El projecte divulgatiu NanoEduca rep el Premi Nacional de Comunicació Científica

Projecte Nanoeduca

El president de la Generalitat va lliurar dimarts els Premis Nacionals de Recerca 2018, que atorga el Govern i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. El programa NanoEduca, amb participació de la UAB, va rebre el premi en la categoria de Comunicació Científica.

04/12/2019

El Teatre Nacional de Catalunya va acollir ahir al vespre la cerimònia d’entrega dels Premis Nacionals de Recerca que atorga cada any el Govern de la Generalitat i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).  El president de la Generalitat, Quim Torra, i la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat i presidenta de la FCRi, Àngels Chacón, van lliurar el Premi Nacional de Comunicació Científica 2018 al programa NanoEduca, una iniciativa conjunta de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB),  la Universitat de Barcelona i el Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE), amb l’objectiu de formar el professorat de secundària en nanociència i nanotecnologia i generar materials d’aprenentatge pràctics que es puguin aplicar a l’aula.

Per part de la UAB, participen en el programa dues professores del Grau en Nanociència i Nanotecnologia, Gemma Garcia, del Departament de Física com a coordinadora UAB i Julia Lorenzo, de l'Institut de Biotecnologia i de Biomedicina, com a membre de l’equip de treball. El programa es divideix en tres línies d’acció complementàries: formació de professorat; Nanokit (maletes pedagògiques disponibles en préstec gratuït als Centres de Recursos Pedagògics del Departament d’Educació); i concurs anual de pòsters i vídeos sobre nanotecnologia. Des del 2015, els continguts de NanoEduca han arribat a més de 6.000 alumnes de més de 300 centres educatius, principalment a Catalunya però també al País Basc, la Comunitat de Madrid i la ciutat austríaca de Salzburg.

Els Premis Nacionals de Recerca d’aquesta edició han estat per a la professora de l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (UB) Licia Verde, l’investigador de la UPF Marc Güell i la Fundació Pasqual Maragall per a la Recerca sobre l’Alzheimer.