La I trobada del UAB Alumni Beijing Chapter reuneix titulades i titulats de la universitat que viuen o treballen a Pequín

Foto de la I trobada del UAB Alumni Beijing Chapter a Pequín

Va tenir lloc el 28 de juny amb la presència de Màrius Martínez, vicerector de Relacions Internacionals de la UAB i Pascal Shaw, director de UAB Idiomes.

04/07/2019

La I trobada del UAB Alumni Beijing Chapter va reunir persones titulades a la UAB amb una delegació encapçalada per Màrius Martínez, vicerector de Relacions Internacionals de la UAB i Pascal Shaw, director de UAB Idiomes. Es va celebrar al Grand Mercure Beijing Dongcheng Hotel de Pequín el divendres 28 de juny.

Van assistir també a l’acte representants d’empreses i institucions relacionades amb la Universitat, com Montserrat Riba, secretaria general de Casa Àsia; Javier Orduña, director del Institut Confuci de Barcelona i Chang Fuliang, catedràtic de la Universitat de Beiwai i director xinès del Institut Confuci de Barcelona.

Màrius Martínez va pronunciar un discurs amb el títol: “UAB: 50 anys d’història que ens projecten al futur” a través del qual va fer un repàs als aspectes més destacats de la Universitat: la internacionalització, la docència, la investigació i la transferència i l’arrelament al territori a través d’un Campus situat en l’enclavament tecnològic i industrial més important del sud d’Europa.

I va parlar del funcionament dels chapters alumni i de la importància de mantenir la vinculació amb la Universitat en el cas de l’alumnat internacional: “Creiem que la millor mostra del nostre treball és justament la vostra trajectòria professional i acadèmica. La vostra decisió d’haver estudiat amb nosaltres, a la UAB, i la vostra activitat posterior és el millor indicador que anem pel bon camí. Els vostres èxits són i seran els nostres èxits i per això volem contribuir a que mantingueu el vincle i les xarxes per ampliar la col·laboració i potenciar els vostre projectes. Alumni neix amb aquesta vocació. La UAB pot ajudar-vos i la UAB us necessita per a construir la comunitat global d’exalumnat”.

Pascal Shaw va parlar del poder de les llengües, la importància de ser multilingüe per viatjar, per participar en un economia, per comunicar-nos amb altres persones , per obtenir coneixement a través d’internet i per la diplomàcia: “Com a alumni, vau haver d’aprendre noves llengües per a poder estudiar a la UAB i ara sou professionals multilingües amb un coneixement de com a mínim 4 de les llengües més parlades del món, això és una avantatge.”

L’acte va comptar també amb la participació de Minkang Zhou, professor de la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB i doctorat en Traducció i Estudis Interculturals a la UAB el 1995. Va fer la seva intervenció a través d’un vídeo, ja que no va poder ser present a l’acte. Zhou va destacar la llarga col·laboració de la UAB amb La Xina i va expressar la seva alegria per la creació del chapter Alumni. Contínuament reben notícies d’alumnat xinès que ha estudiat a la UAB i que torna al seu país per aplicar el coneixement après a la Universitat, un fet que es veurà reforçat amb el Chapter, i per aquest motiu va animar a tots els assistents a sumar-s’hi.

L’acte va acabar amb un espai de networking entre els assistents, un moment per compartir experiències i vivències a la facultat o fer contactes pel futur professional.

UAB Alumni Beijing Chapter
El UAB Alumni Beijing Chapter es va inaugurar a principis de març del 2018, hi van participar titulats de la UAB i estudiants universitaris que en aquell moment realitzaven un programa d’intercanvi a La Xina. La delegació de la UAB, encapçalada per Margarita Arboix, rectora de la UAB, a més, va organitzar reunions amb quatre universitats xineses: la Universitat de Pequín, la Universitat de Llengües Estrangeres de Pequín, la Universitat de Renmin i la Universitat d’Estudis Estrangers de La Xina, i amb diferents institucions.

La Universitat Autònoma de Barcelona té una forta relació de cooperació amb La Xina; cada any, aproximadament 250 estudiants xinesos es titulen de graus, màsters i doctorats en diverses àrees de coneixement a la Universitat, convertint la comunitat xinesa en una de les més importants.

Chapters alumni UAB
El primer chapter alumni de la UAB es va crear a Brussel·les el 21 de setembre del 2016, una ciutat on viuen i treballen molts alumni de la universitat. L’acte va comptar amb la presència de Sara Moreno, vicerector d’Alumnat i Ocupabilitat de la UAB i Amadeu Altafaj, representant permanent de la Comissió Europea i titulat en Periodisme a la UAB.

Els chapters són una representació de la UAB en el territori. Impulsen activitats per promoure l’intercanvi professional, per facilitar l’actualització de coneixement i generar debat al voltant dels temes d’actualitat d’aquell territori concret. Els Chapters de la UAB van destinats al conjunt de la comunitat alumni de la UAB.

Fotografies de la trobada