Pràctiques externes curriculars
Introducció a les pràctiques
Les Pràctiques Externes són una assignatura optativa de 12 crèdits ECTS de tots els graus de la Facultat i consten d'un total de 300 hores.
Aquestes pràctiques són curriculars i consisteixen en la realització de:
- 280 hores de treball presencials en empreses o entitats externes a la UAB o en institucions i centres de la mateixa universitat.
- 20 hores per la realització de la memòria final.
Les tasques que l’alumnat durà a terme li hauran de proporcionar coneixements pràctics per a la seva professió futura i estaran totalment relacionades amb els estudis en els quals està matriculat.
Criteris Calendari Assegurança
| Responsable | Correu | Telèfon | Despatx | |
| Biologia | Ramón Pérez Obiol | pae.grup.biologia@uab.cat | 935812279 | C1/213 |
| Biologia Ambiental | Sara Dallarés | sara.dallares@uab.cat | 935862618 | N/D |
| Bioquímica | Jaume Farrés | jaume.farres@uab.cat | 935812557 | C2/325 |
| Biotecnologia | Sandra Villegas | sandra.villegas@uab.cat | 935814258 | C2/423.4 |
| Ciències Biomèdiques | Maria Oliver Bonet | maria.oliver@uab.cat | N/D | |
| Genètica |
Francisco Rodríguez-Trelles Laura Rubio |
935811662 |
N/D |
|
| Microbiologia |
Maira Ramos Martínez Alonso Olga Sánchez Martínez |
|
935812387
935868022 |
C3/411.1
C3/335 |
| Gestió Acadèmica | ga.practiques.biociencies@uab.cat | 935813712 | C0/037 |
El professorat responsable de les PAE de cada Grau organitza una sessió informativa a l’inici del segon semestre. Consulta al Campus virtual de la titulació la data prevista per aquest curs.
Si no trobes la resposta que busques contacta amb:
- El professorat responsable de les PAE per a preguntes de caràcter acadèmic.
- La Gestió Acadèmica de la Facultat per a preguntes de caràcter administratiu ga.practiques.biociencies@uab.cat
Per a qüestions relacionades amb els programes Erasmus+ Pràctiques i UAB Exchange Programme, consulteu Mobilitat Internacional.
Consulta aquí les Preguntes més freqüents (FAQ)
actualitzat 04/12/2025
L'alumnat haurà d'omplir el següent formulari:
És el mateix formulari per qui vol optar a l'Oferta de la Facultat, com per qui vol optar a una Oferta pròpia.
L'alumnat es compromet a acceptar l'assignació de qualsevol de les places sol·licitades al formulari i es recorda que té caràcter vinculant.
Fulls de Compromís
Català Castellano English
És obligatori per l'alumnat que faci les pràctiques fora de la UAB llegir la Guia preventiva per activitats fora del Campus i signar l'Acreditació formativa. L'alumnat haurà d'entregar l'acreditació a l'empresa en el moment de començar la seva estada de pràctiques.
Model Conveni Pràctiques Curriculars
Català Castellano English
Formulari Addenda
Català
Informe Final de la Persona tutora de l'alumnat de Pràctiques Acadèmiques Externes - Col·laboració
Informe, si vols consultar el que es demana a l'informe, pots consultar aquesta vista prèvia de l'informe.
Rubrica valoració memòria – a partir d’estiu de 2026
El Degà de la Facultat, l’alumnat i les Entitats Col·laboradores han de signar el conveni específic de cooperació educativa per donar cobertura legal a les estades vinculades a les pràctiques acadèmiques curriculars (PAE).
A partir del curs 2021/22 els convenis se signaran obligatòriament en format electrònic i l’alumnat haurà de disposar de signatura electrònica.
L’administració pública ofereix diferents sistemes de signatura electrònica:
-
Certificat idCAT, es pot obtenir a:
La Unitat d’Arxiu General i Oficina d’Assistència en Matèria de Registre de la UAB (Edifici Rectorat). Cal sol·licitar cita prèvia a través de la Seu Electrònica de la UAB
Les ER (Entitats de Registre) dels Ajuntaments. Contacteu per telèfon amb l’ER de l’Ajuntament i confirmeu que us emetran el certificat. Pregunteu: horari, si cal cita prèvia i si és el cas si l’emeten a persones d’altres municipis.
Més informació: IdCAT
-
DNI electrònic
Es tracta d’un certificat vinculat al DNI-e. Es pot sol·licitar l’activació en les Oficines d’Expedició (OE) del DNI
Més informació: DNI Electrònic
-
Certificat de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT)
Es pot sol·licitar en algunes delegacions de l’Agència Tributària i a les Oficines de la Seguretat Social. Cal consultar amb les oficines corresponents abans d’anar-hi:
- Protocol seguretat: És obligatori per l'alumnat que faci les pràctiques fora de la UAB llegir la Guia preventiva per activitats fora del Campus i signar l'Acreditació formativa. L'alumne haurà d'entregar l'acreditació a l'empresa en el moment de començar la seva estada de pràctiques.
- Protocol assetjament
Si tens experiència laboral i professional relacionada amb el grau que estás cursant, pots reconèixer les pràctiques sempre i quan el professorat responsable de pràctiques emeti un informe favorable. Has sol·licitar el reconeixement acadèmic a la Gestió Acadèmica, aportant:
- Sol·licitud genèrica a la seu electrònica de la UAB.
- Comprovant del pagament del preu públic (54,54€).
- Certificació de vida laboral.
- Acreditació de l’empresa descrivint les tasques i les competències assolides en l’activitat laboral.
- Informe favorable del professorat responsable de pràctiques.
A partir del mes de gener de 2024 tots els estudiants que facin pràctiques curriculars hauran de cotitzar a la Seguretat Social. De la gestió i del cost d’aquesta cotització es farà càrrec la Universitat en el cas de pràctiques curriculars no remunerades. Quan les pràctiques curriculars siguin remunerades, tant la gestió com el cost anirà a càrrec de l’empresa on es facin aquestes pràctiques.
Per poder gestionar les altes dels períodes de cotització, és necessari tenir informat el Número de la Seguretat Social (NUSS) a l’expedient acadèmic. Per aquest motiu cal que reviseu les dades personals que consten al sistema informàtic de la UAB i actualitzeu el NUSS.
Al web de la Seguretat Social es fa servir l’acrònim NSS, que és el mateix que a les nostres bases de dades de gestió del vostre expedient acadèmic anomenem NUSS.
Consulta del NSS
Si disposes d’identificació digital pots obtenir informació sobre el seu NUSS a través de dues opcions:
- Servei Acreditació del Número de la Seguretat Social existent a la Seu Electrònica de la Seguretat Social i del Portal de la TGSS -Importass-. L’accés a aquest servei es pot fer per SMS, Clave PIN, Cl@ve Permanente y Certificat electrònic/DNIe.
- Aplicació Mi Carpeta ciudadana. A través d’aquesta aplicació els estudiants només podran visualitzar el seu NSS en el supòsit que hagi figurat en situacions d’alta en la Seguretat Social com a treballador o assimilat.
Assignació del NSS
En el supòsit de que no tinguis el NSS, el pots sol·licitar a través dels següents procediments:
- Si has cursat la ESO o el Batxillerat a España, pots consultar el teu NUSS en aquest enllaç.
- Si ets estranger o no has cursat la ESO o el Batxillerat a España o consultar el NUSS no el tens informat i disposes de certificat digital, has de sol·licitar l’assignació de número a la Seguretat Social en aquest enllaç.
- Si ets estranger o no has cursat la ESO o el Batxillerat a España i no disposes de certificat digital, has de sol·licitar l’assignació de número a la Seguretat Social en aquest enllaç i adjuntar la següent documentació:
- Passaport
- NIE
- Document de sol·licitud TA1.
Preguntes freqüents
Podeu consultar l'apartat de preguntes freqüents sobre les cotitzacions de les pràctiques curriculars en aquest enllaç.