Sala de premsa Premsa i mitjans

Els nous graus de la UAB generen gran interès

Jornada de Portes Obertes 2009
Del 20 al 22 de gener han tingut lloc les Jornades de portes Obertes que cada any organitza la Universitat Autònoma de Barcelona per tal de presentar la seva oferta docent als estudiants de secundària. Uns 18.000 estudiants de secundària de tot Catalunya, però també d'Andorra, de les Canàries i de Suïssa, han assistit a les 200 xerrades que han fet els professors universitaris.

22/01/2009

Les conferències que han despertat més interès dels futurs estudiants son les que presentaven els graus de nova creació que oferirà la UAB a partir del curs 2009-2010. En especial, les de l’àmbit de les Biociències (inclosos els pioners graus de Biomedicina, Genètica, Microbiologia i Biologia Ambiental) –amb unes  xerrades que han reunit al llarg dels tres dies 2000 estudiants- o les que explicaven els nous graus d’Arqueologia, Criminologia, Comptabilitat i Finances, Empresa i Tecnologia, Gestió Aeronàutica o Musicologia.

El curs 2009-2010, 54 titulacions de la UAB ja seran graus adaptats a l’EEES. L’Autònoma aferma així la seva posició com a una Universitat compromesa amb la societat, intentant donar resposta a les noves demandes de professionals.

La UAB formarà biometges, genetistes, microbiòlegs i biòlegs ambientals

La Facultat de Biociències va presentar al llarg d'aquest tres dies el seu catàleg de titulacions amb els nous graus de Genètica, Microbiologia, Biologia Ambiental i Biomedicina que, amb els de Biologia, Biotecnologia i Bioquímica configuren una oferta única a tota Espanya per a la formació d'especialistes en professions amb futur.

El Grau de Microbiologia  respon al desenvolupament creixent d'aquest àmbit de recerca i a les seves importants aplicacions en agricultura, salut, medi ambient, biotecnologia i enginyeria.

El Grau de Biologia Ambiental  formarà en l'aplicació a la problemàtica de la conservació i de la gestió dels coneixements sobre la relació dels sistemes biològics en tota la seva complexitat i diversitat amb l'entorn natural.

El Grau de Biomedicina  formarà l'estudiant en relació amb les tècniques i les metodologies utilitzades en el diagnòstic de les malalties, el seu seguiment i els tractaments adequats a cada cas.

El Grau de Genètica  explora el camp científic de la Genètica i la Genòmica en tota la seva complexitat, fent un èmfasi especial en els aspectes moleculars, però amb un caràcter molt interdisciplinari.

La UAB amplia la seva oferta en humanitats i socials

En l'àmbit de les Humanitats, a banda d'adaptar a l'EEES estudis clàssics com les Filologies, la Història o la Filosofia, la UAB oferirà dos graus de nova creació a l'Estat: Arqueologia i Musicologia.

Els titulats en el grau d'Arqueologia  podran dedicar-se a l'exercici professional de l'arqueologia; a l'ensenyament de la Història, a la realització d'estudis històric-arqueològics; etc.

El Grau de Musicologia  beu d'una llarga tradició docent i investigadora de la UAB. Formarà futurs professionals capaços d'assumir tasques de gestió musical i d'atenció al patrimoni musical, així com de realitzar recerca musicològica.

El Grau de Criminologia, adaptació d'una anterior titulació de només segon cicle, pretén donar resposta a la demanda social existent, per part d'institucions públiques i privades, de formar professionals per a un camp professional emergent.

El grau de Relacions Laborals atorgarà una formació solvent en tots els àmbits que directa o indirectament es relacionen amb el factor treball. Permetrà a tots els graduats resoldre els problemes que planteja la gestió de recursos humans.

Molt interès ha despertat també el Grau d'Estudis d'Àsia Oriental, que també prové d'una antiga titulació de segon cicle. Es tracta d'un ensenyament polivalent, flexible i molt adaptat a les demandes del mercat laboral.

El títol de Grau en Antropologia Social i Cultural té com a objectiu assegurar una sòlida formació que permeti conèixer la variabilitat transcultural dels sistemes socioculturals i la teoria antropològica que se n'ocupa.

El grau de Prevenció i Seguretat Integral formarà professionals que puguin implementar sistemes de gestió de riscos en els àmbits següents: seguretat pública i privada, medi ambient, qualitat i responsabilitat social corporativa.

Novetats al campus de Sabadell de la UAB

Els nous Graus d'Empresa i Tecnologia i de Comptabilitat i Finances començaran a impartir-se al campus universitari de Sabadell, adscrits a la nova Facultat d'Economia i Empresa, creada el passat 3 d'octubre de 2008 a partir de la fusió de l'Escola Universitària d'Estudis Empresarials i de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.

El Grau de Comptabilitat i Finances  ofereix una formació polivalent en l'àrea de les Ciències Socials, amb una acurada especialització en el món de la comptabilitat i les finances i, alhora, uns òptims coneixements en el camp de l'empresa, l'economia i el dret.

El Grau d'Empresa i Tecnologia  combina una sòlida formació empresarial amb els coneixements tècnics que han de capacitar als graduats per a l'aplicació de les teories de la informació i la comunicació a la gestió de les organitzacions.

Finalment, i també en l'àmbit de la gestió, la UAB serà pionera a Espanya en oferir el títol de Graduat en Gestió Aeronàutica, una titulació que ofereix com a pròpia des del curs 2004-2005 i del qual és un referent a nivell nacional, juntament amb la Universitat Autònoma de Madrid.

Més informació: Web de consulta de l'Espai Europeu d'Educació Superior