Sala de premsa Premsa i mitjans

Inscripció dels Grups Estables i els Tallers de Formació Artística del curs 2021-2022

Imatge notícia inscripcions 2021-2022

Els Grups Estables i els Tallers de Formació Artística anuals i semestrals són una bona oportunitat per desenvolupar una disciplina artística dins de la universitat i compten amb reconeixement acadèmic de crèdits ECTS. Al setembre s'inicia la inscripció.

01/06/2021

Els formularis per apuntar-se a les proves d'accés al Cor, a l'Orquestra i al Grup estable Teatre ja estan disponibles.

Aquest setembre comencen les inscripcions per als tallers de formació artística i els Grups Estables de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquestes activitats semestrals i anuals ofertes per Cultura en Viu estan dividides en quatre aules (Música, Teatre, Dansa i Escriptura) i ofereixen nombroses propostes amb les quals desenvolupar aptituds artístiques de la mà de professionals dels diferents sectors. Totes aquestes propostes compten amb preus reduïts per a membres de la comunitat universitària i amb reconeixement acadèmic de crèdits ECTS.

L'Aula de Música està dirigida per Poire Vallvé des del curs 2001-2002 i engloba diferents grups estables i tallers. Segons el mateix Vallvé: "L'Aula de Música proposa la formació integral de la persona en els diferents grups i projectes, expressió i musicalitat, desenvolupament de l'instrument, de la veu i l’oïda, coneixements musicals ... Però sobretot la possibilitat de viure una bonica experiència de grup compartint vivències, assaigs, concerts ... ". L'aula està conformada pels Grups Estables del Cor i Cor de Cambra (dirigits també per Vallvé) i l'Orquestra de la UAB (dirigida per Jesús Badia). A més, compta amb un taller de formació vocal de Tècnica de Veu (dirigit per Marta Dosaiguas).

Per la seva banda, l'Aula de Teatre està dirigida per Ricard Gázquez, qui la descriu com un laboratori, un lloc idoni on investigar, practicar i estar atents a les tendències teatrals sense perdre de vista els clàssics. Gázquez és el director del Grup Estable de Teatre, el principal espai de l'aula, que a més compta amb els següents tallers de formació: Iniciació a la Interpretació Teatral (dirigit per Màrcia Cisteró), Interpretació Teatral: de la sala d'assaig a escena (dirigit per Arnau Vidal), Iniciació a la interpretació teatral en anglès (dirigit per Harris Gordon) i Transfeminismes: gènere i arts vives (dirigit per Miriam Escurriola). Cultura en Viu també ofereix el Taller de Teatre per a majors de 50 anys, que està dirigit per Marta Sorribas i està orientat a aquelles persones majors de 50 que tinguin inquietuds per desenvolupar i viure els processos d'un espectacle teatral des de dins.

L'Aula de Dansa és, en paraules de Laia Santanach (docent i ballarina), un espai d'aprenentatge, reflexió i inspiració on el cos és el vehicle de comunicació en tot moment. Utilitzant tècniques de la dansa contemporània, les activitats de l'aula treballen la formació, la recerca i la creació per culminar el curs amb una mostra al públic fruit de la proposta creativa treballada en els diferents espais. Compta amb els següents tallers: el Taller de Dansa Contemporània (Iniciació), dirigit per David Nóvoa, el Taller de Dansa Contemporània (Nivell mig), dirigit per Laia Santanach, i el Taller d'Iniciació a les Danses Urbanes, dirigit per Héctor Puigdomènech.

Finalment, l'Aula d'Escriptura està dirigida per l'editor i autor Jordi Gol, qui també condueix les diferents activitats de l'aula (que es realitzen en format virtual). Aquest espai de creació i experimentació literària creat el 2009 busca servir com a introducció a algunes de les tècniques d'escriptura de la narrativa de ficció i l'assaig i engloba el Taller d'Escriptura Creativa i el Taller d'Escriptura Creativa (Avançat).

L'activitat de totes aquestes activitats pot patir canvis temporals en els seus formats a causa de la situació sanitària. Pots trobar els detalls de cada taller de formació i Grup Estable (horaris, preus, descripcions, reconeixement acadèmic ...) en la respectiva pàgina de cada un a través de l'enllaç. Si tens algun dubte per resoldre, pots visitar el lloc web de Cultura en Viu per obtenir més informació o consultar a l'equip mitjançant el correu electrònic cultura.enviu@uab.cat.

Més informació: Portada catàleg formació artística 2021-22