Programa Peer Power

Programa Peer Power

Descripció de l'activitat

El programa Peer Power engloba diferents formes de tutoria entre iguals a la Facultat de Biociències, on diferents col·lectius d’estudiants actuen com a mentors o com a mentorats, creant així una comunitat d’aprenentatge inclusiva i cooperativa, un sentiment de pertinença i lligam entre col·lectius, i un entorn capacitador on l’alumnat se senti corresponsable d’un projecte comú i tots puguin desenvolupar al màxim les seves potencialitats.

El tipus de suport que donarà l’alumnat mentor dependrà de l’alumne(s) mentorat(s) assignat(s), incloent acompanyament acadèmic, logístic i emocional, formació en habilitats toves, suport amb l’idioma (en el cas de mentorar alumnat d’intercanvi) i canalitzar els vincles amb el grup-classe, entre d’altres.

El programa dona cabuda a diferents formes de tutoria, sempre sota el paraigües de la tutoria entre iguals, per tal d’acompanyar a l’alumnat de:

  • Nou accés
  • Intercanvi
  • PIUNE
  • Tutoresport
  • Alumnat que cursa assignatures en la modalitat d’avaluació única
  • Donar Suport a l'alumnat a l'aula

Consulta el programa Mentor per a estudiants internacionals, per l'acompanyament als alumnes d'intercanvi, pel curs 24/25

 

Tasques que haurà de desenvolupar l'estudiant mentor

La participació al programa Peer Power com a alumnat mentor implica les següents tasques:

  • Participar a les sessions formatives per a mentors.
  • Participar a les reunions de seguiment i d’avaluació amb la persona responsable del programa.
  • Acompanyar de forma propera i individualitzada a l’alumnat mentorat assignat, a través de trobades periòdiques, com a mínim quinzenals.
  • Enregistrar les trobades mentor-mentorat(s) utilitzant l’aula Moodle del programa Peer Power.
  • Completar l’informe final de valoració de l’activitat.

 

Mecanisme que s'utilitzarà per certificar l'assistència

Enregistrament de les trobades mentor-mentorat(s) a través de l'aula Moodle del programa Peer Power; control d'assistència a les sessions formatives per a mentors i a les reunions periòdiques presencials de seguiment mentor(s)-persona tutora.

 

Mecanisme que s'utilitzarà per avaluar l'aprofitament

Hores enregistrades de trobades mentor-mentorat(s) a través de l'aula Moodle del programa Peer Power; assistència a les sessions formatives per a mentors; valoració qualitativa en les reunions periòdiques presencials de seguiment mentor(s)-persona tutora.

 

Mecanisme que s'emprarà per recollir la valoració de l'activitat per part de l'estudiant

Informe final de valoració de l’activitat a través de l'aula Moodle del programa Peer Power.

 

Nombre d'hores de dedicació de l'estudiant

Entre 25 hores (1 crèdit) i 150 hores (6 crèdits) al llarg del grau. S'acumulen al llarg dels estudis i es reconeixen en el moment d'abandonar el programa.

  • Suport a l'alumnat a l'aula: crèdits calculats segons el número d'hores de dedicació, certificades pel professor/a tutor/a. Habitualment entre 1 i 3 crèdits per assignatura. Disponible al 1r i 2n semestre.
  • Suport a l'alumnat de 1r curs: 1,5 crèdits per semestre. Disponible al 1r semestre.
  • Suport a l'alumnat d'intercanvi: 1,5 crèdits per semestre. Disponible al 1r i 2n semestre.
  • Suport a l'alumnat PIUNE: 1,5 crèdits per semestre. Disponible al 1r i 2n semestre.
  • Suport a l'alumnat TUTORESPORT: 1,5 crèdits per semestre. Disponible al 1r i 2n semestre.
  • Suport a l'alumnat que cursa assignatures en la modalitat d'avaluació única: 1,5 crèdits per semestre. Disponible al 1r i 2n semestre.

 

  • Calendari de l'activitat: Anual
  • Data d'inici: 09/09/2024
  • Horari de l'activitat: Les sessions formatives per a mentors i les reunions periòdiques presencials de seguiment mentor(s)-persona tutora es calendaritzaran a l'inici de cada curs acadèmic. L’horari de les trobades entre mentor i mentorat(s) és flexible i acordat entre els dos col·lectius.
  • Nombre de places disponibles: 30
  • Procediment: L’estudiant ha de presentar la sol·licitud a la Gestió Acadèmica de la Facultat de Biociències (sol·licitud online mitjançant formulari), del 18 de juliol al 5 de setembre de 2024.

                                                                                   

Objectiu

El programa de Mentoratge Acadèmic té com a objectius contribuir a la formació de l’estudiant mentor i incidir en la millora del rendiment dels alumnes a les classes pràctiques.

La principal tasca de la mentoria acadèmica consistirà en assistir i aconsellar l’alumnat en la realització de pràctiques de laboratori, pràctiques de camp, problemes i/o entregues. Aquesta mentoria es realitzarà sota la supervisió del professorat responsable de l’assignatura corresponent. L’estudiant mentor/a podrà preparar material didàctic complementari al del professorat així com ajudar en la realització d’alguna activitat a l’aula. Tot i que la mentoria es basa en una total presencialitat, part de les tasques es podran realitzar de manera no presencial, si escau.


Característiques i requisits d’aquesta mentoria:

 

Perfil i competències del/de la Mentor/a:

  • Acompanyament acadèmic i logístic
  • Formació en habilitats toves
  • Empatia i capacitat de construir relacions
  • Relació interpersonal
  • Compromís social i ètic
  • Iniciativa
  • Lideratge
  • Comunicació i plurilingüisme

Objectiu

El programa de mentoratge a l’alumnat PIUNE té com a objectius contribuir a la formació de l’estudiant mentor i ajudar a crear un entorn inclusiu i capacitador, que permeti el màxim desenvolupament de les potencialitats de l’alumnat amb diversitats funcionals.

La principal tasca del mentor consistirà en assistir i oferir un acompanyament acadèmic, logístic i emocional a un estudiant PIUNE, habitualment un company/a de grup.


Característiques i requisits d’aquesta mentoria:

  • L’alumnat mentor estarà cursant, preferentment, assignatures comuns
  • Mentoria “un a un”

 

Perfil i competències del/de la Mentor/a:

  • Acompanyament acadèmic, logístic i emocional
  • Formació en habilitats toves
  • Canalitzar els vincles amb el grup-classe, entre d’altres.
  • Empatia i capacitat de contruir relacions
  • Relació interpersonal
  • Compromís social i ètic
  • Iniciativa
  • Lideratge
  • Eines comunicatives

Objectiu

El programa de mentoratge a alumnat TUTORESPORT té com a objectius contribuir a la formació de l’estudiant mentor, així com acompanyar el progrés acadèmic i canalitzar els vincles dels esportistes d’èlit amb el seu grup-classe.

La principal tasca del mentor consistirà en assistir i oferir un acompanyament acadèmic, logístic i emocional a un estudiant TUTORESPORT, habitualment un company/a de grup.


Característiques i requisits d’aquesta mentoria:

  • L’alumnat mentor estarà cursant, preferentment, assignatures comuns
  • Mentoria “un a un”

 

Perfil i competències del/de la Mentor/a:

  • Acompanyament acadèmic, logístic i emocional
  • Formació en habilitats toves
  • Canalitzar els vincles amb el grup-classe, entre d’altres.
  • Empatia i capacitat de contruir relacions
  • Relació interpersonal
  • Compromís social i ètic
  • Iniciativa
  • Lideratge
  • Eines comunicatives

Objectiu

El programa de mentoratge a alumnat de nou accés té com a objectius contribuir a la formació de l’estudiant mentor, així com acompanyar l’entrada a la universitat a l’alumnat de nou accés, facilitant d’aquesta manera la seva ràpida integració a la comunitat de Biociències.

La principal tasca del mentor consistirà en assistir i oferir un acompanyament acadèmic, logístic i emocional a un o més estudiants de nou accés a la Facultat.



Característiques i requisits d’aquesta mentoria:

  • L’alumnat mentor ha de ser alumnat veterà de la Facultat amb un mínim de 60 ECTS superats del seu grau.
  • Mentoria “a un o més estudiants que ho hagin sol·licitat”

 

Perfil i competències del/de la Mentor/a:

  • Acompanyament acadèmic, logístic i emocional
  • Formació en habilitats toves
  • Suport amb l’idioma
  • Canalitzar els vincles amb el grup-classe, entre d’altres.
  • Empatia i capacitat de contruir relacions
  • Relació interpersonal
  • Compromís social i ètic
  • Iniciativa
  • Lideratge
  • Comunicació i plurilingüisme

Objectiu

El programa de mentoratge a l’alumnat d’intercanvi té com a objectius contribuir a la formació de l’estudiant mentor, així com acompanyar l’arribada a la Facultat a l’alumnat d’intercanvi, facilitant d’aquesta manera la seva ràpida integració a la comunitat de Biociències.

La principal tasca del mentor consistirà en assistir i oferir un acompanyament acadèmic, logístic i emocional a un o més estudiants d’intercanvi a la Facultat.



Característiques i requisits d’aquesta mentoria:

  • L’alumnat mentor ha de ser alumnat veterà de la Facultat amb un mínim de 60 ECTS superats del seu grau.
  • Mentoria “a un o més estudiants que ho hagin sol·licitat”

 

Perfil i competències del/de la Mentor/a:

  • Acompanyament acadèmic, logístic i emocional
  • Formació en habilitats toves
  • Suport amb l’idioma
  • Canalitzar els vincles amb el grup-classe, entre d’altres.
  • Empatia i capacitat de contruir relacions
  • Relació interpersonal
  • Compromís social i ètic
  • Iniciativa
  • Lideratge
  • Comunicació i plurilingüisme

Objectiu

El programa de mentoratge a alumnat que està cursant assignatures en la modalitat d’avaluació única té com a objectius contribuir a la formació de l’estudiant mentor, així com acompanyar el progrés acadèmic i canalitzar els vincles de l’estudiant mentorat amb el seu grup-classe.

La principal tasca del mentor consistirà en assistir i oferir un acompanyament acadèmic, logístic i emocional a un o més estudiants mentorats, habitualment companys/es de grup.



Característiques i requisits d’aquesta mentoria:

  • L’alumnat mentor estarà cursant, preferentment, assignatures comuns
  • Mentoria “a un o més estudiants que ho hagin sol·licitat”

 

Perfil i competències del/de la Mentor/a:

  • Acompanyament acadèmic, logístic i emocional
  • Formació en habilitats toves
  • Canalitzar els vincles amb el grup-classe, entre d’altres.
  • Empatia i capacitat de contruir relacions
  • Relació interpersonal
  • Compromís social i ètic
  • Iniciativa
  • Lideratge
  • Eines comunicatives