"Càtedra amb nom de Dona", nova exposició de la BCT

Exposició BCT Càtedra amb nom de Dona

La Biblioteca de Ciència i Tecnologia celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la Ciència i el Dia Internacional de la Dona amb una exposició sobre la tasca docent i investigadora de les 30 catedràtiques de les Facultats de Ciències i Biociències i de l'Escola d'Enginyeria que imparteixen docència el curs 2019-2020. S'hi pot visitar fins al 9 de març.

11/02/2020

"L'exposició vol donar visibilitat a aquestes dones, que mereixen el reconeixement de tota la comunitat, i destacar els seus mèrits científics i laborals, que són molt i molt valuosos", explica Montse Mallorquí, la cap de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia de la UAB (BCT).

La mostra, que comprèn una exposició física a la vitrina externa de la pròpia BCT i una de virtual, permet recórrer la trajectòria professional i conèixer de més a prop les 30 dones catedràtiques que al curs 2019-20 imparteixen docència en l’àmbit de les ciències, les biociències i les enginyeries.

L’exposició dedica també un espai a informació sobre la resta de professores i catedràtiques de la UAB, amb dades elaboradores per l’Observatori per a la Igualtat de la UAB a partir de la informació facilitada per l’Oficina de Gestió de la Informació i de la Documentació (OGID) de la Universitat, que es poden trobar ampliades al IV Pla d’acció per a la igualtat de gènere de la Universitat Autònoma de Barcelona, quadrienni 2019-2023 (IV PAG).

En paral·lel, al vestíbul de la biblioteca es poden consultar les darreres obres arribades a la BCT sobre destacades científiques, així com reculls biogràfics que parlen de la seva contribució al món científic i tecnològic.

L’exposició “Càtedra amb nom de Dona” es pot visitar fins el 9 de març.