Sala de premsa Premsa i mitjans

Global Case Study Challenge 2021: impuls per adquirir noves habilitats per treballar en equips virtuals

GCSC 2021

És el tercer any que alumnes de l’EUTDH formen part d’aquesta experiència internacional d’e-learning, que permet adquirir competències per treballar en remot amb equips multiculturals. Una cinquantena d’estudiants de 3r de Grau han participat en la resolució de casos d’estudi, mentre que una vintena d’estudiants de 4t de Grau han col·laborat en l’organització i planificació de la conferència final.

21/12/2021

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera ha tornat a participar en el Global Case Study Challenge (GCSC), un projecte online de vuit setmanes de duració on alumnes de tot el món s’organitzen en global virtual teams per treballar en casos d’estudi basats en reptes actuals que han d’afrontar empreses d’abast internacional.

En aquesta edició, els alumnes han hagut de resoldre un cas sobre l’impacte que generen la fusió o adquisició (merge & adquisition) en multinacionals amb contextos culturals molt diferents, en àmbits com la gestió dels recursos humans, l’estratègia de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) o la cultura corporativa.

Durant el projecte, els participants no només adquireixen coneixements sobre les diferents temàtiques dels casos d’estudi, sinó que també experimenten com treballar amb persones d’altres cultures, zones horàries i disciplines en contextos virtuals. L’objectiu d’aquesta experiència educativa, doncs, és que els alumnes assoleixin competències digitals i interculturals.

Aquest any, 47 alumnes de l’Escola han format part dels més de 450 participants d’aquesta edició, providents de 16 països diferents. L’estudiant Paula Herranz, de 3r del Grau en Turisme, es va presentar voluntàriament al projecte per conèixer gent nova i de diferents cultures, i durant aquest semestre ha treballat amb alumnes d’Àustria, Eslovènia, Països Baixos i el Japó. “Trobo que una carrera com Turisme ha d'oferir aquest tipus de projectes dins la seva programació, i aquesta experiència ha sigut una molt bona oportunitat”, explica.

El Global Case Study Challenge incorpora un enfocament de Collaborative Online International Learning (COIL), on professorat i estudiants d'arreu del món s'uneixen i col·laboren a través de la xarxa per contribuir en un projecte comú.

GCSC01

L'estudiant Paula Herranz va guanyar el 2n premi al picture challenge amb aquesta imatge representativa del CGSG i els ODS. Imatge: Paula Herranz

GSCS 02

Per a Tatiana Andrea M., el GSCS és una porta d'entrada a treballar en entorns multiculturals. Imatge: Tatiana Andrea M. durant la Global Virtual Conference.

GSCS 03

Alumnes de 4rt de l'Escola i l'equip al darrera del GSCS: Bárbara Covarrubias (#virtualspacehero), Anna Zinenko (EUTDH), Eithne Knappitsh (Carinthia University of Applied Sciences, School of Management) i Svetlana Buko (School of Advances Social Studies, Slovenia - Carinthia University of Applied Sciences, School of Management). Imatge: Global Case Study Challenge

 

La sostenibilitat, nova competència global

Segons Tatiana Andrea Montenegro, també del Grau en Turisme, participar en aquest projecte internacional li ha permès “millorar l’adaptabilitat, la flexibilitat i gestió del temps”, a més de posar en pràctica habilitats com la “creativitat i la innovació” en la resolució de problemes. Creu que el GCSC 2021 també ha estat una oportunitat per conèixer quines accions s’estan prenent sobre sostenibilitat, que descriu com “un pilar important per a l’educació a escala mundial”.

Una de les novetats d’aquesta iniciativa e-learning ha estat precisament incorporar una nova competència global: sustainability thinking. La professora de l'Escola, Anna Zinenko, una de les impulsores del GCSC -juntament amb Barbara Covarrubias, Svetlana Buko i Eithne Knappitsch-, explica que és crucial formar a professionals que tinguin "consciència sobre els reptes socials, ambientals i econòmics" de les diferents realitats nacionals, i tinguin presents els Objectius de Desenvolupament Sostenible en el context de les organitzacions.

La pandèmia, nou escenari per al treball i ensenyament en remot

Per a Barbara Covarrubias, organitzadora del projecte des dels inicis, amb la pandèmia "tots els educadors es van llançar a l'espai virtual i sabem que molt pocs havien adquirit prèviament competències sobre formació online, disseny de continguts docents o dinamització virtual", i això s'ha reflectit en l'interès i motivació d'alguns estudiants per seguir les sessions docents virtuals. Afirma que l'interès en el treball i ensenyament en remot ha crescut molt: "El 2020 ens ha ensenyat la importància d'actualitzar la infraestructura informàtica, però també que hem de treballar en les nostres habilitats per treballar eficaçment, productivament i saludablement en un equip virtual global".

Svetlana Buko, també membre de GCSC, veu interessant com "tendències específiques de la indústria [equips i serveis informàtics] s'han transformat en operacions comercials generals". Segons explica, "la visió de lideratge sol ser el nucli de la transformació digital de l'organització i "practicar el treball col·laboratiu en línia demostra ser la millor manera de desenvolupar habilitats i millorar les actituds dels participants".

Des d'aquesta quarta edició, el projecte s’ha alineat amb empreses partners del sector educatiu i tecnològic que ofereixen eines i recursos que afavoreixen i milloren la interconnectivitat tant en entorns universitaris com professionals. Durant la seva participació, educadors i alumnes han pogut utilitzar eines com AhaSlides, Miro o Genially i, paral·lelament, GCSC també ha creat el seu propi Moodle.

Estudiants de Grau, a càrrec de la #GCSC Global Virtual Conference

Cada equip va presentar els resultats dels casos d’estudis en una conferència virtual, celebrada el passat 26 de novembre, on hi van assistir estudiants, professors i representants d’empreses que han participat en el projecte, connectats en diferents horaris i des de diverses àrees geogràfiques.

A més de les presentacions, l’esdeveniment va comptar amb dues ponències sobre la interacció interpersonal i el treball en remot. Caitríona McLaughlin, directora artística del teatre nacional d’Irlanda, Abbey Theatre, va parlar sobre les experiències durant la pandèmia amb l’online theatre making. I el ponent Roberto Sánchez, Global Head of Culture, Talent and Diversity d’NTT DATA Europa & LATAM, va explicar els reptes que han suposat el recent procés de rebranding portat a terme per la seva empresa.

L’organització d’aquesta conferència virtual ha estat una de les pràctiques dels 20 alumnes de 4t de l’assignatura optativa Organization of Congresses and Events, impartida per la professora Olga Bravo. Els alumnes s’han dividit en diverses comissions -coordinació, promoció, disseny i comunicació de màrqueting, i assistència tecnològica- i han pogut participar en les diverses fases de planificació exercint tasques pròpies d’una empresa organitzadora d’esdeveniments.

Cristina Cardenas va participar el curs passat al GCSC com a estudiant i, aquest any, ho ha pogut viure-ho “behind the scenes”. Com a membre de la comissió de tecnologia, ha desenvolupat tasques relacionades amb les plataformes digitals i assegurar el funcionament tècnic durant la conferència. Valora la oportunitat d’haver pogut organitzar una esdeveniment real, per a ella, una via per “guanyar experiència pels que tenen com a previsió de futur enfocar-se al sector MICE”.

Miro platform

Durant la Global Virtual Conference, utilitzant la plataforma Miro i produït per #virtualspacehero. Imatge: GCSC