Jornada Ciència Ciutadana a la UAB

Imatge amb el títol de Comunitat de Ciència Ciutadana

DATA: Dimarts 22 de Juny de 2021

HORA: d’11:00h a 14.30h

LLOC: Jornada de Ciència Ciutadana a la UAB a Microsoft Office Teams (Veure "Inscripcions" més endavant)

Aquesta jornada està organitzada per la UAB en el context de la consolidació d’una comunitat d’interès en Ciència Ciutadana a la nostra Universitat. Per aquesta raó, estem confeccionant un programa que inclou:

• Presentacions de context institucional i instruments de suport al desenvolupament de Ciència Ciutadana a la UAB.
  • Presentacions curtes sobre projectes de Ciència Ciutadana engegats per equips de la UAB.
  • Discussió de l’impacte de la Ciència Ciutadana al territori amb representants de la quàdruple hèlix.
  • Debat sobre quines accions de suport, infraestructures i reconeixement podria implementar la UAB per tal de promoure la Ciència Ciutadana.
Programa
  • 11:00-11:15:  Benvinguda i presentació institucional. La Ciència Ciutadana en el context institucional de la UAB.
    • Màrius Martínez Muñoz, Vicerector de Relacions Internacionals
    • Rosa María Sebastián Pérez, Vicerectora d’Innovació i de Projectes. Estratègics
    • Xavier Ariño Vila, Cap de Gabinet del Rector
  • 11:15-12:15: Presentacions curtes dels projectes de Ciència Ciutadana a la UAB.
    • Els participants presentaran contribucions curtes de 3 minuts (Consultar “Enviar Contribucions” més endavant).
  • 12:15-13:00: Ciència Ciutadana com a instrument d’impacte i transformació positiva al territori.
    • Maite Pelacho. Fundación Ibercivis i Observatorio de la Ciencia Ciudadana en España.
    • Tatiana Fernández. Cap de l'Àrea de Promoció Econòmica. Direcció General de Promoció Econòmica, Competència i Regulació. Dept. d'Economia i Hisenda. Generalitat de Catalunya.
    • Diana Escobar. Oficina de Ciència Ciutadana de l’Ajuntament de Barcelona.
    • Marta Cano. (TBC). Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona.
  • 13:00-13:30: Infraestructures a la UAB per fer ciència ciutadana
    • Konstantinos Kourkoutas. Infraestructures de creació física a la UAB. UAB OpenLabs.
    • TBC. Co-generació de coneixement i continguts digitals: Lab de l’Hemeroteca General.
    • Anna Florensa. El Campus UAB com a infraestructura de recerca.
  • 13:30-14:20: En què pot contribuir la UAB per consolidar una comunitat forta de Ciència ciutadana? Debat obert.
    • Debatrem entre tots els assistents quin tipus de suport caldria tenir a la UAB, com ara (sense ser llista exhaustiva):
      • Modalitats de reconeixement dels projectes de Ciència Ciutadana.
      • Accés a Infraestructures de programari i gestió de dades.
      • Suport jurídic i tècnic en el desenvolupament de propostes de projectes.
      • Altres.
  • 14:20-14:30: Propers passos i cloenda.
Enviar contribucions (Termini: 21 de Juny a les 23.00h)

Durant la Jornada tindrem un espai d’una hora on la Comunitat de la UAB tindrà l’oportunitat de presentar els seus projectes de Ciència Ciutadana.

Us convidem i encoratgem a enviar la vostra presentació! Esperem contribucions de projectes actuals o que considereu engegar en un futur proper, o projectes ja acabats però amb resultats o conclusions que puguin ser d’interès per la Comunitat.

Per tal de fer àgil aquesta sessió, les contribucions seran curtes de 3 minuts (de l’estil “show and tell”), i per facilitar la feina i la fluïdesa en la sessió us proposem una plantilla de PowerPoint amb 3 diapositives

L’objectiu de la sessió és tenir una foto el més acurada possible de la massa crítica d’actors i projectes de Ciència Ciutadana a la UAB.

Podeu enviar les vostres contribucions seguint la plantilla proposada a citizen.science@uab.cat abans del 21 de Juny a les 23.00h.

Inscripcions

La Jornada és oberta a tota la comunitat universitària de la UAB, i es realitzarà a través de Teams. Per tal de portar un registre dels assistents, us demanem que empleneu aquest formulari d'inscripció per rebre l’enllaç a la jornada al vostre correu electrònic.