El futur de la ramaderia a Catalunya
Veterinaria 2011 25.05.2011 Divulgació  -  La Facultat de Veterinària i l’Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya organitzen, el proper divendres 27 de maig, a les 12h, a la sala d’actes de la Facultat, una taula rodona amb el títol "El futur de la ramaderia a Catalunya. Reptes, estratègies i oportunitats".

Hi participaran la Sra. Margarita Arboix, Directora General de Recursos Agrícolas y Ganaderos del Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino; el senyor Josep Fernández, Director del Sector Agrari de “la Caixa”; el senyor Joesp Font, Consultor Veterinari; i el senyor Francesc Reguant, Cap del Gabinet d'Estudis i Prospectiva Agrària i Alimentària, del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural. El debat el moderarà el senyor Pere Costa Batllori, Catedràtic emèrit de la Universitat Politècnica de Catalunya. Aquesta taula rodona forma part dels actes de commemoració del 250 aniversari de l’inici dels ensenyaments de veterinària.

El sector ramader afronta actualment una situació de profunda crisi causada per diferents factors, entre els que cal destacar la pujada del preu dels cereals i dels pinsos. A més, la crisi econòmica general està afectant tant a la demanda de productes com a la capacitat de les empreses per finançar-se. Finalment, la situació es veu agreujada per la incertesa introduïda per la propera reforma de la Política Agrícola Comunitària i per l’imminent acord comercial entre la Unió Europea i el Mercosur. A la taula rodona es reflexionarà sobre tots aquests aspectes, analitzant-los des de diferents punts de vista per tal de generar estratègies que permetin al sector superar la crisi i aprofitar les oportunitats que en puguin sorgir.
 Convertir a PDF
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es