Cursos de formació
El personal de la DTIC imparteix cursos gestionats i oferts per la Unitat de Formació i Desenvolupament Professional.
Per consultar tota l'oferta formativa i tramitar la sol·licitud és necessari accedir a la Intranet de la UAB.
Més informació:
Mòdul comunicació.
Codi 10428 - part 2.
Microsoft Office Teams és una eina bàsica per facilitar la gestió d’equips quan es treballa en remot. En aquesta 2a part posem el focus en la compartició de documents i la col·laboració amb altres membres de l’equip.
- Compartir documents
- Col·laborar en la elaboració de documents
- Localitzar documents
- Configurar l'accés als documents
- Recuperar versions d'un document compartit
- Recuperar un document eliminat
- Sincronitzar una còpia en local de documents
- Escollir entre diferents eines per a la coautoria de documents
- Crear un pla de tasques
- Aprendre a organitzar, assignar i fer seguiment de tasques de MS Planner
- Diferenciar entre les tasques de diferents aplicacions
- Crear formularis amb MS Forms
Codi 10626.
Activitat formativa que s'incorpora a l'itinerari formatiu de Microsoft Office 365 en el que s'ofereixen activitats com Treballar al núvol amb MSOffice 365, One Note, Teams, Sway i One Drive. Eines d'anàlisi de dades que permeten generar informes d’alt valor afegit de forma ràpida, senzilla i fiable.
Aquest mòdul, amb un caràcter introductori, presenta i explica les parts i components d’un ordinador, el seu funcionament en xarxa, el sistema operatiu i fa una primera introducció a la navegació entre arxius i seguretat.
Objectius
L'itinerari de 7 mòduls de Competències digitals, basat en les experiències prèvies i el syllabus d’ECDL, neix amb la voluntat de facilitar:
- el desenvolupament continuat de les persones en aquelles competències vinculades a les tecnologies de la informació i la comunicació,
- la renovació de les competències tecnològiques relacionades amb Windows 10 i Office 2016.
L'itinerari de 7 mòduls de Competències digitals, basat en les experiències prèvies i el syllabus d’ECDL, neix amb la voluntat de facilitar:
- el desenvolupament continuat de les persones en aquelles competències vinculades a les tecnologies de la informació i la comunicació,
- la renovació de les competències tecnològiques relacionades amb Windows 10 i Office 2016.
Objectius
A aquest mòdul s’aprendrà a navegar per pàgines web i a fer servir el correu electrònic, a imprimir pàgines web i a prendre precaucions bàsiques de seguretat informàtica.
L'itinerari de 7 mòduls de Competències digitals, basat en les experiències prèvies i el syllabus d’ECDL, neix amb la voluntat de facilitar:
- el desenvolupament continuat de les persones en aquelles competències vinculades a les tecnologies de la informació i la comunicació,
- la renovació de les competències tecnològiques relacionades amb Windows 10 i Office 2016.
Objectius
A aquest mòdul es mostra com es fa servir l'eina de processament de text més habitual, Microsoft Word. Es realitza una explicació de les nocions més bàsiques, així com de les funcions una mica més avançades, com ara treballar amb taules i llistes.
- el desenvolupament continuat de les persones en aquelles competències vinculades a les tecnologies de la informació i la comunicació,
- la renovació de les competències tecnològiques relacionades amb Windows 10 i Office 2016.
L'itinerari de 7 mòduls de Competències digitals, basat en les experiències prèvies i el syllabus d’ECDL, neix amb la voluntat de facilitar:
- el desenvolupament continuat de les persones en aquelles competències vinculades a les tecnologies de la informació i la comunicació,
- la renovació de les competències tecnològiques relacionades amb Windows 10 i Office 2016.
Objectius
Una presentació en Power Point és habitualment l’acompanyament d’una presentació oral. A aquest mòdul s’ensenya com elaborar i distribuir adequadament presentacions de diapositives amb aquesta eina.
L'itinerari de 7 mòduls de Competències digitals, basat en les experiències prèvies i el syllabus d’ECDL, neix amb la voluntat de facilitar:
- el desenvolupament continuat de les persones en aquelles competències vinculades a les tecnologies de la informació i la comunicació,
- la renovació de les competències tecnològiques relacionades amb Windows 10 i Office 2016.
Objectius
Les bases de dades son fonamentals per organitzar i controlar àmplies llistes i formularis. Amb programes com Access es pot gestionar amb facilitat bases de dades, de manera que es faciliti en gran mesura la filtració i cerca d’entrades a dins del propi arxiu.
L'itinerari de 7 mòduls de Competències digitals, basat en les experiències prèvies i el syllabus d’ECDL, neix amb la voluntat de facilitar:
- el desenvolupament continuat de les persones en aquelles competències vinculades a les tecnologies de la informació i la comunicació,
- la renovació de les competències tecnològiques relacionades amb Windows 10 i Office 2016.
Objectius
Al finalitzar aquest mòdul haureu après la importància de mantenir les vostres dades segures, a mantenir-les i a utilitzar de manera segura els serveis d'Internet. A més, us oferirem unes pinzellades de Drets d'Autor i del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD).
Codi 10508.
Eina per a la formació de grups d'estudiants per a la realització de treballs, pràctiques, etc.
- Crear i gestionar grups dins una aula Moodle del Campus Virtual de la UAB.
- Relacionar l’eina “Grups” amb diferents activitats associades.
Codi 10507.
- Conèixer la filosofia de les eines de detecció de similituds (conegudes habitualment com ‘antiplagi’).
- Comprovar les similituds de lliuraments realitzats a l’entorn Moodle amb l’eina.
- Comprovar fitxers de forma individual.
Codi 10627.
Activitat formativa que s'incorpora a l'itinerari formatiu de Microsoft Office 365 en el que s'ofereixen activitats com Treballar al núvol amb MSOffice 365, One Note, Teams, One Drive i Power BI.
- Disseny de comunicacions visuals de forma professional.
- Creació de presentacions d’alt impacte.
Codi 10625.
Activitat formativa que s'incorpora a l'itinerari formatiu de Microsoft Office 365 en el que s'ofereixen activitats com Treballar al núvol amb MSOffice 365, One Note, Teams, Sway i Power BI.
Aprendre a utilitzar el One Drive al lloc de treball.
Codi 10510.
L’eina «Qüestionari» és una activitat d’avaluació automàtica. Eina d’autoavaluació i autoaprenentatge de l’estudiant, i d’avaluació per a l’equip docent. Permet doncs construir llistats de preguntes que l’estudiant pot respondre, obtenint-ne una qualificació.
Codi 10509.
Amb l’eina «Qualificacions» l’estudiant pot veure reflectits els seus resultats d’una assignatura a l’aula Moodle, on l’equip docent pot gestionar les qualificacions obtingudes per l’alumnat i importar-les per després exportar-les a Sigma.
Codi 10893.
L’eina Test offline permet la creació i correcció automàtica d’exàmens tipus test en paper d’una forma àgil. Aquesta correcció via Moodle permet a l’estudiant veure l’examen que ha contestat i tenir retroacció en les preguntes que ha fallat.
Test offline permet incloure preguntes introduïdes prèviament en el banc de preguntes de l’aula Moodle per a crear l’examen. Però si no utilitzem el banc de preguntes o bé tenim el nostre propi model d’examen i volem fer la correcció en Moodle podem definir una plantilla de les respostes en un fitxer text pla en format Gift.
L’eina permet:
- Crear una activitat Test offline, que es vincula automàticament al full de qualificacions de l’aula Moodle.
- Definir diferents models d’examen tipus test, cadascun amb un nombre fixe o variable de preguntes.
- Introduir un nombre variable de preguntes en els exàmens tipus test, sigui a partir del banc de preguntes o mitjançant la importació d’un fitxer de text que contingui les preguntes, puntuant cadascuna de les preguntes i definint la nota final de l’examen.
- Crear els formularis en PDF, imprimibles en paper, per a realitzar l’examen a l’aula: Enunciat d’examen, full de respostes per a cada model d’examen a emplenar per part de l’estudiant i el full de correcció de les preguntes test.
- Llegir els fulls de resposta dels estudiants prèviament escanejats en format TIFF i agrupats en un fitxer ZIP. També s’admeten altres formats d’imatges (PNG, JPEG) i certs formats de fitxer PDF.
- Corregir els exàmens transferint la nota al full de qualificacions de l’estudiant.
- Detectar errors de marca tant en el NIU com en les respostes, amb un formulari interactiu que permet al professorat corregir aquests errors.
- En cas de detecció de preguntes que contenen errors, l’eina permet modificar les preguntes, solucionant els esmentats errors, i fer la re-avaluació de la prova.
Objectius
La formació pretén oferir una visió global de l’eina Test offline que permeti definir a l’aula Moodle una prova d’examen test en paper segons es necessiti i gestionar els fulls de resposta de l’alumnat amb facilitat per a publicar la nota corresponent al full de qualificacions.
En finalitzar la formació les persones assistents han de ser capaces de:
- Configurar una activitat Test offline, amb models d’examen i introduint les preguntes de cada model,
- Generar els formularis de la prova test: Enunciat, fulls de respostes de cada model d’examen i full de solucions,
- Introduir a Moodle els fulls de resposta de l’alumnat escanejats i corregir diferents tipus d’errors de marca que es puguin produir,
- Re-avaluar la prova en cas d’error a alguna pregunta (enunciat o resposta) corregir l’error en el model d’examen que correspongui i fer que Moodle torni a puntuar els fulls de resposta.
OneNote és una llibreta digital, agrupa arxius, notes i tasques en una única aplicació. És una eina inclosa en el paquet office 365/cloud office disponible per a tot el personal de la UAB. Aquesta activitat forma part de l'itinerari Office 365. Es recomana haver superat prèviament el curs de "Treballar al núvol amb Microsoft Office 365". No es pot realitzar aquesta formació si ja s'ha fet el curs de OneNote en l'edició presencial.
Objectius
Introduir l'ús del OneNote en el lloc de treball, tenint com objectiu millorar la productivitat, rendiment, facilitat i qualitat de la feina desenvolupada.
Codi 10347.
- Aprendre a utilitzar el Teams com a complement a l’LMS corporatiu (Moodle). L’enfoc es focalitza en l’ús adient de les eines, i no en la teoria pedagògica de les mateixes.
- Escollir les funcionalitats a utilitzar en cada un dels escenaris de docència més habituals (classes, tutories, sessions de dubtes).
- Aprendre a gravar i compartir tutorials, exposicions, etc.
- Conèixer els principals aspectes de propietat intel·lectual que interactuen quan utilitzem conferències i gravacions.
Activitat formativa d'autoaprenentatge i virtual que forma part de l'itinerari formatiu de Microsoft 365.
Objectius
- Entendre la transformació cultural i el valor afegit que aporta treballar al núvol
- Conèixer què és Office 365
- Aprendre a treballar en línia amb documents compartit
- Tenir una visió de quines eines són les més utilitzades: teams i one note
- Aprendre a gestionar arxius amb Onedrive
- Integrar OneDrive a altres aplicacions
- Aprendre a treballar de forma sincronitzada
Continguts
- Transformació cultural. El valor afegit de treballar al núvol, Beneficis del treball al núvol i de les noves metodologies associades, Treballar de forma ordenada, sincronitzada i accessible, Crear espais de treball connectats, Connecta i involucra a tota l'Organització, ModernWorkplace, una nova cultura de treball, La seguretat i Privacitat.
- Visió Microsoft 365. Aplicacions al núvol de Microsoft pel treball col·laboratiu.
- Com treballar en línia amb documents compartits. Word, excel, power point i outlook online.
- Introducció al Teams i One Note.
- One drive.
- Ús de dispositius mòbils.