Us portem la FM a casa

Imatge noticia FMUAB 2020

04/11/2020

El dijous 5 de novembre tindrà lloc la Festa Major de la UAB i ho farà en un context d’excepcionalitat insòlit, i és que les activitats programades per la jornada es faran de forma virtual a causa de la situació sanitària i les noves restriccions. La UAB oferirà una programació d’activitats per streaming que durarà tota la jornada (de les 13h a les 21h) i que es podrà seguir de ben a prop a la web uab.cat/festamajor, una pàgina habilitada especialment amb motiu d’aquest 5 de novembre atípic que té com a lema Cuidem-nos a la UAB. Aquest eslògan pretén posar de manifest la importància de la salut i el benestar de les persones en moments tan complexos com el que estem vivint.

A les 14:10, després del pregó realitzat per les estudiants de la Facultat de Medicina Elena Bechtold i Clàudia Fernández, el Cor de la UAB (dirigit per Poire Vallvé) protagonitzarà una actuació gravada a l'exterior de la Facultat de Filosofia i Lletres. Les peces que interpretaran són 'Pare' (de Joan Manuel Serrat) i 'Kalliolle Kukkalalle' (cançó tradicional finesa).

A les 17:15 es reproduirà una selecció de videodanses produïda pels alumnes del Taller de dansa contemporània (nivell mig), dirigit per Laia Santanach. Aquesta peça es va realitzar el curs passat durant el confinament i pot ser visualitzada en la seva plenitud al canal de YouTube de Cultura en Viu.

A continuació, a les 17:40 h de la tarda, tindrà lloc la representació de l'obra de teatre 'Manojo de Ideas', de l'actor català Joan Estrader. La funció pretén ser, tal com el seu autor indica, una hilarant reflexió sobre la creativitat. Estrader ens ofereix una mirada absurda de la realitat i fa un exercici d'enginy per mostrar al públic una visió alternativa del concepte de disseny. Amb l'humor com a eina principal, explora els usos alternatius que poden tenir els objectes més quotidians i planteja una manera diferent i original d'enfrontar el procés creatiu. La seva duració és de 40 minuts.

Durant la tarda també tindran lloc una sèrie d’actuacions musicals enregistrades a la Sala Teatre UAB i que formen part del festival Fúria Fest, una iniciativa de l'Observatori per la Igualtat i finançada pel fons del Pacto de Estado contra la Violencia de Género (Ministerio de Igualdad) que busca donar a conèixer les propostes musicals feministes de la comunitat de la Universitat Autònoma. L’objectiu és encoratjar l’expressió artística de les dones i les persones LGTBI contra les violències masclistes i lgtbi-fòbiques. Com a punt final d'aquest festival i de la jornada de Festa Major d’aquest curs 2020/2021 soferirà l'actuació del grup musical català Ginestà. Es tracta d’una proposta musical barcelonina formada l’any 2018 pels germans Júlia Serrasolsas i Pau Serrasolsas que fa una fusió especial de pop, sons experimentals i folk. Igual que la resta d’activitats, es podrà veure en línia a la web uab.cat/festamajor.