La UAB participa en l'elaboració del Pla de Drets Humans de Catalunya

La UAB participa en l’elaboració del Pla de Drets Humans de Catalunya

Diversos investigadors i la CORE en Educació i Ocupabilitat de la UAB han col·laborat en la creació del Pla de Drets Humans de Catalunya, aportant propostes sobre el dret a l’educació.

29/05/2019

El Pla de Drets Humans, elaborat pel Síndic de Greuges i l’Institut de Drets Humans de Catalunya, és un document que fa un diagnòstic dels drets humans a Catalunya i assenyala les directrius i mesures polítiques que s’han de dur a terme per fer-los efectius.

Ara s’ha obert un procés participatiu per consensuar l’abast i el contingut del Pla, a través de diferents “àgores de discussió temàtiques”. La Fundació Bofill és la institució que ha organitzat la del dret a l’educació. Aquesta sessió, que va tenir lloc el dia 28 de maig al Recinte Modernista de l’Hospital de Sant Pau, va comptar amb la participació de diferents experts de la UAB: Pau Miret, del Centre d’Estudis Demogràfics; Miquel Àngel Essomba, del grup de recerca en Diversitat i Inclusió en Societats Complexes; Enric Roca, del departament de Pedagogia Sistèmica i Social de la Facultat d’Educació; i M. Jesús Comelles, catedràtica emèrita i coordinadora del grup de recerca Experiència, Coneixement i Capital Cultural; a més de la CORE en Educació i Ocupabilitat.

Els més de 150 professionals de l’educació que hi van assistir van debatre al voltant de set eixos temàtics: la lluita contra la segregació escolar, la gratuïtat de l’ensenyament obligatori, la participació en l’educació no obligatòria i la lluita contra l’abandonament educatiu prematur, la inclusió social, la convivència als centres, l’equitat i inclusió en els estudis universitaris i l’educació en el lleure.

El Pla de Drets Humans serà exposat i debatut de manera pública al Parlament i té la voluntat de generar compromís públic amb les prioritats que estableixi.

Aquesta activitat compta amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i es cofinaça amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

Més informació: