais educatius no formals i formals amb menors de famílies immigrants, refugiades, sol·licitants d’asil com també menors no acompanyats. En concret, les accions s’implementaran en camps de refugiats, centres de primera recepció, escoles i instituts, programes comunitaris i centres residencials d’acció educativa. Tot el projecte es desenvoluparà a través d’un procés de co-creació que implicarà tots els agents implicats: menors, famílies, comunitats, organitzacions de la societat civil i proveïdors de serveis locals, escoles, professorat i responsables polítics. Tanmateix crearà una plataforma de coneixement per acostar la ciència a tots els agents implicats, concretament sobre el coneixement que es generarà en la implementació de pràctiques efectives existents basades en evidències en educació i MHPSS que han demostrat promoure l'èxit educatiu, el benestar i el sentit de pertinença de les nenes i els nens. La plataforma proporcionarà eines, solucions i recomanacions, incloent-hi pautes i criteris sobre desenvolupament de capacitats, adaptació de solucions i participació de la comunitat, en diferents formats, per a donar suport a la implementació, reutilització i escalabilitat de les accions pilot i d'altres pràctiques identificades.