Integració social

Integració social

Si l’accés al territori està basat en el vehicle privat només en gaudiran aquelles persones que tinguin vehicle privat. Si l’oferta de transport col·lectiu és poc competitiva en podran gaudir aquelles que no tinguin cotxe però en unes condicions de temps i cost força disuasòries. En canvi, si l’oferta de transport és competitiva tothom tindrà accés als béns i serveis que ofereix el territori.

L’actual configuració del territori fa que l’ús del vehicle privat sigui l’única alternativa per a accedir a molts centres d’activitat o polígons industrials, entre d’altres. Aquest fet exclou a aquelles persones que no disposen de carnet de conduir cotxe o dels recursos econòmics suficients per a assumir aquest mitjà de transport, creant desigualtats d’oportunitats a l’hora d’accedir al món laborals i als serveis, en general. Especialment, els col·lectius vulnerables són: les dones, els i les joves, la gent gran i les persones immigrants.

En el cas de la UAB, el 58% de la comunitat universitària manifesta no disposar de cotxe (EHMCU UAB, 2019) i, per tant, depèn del transport públic col·lectiu. El Pla Estratègic d’Accessibilitat de la UAB persegueix, entre altres coses, universalitzar, el màxim possible, l’accés al Campus a través de fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i els transports actius (caminar i bicicleta). Que tothom que vulgui estudiar a la UAB, que treballen o que vulguin gaudir dels seus serveis, ho puguin fer en igualtat de condicions, independentment de les seves capacitats o possibilitat.