Vés al contingut principal

Connectar-me a la xarxa

La Universitat ofereix a tots els membres de la comunitat universitària la connexió a la xarxa.

Es poden donar tres situacions diferents, segons si s’està físicament al Campus o no, i en el primer cas, segons es vulgui fer ús de la connexió per cable, o bé sigui mitjançant la xarxa inalàmbrica (wifi).

Connexió des del Campus per cable
Per a poder-vos connectar mitjançant cable necessitareu:

• Disposar d’una roseta de connexió
  • Donar d’alta l’equip a la xarxa informàtica

Per a fer un correcte ús dels recursos, us demanem també que notifiqueu els canvis o baixes d’equip.
Més informació: Connexió a la xarxa fixa.

Connexió des del Campus per wifi
Si sou membres de la comunitat universitària, us recomanem fer ús d’Eduroam. Aquest mode us permetrà connectar-vos amb el vostre usuari i contrasenya. Alhora, us permetrà la connexió des de moltes institucions universitàries a nivell català, estatal i europeu.
Si hi ha algun visitant al qual voleu donar accés, i no disposa de NIU, podrà connectar-se a la xarxa UAB. Un cop establerta la connexió, haurà d’acceptar la normativa de la Universitat pel que fa a l’ús dels recursos informàtics.
Més informació: Wifi.

Connexió des de casa
Si esteu físicament a casa, però voleu accedir a recursos tal i com ho faríeu estant a la Universitat, caldrà que establiu una connexió de xarxa privada virtual (XPV). D’aquesta manera, el vostre ordinador passarà a tenir una adreça vinculada a la Universitat, cosa que us permetrà accedir a recursos que puguin estar limitats a accessos des del propi Campus.
Més informació: Connexió segura fora del campus.