Sala de premsa Premsa i mitjans

La tercera edició de les Jornades Catalunya Futura reflexiona sobre la innovació per a la competitivitat territorial

Campus Ítaca
Mario García, president de la comissió Societat-Universitat del Consell Social, ha participat en la tercera edició de les Jornades Catalunya Futura.

17/06/2015

La tercera edició de les Jornades Catalunya Futura s’ha celebrat els dies 12 i 13 de juny al Monestir de Poblet, amb la finalitat d’analitzar i aprofundir sobre la temàtica de la innovació per a la competitivitat territorial. Les jornades han reunit, a porta tancada, una cinquantena de representants de les universitats públiques catalanes, de diverses empreses i associacions empresarials, i d’institucions catalanes, així com un seguit d’experts i representants polítics de l’Estat i de la Unió Europea.

Mario García, president de la comissió Societat-Universitat del Consell Social de la UAB, ha assistit a aquest esdeveniment en representació d’aquest Consell Social. En el si de les sessions, s’ha pogut fer una radiografia de l’estat actual de la competitivitat de Catalunya,  concloent que malgrat estar en una bona posició tant per la seva tradició industrial com pel foment del talent, Catalunya ha perdut competitivitat  i capacitats d’innovació en el marc global. En l’esdeveniment, s’ha posat de relleu que conèixer com aconseguir que Europa i les seves regions incrementin la competitivitat i mantinguim l’estat del benestar en un món global és necessari, a més d’un repte. És per aquest motiu que les Jornades s’han dedicat a aquesta temàtica.

La Plataforma CTI està promoguda per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), la Patronal de la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC), el Foment del Treball Nacional i la Fundació La Caixa.  Aquesta iniciativa té l’objectiu d’enfortir el desenvolupament social i econòmic de Catalunya. I, per a portar-ho a terme, la plataforma té la voluntat de promoure la cooperació entre les administracions públiques, les esferes empresarials i les universitats. 

Per més informació podeu clicar aquí.