La UAB impulsa una formació professionalitzadora sobre economia circular i indústria 4.0

La UAB i la CORE de Ciutats intel·ligents i sostenibles, juntament amb el Consell Comarcal del Vallès Occidental, organitzen una nova edició del programa formatiu i d’ocupació per a joves Transformació industrial: Economia Circular i Indústria 4.0. El període d’inscripció estarà obert fins al 20 de març.

13/03/2019

Està pensat per joves, menors de 30 anys, amb estudis universitaris o amb un cicle formatiu de grau superior que es trobin en situació d’atur. El curs inclou 220 hores teòriques a l’Escola d’Enginyeria de la UAB i 80 de pràctiques laborals, durant els mesos d’abril, maig, juny i juliol.

El programa combina competències verdes (d’ecodisseny del producte, consum responsables, cicle de l’aigua, energia) amb competències digitals (sobre internet of things, programació d’aplicacions, big data, fabricació 3D) i competències d’empresa (gestió de la innovació en el marc empresarial). Les inscripcions estaran obertes fins al pròxim 20 de març.

La iniciativa parteix de la premissa que el repte de la transformació de la indústria es basa en la integració de dos conceptes: la sostenibilitat, que té en compte els principis de l’economia circular, i la digitalització. Amb el curs Transformació industrial: Economia Circular i Indústria 4.0 es pretén que els joves trobin una sortida laboral i, alhora, adquireixin coneixements per ser actors actius d’aquesta transformació.

L'anterior edició d’aquest programa, amb títol Digital&Green Skills Vallès, va ser escollida finalista als premis europeus de competències digitals European Digital Skills for the Labour Force Awards.