Actuacions

Actuacions de jardineria

imatge combinada de pins amb perill, detall de ferides a tronc i com es tala

MARÇ

• A causa del vent, el dia 2 de març van caure branques molt grosses de pins als voltants de la Facultat de Medicina (en un talús prop del pont de la Facultat i el talús de l’entrada de l’antiga escola bressol). Convé afegir que, com a resultat d'una revisió visual de l'arbrat i per motius de seguretat d’aquella zona, s’han talat diversos pins més. Es plantaran alzines a l’entrada de l’escoleta i pruneres de fulla vermella al talús de la Facultat.
  • Per afavorir la biodiversitat d’insectes pol·linitzadors , els propers mesos no es segaran els talussos de l’Avinguda Can Domènech (entre el SAS i l’antiga escola bressol), de l’Avinguda de l’Eix Central (voltants del camp de futbol) i de l’avinguda de Serrragalliners (entre els bombers i la rotonda d’accés a la UAB des de Cerdanyola). Pel que fa a zones agroforestals properes a edificis o vials, tampoc se segaran els propers mesos, una zona al costat de la zona enjardinada del darrera de Vila II i un prat de davant del turó de Sant Pau,
  • Per tal de permetre el creixement i la floració d'orquídies, durant els propers mesos no se segaran algunes zones del campus amb presència d’orquídies. Durant el mes de març destaca especialment per la seva abundància les orquídies abelleres aranyoses (Ophrys passionis) arreu del Campus. Consulta l’apartat d’orquídies del web per veure quines espècies es troben al campus.

FEBRER
  • Seguint la política de jardineria dels darrers anys de substitució de pollancres o àlbers dels vials per altres arbres més adaptats a la zona, aquest any destaquen els falsos castanyers a la Travessera dels Turons en el talús enfront de l'edifici del Rectorat, aurons blancs a l'aparcament de darrera Medicina o les pomeres silvestres de vora la plaça Cívica (seguint la línia de l'any passat) i s'afegiran més roures al campus. De manera puntual, es replantarà alzina, liquidàmbar, arbre de les tulipes, mèlia, perer, vern, auró i til·ler.
  • Per motius de seguretat i per garantir el servei, FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya) està talant diversos pins propers a la via del tren amb risc de caiguda sobre la línia. Pel que fa a la UAB, aquests dies també s'està actuant en punts concrets per a retirar pins detectats com a molt perillosos en la revisió d'arbrat posterior a la borrasca Glòria.
  • A principis de febrer es van retirar branques caigudes i traient els exemplars que presentaven un risc molt alt de caiguda a les zones enjardinades. Pel que fa a les zones forestals properes als edificis així com als espais agroforestals, de moment s’han apartat els arbres caiguts al mig del pas i s’estan revisant les zones per a poder valorar les actuacions a fer.

GENER
  • Com a conseqüència de la borrasca Glòria del 20 al 22 de gener), han caigut una cinquantena d’arbres al campus -uns 20 a les zones més enjardinades i la resta en zones forestals-, principalment pins, així com també branques arreu del campus. Durant els propers dies, es farà una revisió visual de l'arbrat per avaluar el seu estat i determinar si cal fer algunes podes preventives o retirar els exemplars que presentin un alt risc de caiguda.