La UAB i sis col·legis d'advocats impartiran un Màster d'Accés a l'Advocacia

26/07/2010
La promulgació de la llei sobre l'accés a les professions d'advocat i procurador dels tribunals (llei 34/2006, de 30 d'octubre), malgrat que no entrarà en vigor fins a l'octubre de 2011, ha dut la UAB i sis col·legis d'Advocats ha coordinar esforços per oferir la formació especialitzada necessària per exercir la professió d'advocat. Es tracta d'una col·laboració de gran abast, que oferirà una formació d'alta qualitat com a advocats, garantint la realització de les pràctiques externes als millors despatxos de les demarcacions territorials dels esmentats col·legis, despatxos amb perfils i especialitats diverses, que donin resposta als interessos també diversos dels llicenciats a qui va dirigit el curs. Cal destacar que la UAB és la única universitat catalana que ha signat també un conveni amb el consell de col·legis de procuradors de Catalunya per a oferir el futur màster d'accés a la procura.
El Màster d'Accés a l'Advocacia consta de 90 crèdits ECTS, 60 de docència a les aules de la Facultat de Dret i 30 de pràctiques externes a despatxos d'advocats i altres institucions, que inclouen el treball pràctic de fi de màster. La dedicació al màster serà a temps complert, en horari de matí i tarda. El curs s'iniciarà el pròxim mes de novembre i acabarà al novembre de 2011, abans de la prova DAP (Diploma d'Aptitud Professional) que es convoca el mateix novembre.
Necessari per a exercir d'advocat
Superar el màster en Accés a l'Advocacia permetrà conèixer el funcionament d'un despatx d'advocats i els usos fora dels jutjats i tribunals d'on realitzin la seva activitat; assumir l'advocacia com una funció social i solidària i defensar amb lleialtat i independència els interessos confiats pel client, així com tenir sempre present la transcendència deontològica dels seus actes professionals, i apreciar-ne la seva importància per a ells, per al client, per a la societat, per a la justícia i per al col·lectiu professional; portar a terme, amb desimboltura i seguretat, la direcció dels assumptes encomanats o en els àmbits en els quals l'advocat desenvolupa la seva professió, i mantenir una adequada relació i comunicació amb el client.
Els continguts docents inclouran litigació administrativa, civil, laboral i penal, assessoria -anàlisi i resolució de conflictes extrajudicials-, coneixements professionals -matèries transversals i instrumentals de l'exercici d'advocat-, un treball de fi de màster -consistirà en la resolució d'un cas concret on el lletrat en pràctiques, per arribar a la resolució del cas, hagi d'emprar les diferents eines jurídiques que de forma habitual utilitza l'advocat en exercici-; i pràctiques externes.
Els mesos de juny, juliol i setembre, cada estudiant del màster s'integrarà full time (500 hores) en un despatx d'advocats del perfil escollit de Barcelona, Granollers, Manresa, Mataró, Sabadell o Terrassa, integrats en un dels Col·legis d'Advocats que coorganitzen el màster. En aquesta estada podran conèixer, sota la supervisió d'un tutor, la realitat en que es desenvolupa la tasca professional de l'advocat.
L'acte de signatura del conveni de creació del màster ha tingut lloc aquest matí a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret de la UAB i ha comptat amb la presència de la secretària general de la UAB, Isabel Pont, dels degans dels col·legis d'advocats de Barcelona -Pedro L. Yúfera-, Granollers -Lídia Condal- Manresa -Abel Pié-, Mataró -Josep Masó-, Sabadell -Juan Antonio García- i Terrassa -Miquel Samper- i del degà de la Facultat de Dret de la UAB, Josep M. de Dios.
Més informació:
Tríptic Màster d'Accés a l'Advocacia