La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Vicegerent de Persones - Funcions dels àmbits que en depenen

L’Àrea de Desenvolupament de Persones i Suport Tècnic té com a missió la planificació i execució de les polítiques de PAS, pel que fa a la planificació, l’organització del treball, la formació i la gestió del talent, la planificació i execució de les polítiques del PDI pel que fa a la formació interna i a la innovació docent, així com el desenvolupament de l’aplicació informàtica de gestió de recursos humans i la integritat de les seves dades.


Les seves funcions principals són:

  • Planificar l’execució de les polítiques de PAS, l’organització del treball, l’estructura retributiva, la formació i la gestió del talent del PAS.
  • Detectar les necessitats formatives i elaborar el Pla de formació anual.
  • Planificar l’execució de la política de formació interna i d’innovació docent del PDI.
  • Elaborar i actualitzar el catàleg de llocs de treball del PAS (Relació de Llocs de Treball, organigrama i perfils dels llocs de treball).
  • Detectar i implantar millores de procés, de rendiment i d’integritat de l’aplicació informàtica de gestió de recursos humans.
  • Elaborar la proposta de pressupost de Capítol I del personal de la UAB, fer-ne el seguiment i elaborar estudis econòmics.
  • Retiment de comptes aportant les dades i informació requerida: Internament als diferents òrgans de govern de la UAB, i externament a Sindicatura de comptes, Auditories internes, Consell Social, Direcció General d’Universitats, Inspecció de Treball, Organismes Judicials, etc.

L’Àrea de Gestió de Persones té com a missió la planificació i execució de les polítiques de gestió del PAS i del PDI, pel que fa als processos relatius a l’accés, la promoció, el seguiment de la prevenció de la salut laboral, la conciliació i la vida laboral del personal de la UAB, i facilitar les relacions sindicals i la participació en la negociació col·lectiva.

Les seves funcions principals són:

 

  • Planificar i executar les polítiques de gestió de personal i gestionar els processos administratius del personal de la UAB:
  1.  Accés, provisió i promoció.
  2. Contractació i nomenaments.
  3. Seguiment de la prevenció de la salut laboral.
  4. Vida laboral i desvinculació.
  5. Nòmines i Seguretat Social.
  • Executar i fer el seguiment dels acords amb òrgans de representació sindical.
  • Assessorar i acompanyar les persones i gestionar els conflictes en el lloc de treball.
  • Elaborar la proposta de pressupost de PAS i dur-ne a terme el seguiment.
  • Retre comptes aportant les dades i informació requerida: Internament als diferents òrgans de govern de la UAB, i externament a: Sindicatura de comptes, Auditories internes, Consell Social, Direcció General d’Universitats, Inspecció de Treball, Organismes Judicials, etc.

Garantir la gestió de la Prevenció de Riscos Laborals i impulsar la seva integració a la UAB.
  • Avaluacions de riscos dels llocs de treball
  • Avaluacions del risc psicosocial
  • Investigació dels accidents laborals
  • Avaluacions de salut
  • Vigilància de l’especial sensibilitat
  • Estudis de condicions del lloc de treball
  • Elaborar la documentació preventiva bàsica: Pla de Prevenció, Pla Anual d’Activitat Preventiva, Memòria Anual de l’Activitat Preventiva
  • Formació preventiva del personal
  • Dur a terme la coordinació d’activitats empresarials
  • Assegurar l’acompliment dels requeriments de protecció civil pel que fa les emergències
Assessorar l’organització en el desenvolupament i la implementació de les polítiques per a la prevenció dels riscos i la salut.
  • Donar suport al president i les sessions del Comitè de Seguretat i Salut
  • Proposar polítiques institucionals relatives a la seguretat i la salut
  • Impulsar la integració de la prevenció, inclosa la sensibilització de comandaments acadèmics i d’administració.
Dur a terme l’assistència sanitària i la promoció de la salut derivada de la política social de la Universitat en aquesta matèria:
  • Manteniment i subministres de les farmacioles del campus
  • Control i manteniment dels desfibril·ladors del campus
  • Atenció primària
  • Especialitats mèdiques
  • Promoció de la salut
Col·laborar en el foment d’una cultura social saludable segons determinin els plans estratègics de la Universitat, pel que fa als aspectes propis de l’àmbit competencial de l’Àrea.
Informar, assessorar i atendre els delegats de prevenció.
Atendre els requeriments de la Inspecció de Treball pels temes preventius.
Fer el seguiment i el control dels acords del Comitè de Seguretat i Salut.