Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

La Marató de 3Cat exposa el seu model d'èxit a l'alumnat de Ciències de la Comunicació

08 oct. 2025
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'equip responsable de La Marató de 3Cat ha ofert avui una classe magistral per als estudiants de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB en què han exposat la filosofia i el funcionament d'una iniciativa que acumula 34 anys d'èxit, segons ha explicat el degà de la Facultat, Juan José Perona. L'edició d'enguany estarà dedicada a la lluita contra el càncer.

La Marató de 3Cat exposa el seu model d'èxit a l'alumnat de Ciències de la Comunicació

L'objectiu de La Marató ha estat sintetitzat per Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de 3Cat: "millorar la qualitat i l'esperança de vida de les persones a través de la comunicació". I la periodista Elisenda Carod, que ha conduït l'acte, ha explicat la doble tasca d'aquesta iniciativa: la sensibilització i l'impuls a la recerca en temes de salut. Bernabé ha exposat algunes dades sobre els resultats de La Marató al llarg de més de tres dècades de recorregut, com ara la implicació d'un total d'onze mil investigadors i investigadores en multitud de recerques relacionades amb les ciències de la salut.

Aleix Bou, cap creatiu del Departament de Màrqueting de 3Cat, ha explicat les característiques de les campanyes de difusió de La Marató, que són un èxit gràcies a partir "d'una bona idea" però també a tenir "una producció molt ben cuidada". Per la seva banda, Jordi Català, director de l'Àrea d'Audiència i Anàlisi de 3Cat, ha exposat algunes dades que donen testimoni de l'èxit del programa, com el 15'2% de share assolit l'any passat i el lideratge d'audiències en totes les franjes d'edat, tot i que ha advertit que, des de fa anys, disminueix l'audiència televisiva i augmenta l'audiència de les plataformes digitals, com demostren els 17'5 milions de reproduccions de vídeos a les xarxes socials l'any passat. I Oriol Talon, director de La Marató de TV3 del 2024 i 2025, ha explicat el procés de creació de La Marató, des de la fase de documentació al voltant de la malaltia fins a la concreció dels continguts, tot centrant-se especialment en l'edició dedicada a les malalties respiratòries. Talon s'ha congratulat de treballar per a la campanya de solidaritat que recapta més diners per densitat de població.

El degà Perona ha definit La Marató com "un programa d'infoentreteniment" que està "molt ben estructurat quant a continguts", fet que permet mantenir "un ritme difícil d'aconseguir" durant les setze hores d'emissió. A més, ha recordat que el projecte, va néixer el 1992, "un any comunicativament intens" en què es van organitzar els jocs olímpics de Barcelona i va néixer Catalunya Informació (l'actual 3Cat Info). La vicerectora de Comunicació de la UAB, Virginia Luzón, ha tancat la trobada agraint la classe magistral i explicant la implicació de la Universitat en el projecte amb la cursa organitzada cada mes de desembre i la campanya de recaptació al web institucional.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Salut i benestar
  • Educació de qualitat

Dins de