La Plataforma de Custòdia de Certificats Digitals (PCCD) serveix per a emmagatzemar certificats digitals de forma segura.
La PCCD està adreçada a persones usuàries que disposen d’un certificat que les identifica com a persona empleada pública (Personal Acadèmic i PTGAS) de la Universitat i que requereixen, pel seu càrrec o responsabilitat, delegar l’ús del seu certificat a determinades persones i per fer tràmits concrets en nom seu.
Actualment, aquest certificat és l’anomenat T-CAT P que expedeix el Consorci AOC.
Accés
Per accedir a aquest servei cal fer la sol·licitud a la Unitat de Certificació i Projectes d’Administració Electrònica de l’Oficina de Gestió de la Informació i de la Documentació-OGID mitjançant l’adreça de correu següent: certificacio.digital@uab.cat.
En aquesta sol·licitud, cal que el/la titular del certificat doni el consentiment explícitament per tal que altres utilitzin el seu certificat.
L’accés al servei per part de la persona usuària que utilitzarà el certificat d’un altre es fa mitjançant la URL següent: https://pccd.csuc.cat/personal/login.
Per part del/la titular del Certificat
Cal disposar d’un certificat d’empleat públic T-CAT P.
Per part de la persona usuària del certificat
Una vegada el/la titular del Certificat ha donat el seu consentiment, per accedir a la utilització de la PCCD, i per tant del certificat d’un altre, cal disposar del programari RedTrust.
Per a més informació sobre la descàrrega del programa RedTrust podeu consultar l’apartat "Com es configura" on trobareu l’accés a la documentació específica.
Es demana a la Unitat de Certificació i Projectes d'Administració Electrònica de l’Oficina de Gestió de la Informació i la Documentació.
Persona autoritzada a fer la sol·licitud
Poden fer la sol·licitud d’accés a un certificat instal·lat a la PCCD les següents persones usuàries:
El/la titular del certificat
Una persona autoritzada pel/per la titular.
Com es fa la sol·licitud
La persona autoritzada cal que trameti un correu electrònic a certificacio.digital@uab.cat amb indicació de les dades següents:
Nom i cognoms i NIU de les persones que accediran al seu certificat.
Objectiu de l’accés d’aquestes persones al certificat.
A més, cal informar de l’ús que es farà d’aquest certificat. Hi ha dues opcions:
Per la signatura electrònica de documents PDF: Sí/No
Per tramitacions en línia a Internet amb les URL següents: Indicar la/les adreça/ces (URL) a les quals voleu que les persones usuàries tinguin accés amb el certificat.