UAB

Admissió

El candidat que vol accedir a un programa de doctorat ha de sol·licitar-ne l’admissió a la comissió acadèmica del programa de doctorat mitjançant una aplicació informàtica i seguir el procediment establert per la coordinació o la gestió administrativa responsable del programa de doctorat en aquesta mateixa pàgina, pel que fa a la proposta de tutor i director de la tesi.

Trobaràs més informació sobre el tutor acadèmic i el director de la tesi a l'apartat "Línies i direcció" d'aquesta fitxa.

Abans d'iniciar la sol·licitud comprova els requisits d'accés, la documentació per a l'admissió que hauràs d'escanejar i el calendari d'admissió.

Si vols sol·licitar l'accés al doctorat, tingues presents els apartats que hauràs de completar en l'aplicació de sol·licitud.
 

Resum dels 5 passos que cal seguir en l'aplicació

  1. Per accedir a l'aplicació necessites un número d'identificació universitària (NIU) i una contrasenya. Per obtenir-los:
    • Si no ets estudiant de la UAB, introdueix les teves dades identificatives per registrar-te.
    • Si ja ets o has estat estudiant de la UAB, tens assignat un número d'identificació universitari (NIU) i recordes la contrasenya,  accedeix directament a la sol·licitud.
    • Si ja ets o has estat estudiant de la UAB però no recordes el número d'identificació universitari (NIU) i/o no recordes la contrasenya, torna a introduir totes les dades identificatives per tal de recuperar-los.

  2. Selecciona el doctorat que t'interessa.

  3. Introdueix les dades personals i acadèmiques en els diferents apartats de la sol·licitud.

  4. Escaneja els documents necessaris personals i acadèmics i adjunta'ls a la sol·licitud. Els documents s'adjunten en format .pdf, .jpg o .doc (màxim 4 MB).
    En aquest enllaç trobaràs el document que hauràs d’incorporar fent constar el vistiplau del teu director/tutor (emplenat i signat), en cas que sigui un requeriment del programa.

  5. Si vols, et pots descarregar el comprovant de la sol·licitud d'admissió. Les resolucions de les sol·licituds es rebran mitjançant el correu electrònic que hagis indicat a la sol·licitud de preinscripció. Pots consultar l’estat de la teva sol·licitud, en aquest mateix enllaç de sol·licitud.

Consulteu algunes indicacions que us poden ser útils per fer la preinscripció online:

  1. Què fer si heu cursat un màster universitari espanyol i no el trobeu a la relació de màsters que es presenten de la universitat on el vau cursar?
    Si heu fet un màster universitari (oficial) a una universitat de l'Estat espanyol i quan indiqueu la universitat no apareix a la relació de màsters, podeu indicar-ho de la manera següent:
    1. Trieu l'opció "Màster obtingut fora de l'Estat espanyol".
    2. A la pantalla emergent de selecció de país, indiqueu "Espanya" i cerqueu la universitat (es poden utilitzar asteriscos per facilitar la cerca; per exemple: *Rioja*).
    3. Al camp d'estudis indiqueu el nom dels estudis cursats (per exemple: "Màster en Tecnologia de la Informació").

    Recordeu que caldrà indicar si l'heu finalitzat o no i, un cop informat aquest camp, clicar el botó 'Següent' per continuar amb la sol·licitud online.
  1. Què fer si sou antics alumnes de la UAB i no teniu el correu institucional de la UAB i no podeu fer la sol·licitud de preinscripció online?
    La UAB està treballant per solucionar aquesta situació. De moment, cal que feu arribar un correu a ed.admissions@uab.cat indicant que esteu tenint aquesta incidència, incloent-hi el nom i cognoms, el DNI/Passaport i el NIU/NIA. Un cop rebut aquest correu, l'Escola de Doctorat resoldrà la incidència i us avisarà per continuar la sol·licitud.
  1. Si feu la sol·licitud per a més d'un doctorat a la UAB, l'aplicació recuperarà la informació de la documentació obligatòria que hagueu indicat en la primera sol·licitud d'accés al doctorat. Si en la segona sol·licitud es demana altra documentació, es podrà indicar als documents optatius.
  1. Si no trobes la teva universitat donada d'alta al sistema, cal que seleccionis qualsevol altra universitat del teu país i en el camp d'observacions del mateix aplicatiu indiquis el nom de la universitat on has aconseguit el títol.


ARA JA POTS ACCEDIR A L'APLICACIÓ DE PREINSCRIPCIÓ

Entra a l'aplicació de la sol·licitud


Un cop gravada la sol·licitud, entraràs en el procés de selecció. El resultat de la resolució de les admissions es comunica per correu electrònic segons el calendari establert.


Aquest programa de doctorat estableix els períodes de preadmissió següents (sempre que quedin places vacants):

  • Des de 13 de març fins el 30 de maig
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 30 de juny
  • Des del 12 de juny fins el 31 de juliol
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 30 de setembre
  • De l’1 de setembre fins el 30 de setembre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 16 d’octubre
  • De l’1 d'octubre fins el 15 d’octubre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 30 d’octubre
  • Del 16 d'octubre fins el 31 d’octubre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 15 de novembre
  • De l’1 de novembre fins el 16 de novembre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 20 de desembre

Per a informació sobre l'admissió cal contactar amb:

Coordinadora docent: Socorro Sancho Valverde
Centre d'Estudis Demogràfics (CED)
Universitat Autònoma de Barcelona
08193 Bellaterra
Telèfon: 93 581 30 60
ssancho@ced.uab.es

Documentació per a l’admissió

El sol·licitant ha d’acreditar a la coordinació o la gestió administrativa del programa de doctorat que els seus estudis previs donen accés per cursar un programa de doctorat segons la normativa vigent i ha d’aportar aquesta documentació obligatòria pel que fa als estudis previs (títol i certificacions acadèmiques) en el moment de la matrícula (cal consultar la resta de documents necessaris per a la matrícula a l'apartat 'Documentació per a la matrícula' de l'opció 'Matrícula' d'aquesta mateixa pàgina web).

A l'apartat 'Requisits d'accés generals' també es poden consultar totes les vies d’accés al doctorat que la normativa vigent permet.

La documentació es pot aportar expedida en català, castellà o anglès. Pel que fa a la documentació expedida en francès, italià o portuguès, se’n pot tramitar la traducció al Servei de Llengües de la UAB. La persona interessada s’ha de fer càrrec d’aquesta gestió i de les despeses que comporti. Pel que fa a la documentació expedida en la resta d’idiomes, cal adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l'anglès, efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l’Estat espanyol a l’estranger o per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.

Per legalitzar la documentació que acredita els estudis estrangers cursats, cal seguir el procediment detallat a l'apartat 'Legalitzacions' d'aquest web. Tot i això, en el moment de l’admissió al doctorat es pot presentar la documentació no legalitzada, encara que sí que serà obligatori presentar-la en el moment de formalitzar la matricula.

D’altra banda, si en el moment de sol·licitar l’admissió encara no s’està en possessió del títol o el certificat substitutori corresponent, perquè s’està acabant la titulació, cal indicar-ho en la mateixa sol·licitud i proposta d'admissió en l’apartat 'Dades acadèmiques' marcant l'opció "Pendent de finalitzar".

 


Documentació obligatòria:

  • Certificació o expedient acadèmic del Grau o de la Llicenciatura, amb el detall de les matèries cursades, els crèdits ECTS (o les hores), les convocatòries consumides, les qualificacions per matèria i la qualificació global.
  • Certificació o expedient acadèmic del Màster/DEA, amb el detall de les matèries cursades, els crèdits ECTS (o les hores), les convocatòries consumides, les qualificacions per matèria i la qualificació global.
  • Títol de Grau o Llicenciatura o DEA. 
  • Títol de Màster.
  • Carta de motivació, preferències i intencions (cal indicar el tipus de finançament amb què es comptarà per realitzar la tesi).
  • Curriculum amb justificació acreditativa de mèrits que inclogui: experiència investigadora, publicacions, experiència professional, estades a l’estranger, competència lingüística, beques i ajuts a la investigació obtinguts.
  • Una carta de referència.

Preadmissió

L'Escola de Doctorat, seguint les indicacions de la coordinació del programa de doctorat, pot emetre amb anterioritat a l'inici del termini d'admissió d'un curs acadèmic cartes de preadmissió per a futurs doctorands, a efecte que puguin sol.licitar una beca o bé per fer els tràmits del visat al seu país.

Al web de l'International Welcome Point es pot consultar més informació per a futurs alumnes estrangers en relació amb estades a Catalunya, tràmits legals i el campus de la UAB.

Seguiment de la teva sol·licitud

Des de l'aplicatiu on vas fer la sol·licitud, pots fer seguiment de l'estat d'aquesta. A continuació pots consultar què volen dir els diferents estats:

  • Sol·licitada per l'alumne: s'ha enregistrat correctament la preinscripció.
  • Sol·licitud incompleta: manca documentació a la preinscripció.
  • Validada per l'administració: s'ha revisat la sol·licitud i la documentació adjunta.
  • Admès: El/la coordinador/a ha revisat la preinscripció i ha fet una proposta d'admissió.
  • Concedit l'accés: l'Escola de Doctorat ha revisat les propostes d'admissió realitzades pel coordinador i ha fet l'admissió definitiva. També s'enviarà un email al doctorand informant-lo de la resolució. El doctorand quedarà a l'espera de fer la matrícula.
  • Llista d'espera: el/la coordinador/a ha revisat la preinscripció i ha donat l'admissió, però no hi ha places al doctorat.
  • Sol·licitud denegada: el/la coordinador/a o l'Escola de Doctorat han revisat la sol·licitud, però no concedeixen l'admissió, per no complir algun dels requisits.