Orientació professional
-
Definició de l'objectiu professional
Aquest contingut posa el focus en explorar els nostres valors, interessos i motivacions i conèixer si encaixen en el mercat de treball. A partir d’aquí podrem definir un objectiu professional a curt, mitjà i llarg termini i planificar com assolir-lo.
-
Creació i gestió de la marca personal
Totes les persones transmetem una imatge personal que es considera la pròpia marca, i cal dissenyar-la, desenvolupar-la i gestionar-la correctament. Això és important per preparar el CV i el procés de selecció, projectar-se a les xarxes i presentar-se a les empreses i institucions.
-
Planificació de la cerca de feina i pràctiques
Cal prendre consciència de la importància de definir un pla d’acció, fent especial èmfasi en la selecció que es fa dels canals de cerca i reflexionant sobre l’ús estratègic que se’n pot fer. És necessari tenir definit l’objectiu professional i conèixer el mercat de treball i les diferents ocupacions per tal de seleccionar els canals més adients.
-
Les xarxes socials i el 'networking'
Les xarxes de contactes (networking) són un valor afegit per a la inserció laboral. És important conèixer com usar adequadament les xarxes socials (especialment, LinkedIn), treballar la identitat digital, conèixer els indicadors clau de rendiment (KPI, per la sigla en anglès) i el Social Selling Index (SSI) de LinkedIn, i saber fer un bon ús d’aquesta xarxa.