La UAB acull la segona jornada d'Orientacions i propostes per a l'assignatura d'Arts Escèniques
Una setantena de docents i professionals del sector es van trobar a la UAB per compartir recursos, metodologies i experiències sobre l’ensenyament de les arts escèniques a l’aula.
El passat 17 d’octubre de 2025, a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, es va celebrar la segona edició de la jornada titulada “Orientacions i propostes per a l’assignatura d’Arts Escèniques”, impulsada per l’Equip de Treball d’Arts Escèniques a Secundària de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB. També va comptar amb la col·laboració del Màster Universitari en Estudis Teatrals i del Doctorat en Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Teatrals.
La jornada va reunir una setantena de professionals del món educatiu i artístic, principalment professorat de secundària, batxillerat i estudis artístics, amb un enfocament clarament didàctic i pràctic.
Des de la conferència inaugural, titulada "Veure les arts escèniques més enllà de la tradició", presentada pel dramaturg i docent Lluís Hansen, fins als diversos tallers de dramatúrgia, anàlisi crítica d’espectacles, direcció escènica i dansa —aquest darrer impartit pel col·lectiu CondeGalí, amb el coreògraf i pedagog Aimar Pérez Galí—, la proposta va combinar teoria i pràctica de manera integrada i innovadora.
Durant la pausa del migdia es va obrir un espai de retroacció i reflexió, on els participants van poder compartir idees i impressions a través d’un Padlet creat per a l’ocasió. També es va organitzar una activitat de speed¿dating, fomentant el debat i la creació de xarxes entre docents.
En un context on l’ensenyament de les arts escèniques al sistema educatiu afronta el repte de renovar metodologies i connectar amb les pràctiques més contemporànies, aquesta jornada ha esdevingut un espai privilegiat d’intercanvi de propostes i experiències. La implicació de professionals de diverses disciplines del teatre i la dramatúrgia, així com la metàfora d’una aula que esdevé escenari, han estat elements clau de la trobada.
Amb aquesta segona edició, l’ICE de la UAB reafirma el seu compromís amb la formació continuada del professorat en l’àmbit de les arts escèniques i consolida aquest espai com un punt de referència per al debat i la transformació educativa en aquesta disciplina.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
-
Educació de qualitat