Sala de premsa Premsa i mitjans

Una exposició mostra la vida quotidiana a l'antiga RDA

Fins al 26 de març es podrà visitar l'exposició "¿El mundo feliz de la dictadura? Poder político y vida cotidiana en la RDA" al vestíbul del Teatre de la UAB (Plaça Cívica).

07/02/2012

Es tracta d'una exposició itinerant gestionada per l'Ambaixada Alemanya a Espanya. Recull fotografies de Harald Schmitt, qui va ser corresponsal de la revista Stern a la República Democràtica Alemanya entre 1977 i 1983. Les obres exposades reflecteixen esdeveniments i aspectes  diversos de la societat de l'Alemanya oriental de l'època: actes polítics, desfilades i manifestacions, escenes quotidianes, activitats esportives, etc.

Acompanyen les imatges els textos de l'historiador Stefan Wolle, que comenten les contradiccions d'una societat marcada pel poder omnipresent del Partit Socialista Unificat i la vigilància de la temuda policia política (Stasi) on, alhora, es llegia molt, la vida col·lectiva ajudava a superar els problemes quotidians i existia una gran seguretat en aspectes com la feina, l'habitatge, les places escolars o l'alimentació.

Vint anys després de la desaparició de la RDA, l'exposició vol reconstruir la realitat d'aquell país per indagar si va haver-hi quelcom semblant a un "món feliç" a la dictadura (parafrasejant el títol d'un llibre del propi Wolle).