El futur de les pensions, des de la demografia i l'economia

30/08/2013
Els canvis socials i la conjuntura econòmica han propiciat un intens debat sobre el futur del sistema de pensions i la implementació de mesures polítiques com ara l'endarreriment de l'edat de jubilació per part del govern espanyol. Sota el títol "El cost de les pensions que necessitem", aquesta taula rodona vol tractar el tema de les possibles reformes del sistema de pensions.
Els experts analitzaran les diferents perspectives d'abordar la qüestió: la pensió com un salari diferit guanyat pels propis treballadors durant la seva vida o un pagament redistributiu a la gent gran a càrrec del conjunt de recursos recollits per la hisenda pública. I discutiran sobre les limitacions econòmiques actuals que condicionen el futur del sistema, les alternatives possibles i els seus costos econòmics i socials.
Anna Cabré és directora del Centre d'Estudis Demogràfics de la UAB; Miguel Ángel López García és professor d'economia aplicada de la UAB; i Ció Patxot és professora de teoria econòmica de la UB. Moderarà el debat el president de l'Associació d'Amics de la UAB, el periodista Antonio Franco.
Per assistir-hi, cal trucar al telèfon 93 581 14 90 o bé enviar un correu electrònic a l'adreça amics@uab.cat.
Més informació:
Associació d'Amics de la UAB