L'estadística i la pel.lícula "Star Wars" atrauen a prop de 800 alumnes de secundària a la UAB

Star Wars

L’Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres acull el dilluns, 18 de març, l’activitat Argó Stat Wars: El despertar de les dades a Catalunya, organitzat pel Programa ARGÓ de l'ICE, on prop de 800 alumnes de secundària podran aprendre estadística a través de jocs i de dinàmiques. L'anterior dilluns, 11 de març, també es va realitzà aquesta jornada a la UAB.

11/03/2019

Els dilluns 11 i 18 de març, a l’Auditori de la Facultat de Filosofia I Lletres de la UAB, es farà, de 10 h a 12:30 h, l’activitat Argó Stat Wars: El despertar de les dades a Catalunya, on alumnes de secundària d’arreu de Catalunya podran aprendre estadística d’una forma dinàmica i divertida. A la primera jornada hi van participar prop de 380 estudiants i es preveu que a la segona ho facin uns 400.

Aquest projecte, organitzat pel Programa ARGÓ de l'ICE i el Departament de Matemàtiques de la UAB, busca portar l’estadística fora de l’aula per tal que els i les joves aprenguin, a través de jocs, que vivim en un món ple de dades. L’estadística és una disciplina científica que s’utilitza en tots els àmbits del coneixement, però que no és gaire tinguda en compte a la societat en general. La idea és que, a través d’un espectacle interactiu que inciti els i les assistents a participar, acostar la ciència de forma amena entre l’alumnat.

L’activitat està pensada per a que els i les participants puguin fer-la de manera individual o en grup per tal de resoldre diferents problemes quotidians fent servir tècniques estadístiques, a través del pensament crític i probabilístic i de la diversió.