Notícies Formació

La UAB torna a guanyar el Premi Idea Puzzle en la seva edició de 2019
Per segon any consecutiu, una investigadora predoctoral de la UAB aconsegueix aquest reconeixement.
Els investigadors han de desenvolupar un conjunt de competències que els permetin progressar adequadament en la seva carrera. Més enllà de les competències de recerca i dels coneixements propis del seu camp de coneixement, requereixen capacitats i habilitats que els preparin per al seu futur dins o fora de la universitat.
El Model de competències professionals dels investigadors de la UAB diferencia 6 àmbits que agrupen 22 descriptors competencials. El model parteix del llistat de competències transversals proposat per la Fundació Europea per la Ciència (en anglès, European Science Foundation [ESF]) (2009), i que posteriorment l’OCDE (2012) va agrupar en 6 categories, considerant també altres models com el Researcher Development Framework del Regne Unit (VITAE, 2011).
La definició del Model persegueix un doble objectiu: (a) Identificar i definir les competències clau que tot investigador ha de desenvolupar al llarg dels diversos estadis de la carrera investigadora per a contribuir al seu desenvolupament professional i personal; i (b) Comptar amb un marc de referència per a la planificació d’accions formatives que contribueixin al desenvolupament de les competències professionals dels investigadors.
Podeu consultar el nostre Programa de Desevolupament d'Investigadors en aquest enllaç.
Notícies Formació
Per segon any consecutiu, una investigadora predoctoral de la UAB aconsegueix aquest reconeixement.
Aquest curs s’emmarca dins del programa de formació en competències transversals de doctors i respon als objectius d’igualtat de gènere del programa H2020.
El passat 20 de setembre la sala d’actes del Rectorat va acollir la conferència "Les polítiques d'Open Data / Open Acces: Implicacions a la recerca" orientada a investigadors i gestors de projectes europeus.
Aquest premi busca promoure el rigor científic i la rellevància socio-econòmica de la recerca doctoral.
L'Escola de Doctorat organitza nous cursos en competències transversals.