Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

L'ICE de la UAB obre les inscripcions a un nou itinerari formatiu sobre docència transformadora per a professorat de totes les etapes escolars

23 set. 2025
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB inicia el curs amb una nova acció formativa adreçada al professorat de totes les etapes escolars, reconeguda pel Departament d'Educació de la Generalitat. Amb el títol «Del repte a l'oportunitat: itinerari per a una docència transformadora», la proposta convida a repensar la pràctica docent des d'una mirada crítica, ètica i compromesa amb la realitat actual. La matrícula romandrà oberta fins al 13 d'octubre.

Estudiants

Les sessions seran impartides per persones expertes i combinaran espais de reflexió i debat amb la formació sobre eines pràctiques. José Luís Muñoz, vicerector de Formació i Innovació Docent de la UAB, destaca que «aquesta proposta formativa representa una aposta per una educació més inclusiva, reflexiva i alineada amb els valors de justícia social i renovació pedagògica». I Edelmira Badillo, directora de l'ICE-UAB, afirma que aquest cicle vol «que el professorat trobi en aquest itinerari un espai per repensar la seva pràctica des d'una mirada crítica, però també esperançadora».

L'itinerari, que dona continuïtat a les formacions dels darrers cursos, consta de cinc sessions en línia, de dues hores cadascuna, que es duran a terme els dimarts, de 17.30 a 19.30 h, del 21 d'octubre al 13 de gener. A la primera sessió, Víctor López i Christian Negre reflexionaran sobre l'impacte de la intel·ligència artificial a l'aula i el seu potencial per repensar l'avaluació. El 4 de novembre, Mariona Casas-Deseures dissertarà sobre la comunicació a l'aula amb l'objectiu de treballar en estratègies per millorar el clima d'aprenentatge. En tercer lloc, el 18 de novembre, Olga Armengol i Marta Masoliver abordaran l'ús pedagògic, saludable i ètic de la tecnologia en contextos educatius. A la següent sessió, el 2 de desembre, Íngrid Agud oferirà una introducció al concepte d'interseccionalitat a l'educació per promoure pràctiques més justes i inclusives. I a la darrera xerrada, el 13 de gener, Íngrid Noguera tractarà sobre estratègies de personalització en la docència.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Educació de qualitat

Dins de