Sala de premsa Premsa i mitjans

Estudien com avalua el professorat l'aprenentatge dels alumnes

Classe
Un equip de recerca dirigit per Ernesto Panadero, investigador del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació de la UAB, està analitzant com avaluen els professors l'aprenentatge dels alumnes en l'educació reglada. El projecte "Concepcions i mètodes d'avaluació educativa dels docents" està finançat per l'Aliança 4 Universitats i el personal docent i investigador de la UAB està convidat a participar-hi.

13/04/2012

El grup està format per investigadors de les universitats Autònoma de Barcelona i Autónoma de Madrid. El treball se centra en les pautes d'avaluació i en com aquestes influeixen en l'aprenentatge dels alumnes. Està dirigit a professors d'educació reglada de totes les etapes educatives, modalitats i tipus de centre. L'objectiu és explorar com avaluen els professors a les diferents comunitats autònomes i quines de les estratègies que utilitzen resulten més útils i fiables.

La participació consisteix en emplenar una enquesta a través d'internet. El temps aproximat de resposta és de 15 minuts. Un terç de les preguntes són opcionals i obertes, per permetre exposar reflexions sobre les pautes d'avaluació. El tractament de les dades és completament confidencial. A més, no es sol·licita cap tipus d'identificació personal i només es pot indicar, de manera opcional, el centre i el correu electrònic (exclusivament per rebre els resultats finals de la recerca).

Els centres de primària, secundària i departaments universitaris amb un major nombre de professors participants podran també rebre un seminari de formació i assessoria sobre avaluació educativa que englobarà els resultats de la recerca i informació sobre les diferents pautes d'avaluació.

Més informació: Concepcions i mètodes d'avaluació educativa dels docents